geplaatst door: Nightowl
Waarde lezer,

Mijn probleem is het volgende:

16 maart j.l. kocht ik vrolijk een MacBook bij de MediaMarkt in Rotterdam. Helemaal top, 1500 euro voor een mooie Macbook Pro Retina 13 inch.

Helaas klapte ik dit weekend nietsvermoedend mijn scherm open en zette ik de MacBook aan, toen zag ik tot mijn verbazing dat er over de eerste 5 cm van het scherm van de linkerbuitenrand tot 5 cm vanaf de linkerbuitenrand van het scherm er alleen maar verticale strepen en zwart beeld op die strook te zien waren.

Ik heb gebeld met de Helpdesk, die hebben met mij wat softwarematige instructies doorgenomen om wat zaken te resetten, dit had geen effect, zij verwezen mij door naar de iCentre in Rotterdam.

Daar aangekomen werd mijn MacBook geregistreerd en ingenomen door de servicemedewerker, die mij meldde dat ik 'geluk' had want de reparatiedienst kwam morgen langs en dan zou hij meegaan met de dienst en dan zou ik volgende week vrijdag mijn geliefde en noodzakelijke MacBook weer terug hebben. So far, so good.

Nu kreeg ik vandaag opeens een mail van Harmonyfs (reparatie bedrijf waarmee iCentre werkt), met bijgevoegd een Prijsopgaaf voor de reparatie. Toen dacht ik: huh? Prijsopgaaf.

Ik ben gaan bellen naar de iCentre en zij vertelden mij dus dat de schade niet onder de garantie valt, omdat zij hebben 'aangetoond' (hoe dan?) dat ik zelf verantwoordelijk ben geweest voor de schade. (minibarst in het scherm) Ik herken me niet in deze beoordeling, omdat ik het apparaat altijd zorgvuldig heb gebruikt, inclusief een harde case om de MacBook vanaf dag 1.

Nu krijg ik dus via Harmonyfs, deze keuze voorgeschoteld:
img]http://www.imgdumper.nl/uploads7/5390672e5c2c7/5390672e59bb6-dilemma.png[/img]


Ik vind het absurd dat ik nu niet kosteloos mijn MacBook terug kan vorderen, de iCentre heeft mij namelijk nooit verteld dat er kosten in rekening gebracht zouden kunnen worden.

Wat raden jullie mij aan? Ik ben het tevens geheel oneens met het feit dat ik verantwoordelijk gehouden wordt voor het defect.

MacBook Pro Retina 13 2 mnd oud vertiCale strepen scherm
5 juni 2014 - 15:38    reactie #1
geplaatst door: napoje
Briefje/mailtje in dure taal schrijven waarbij je Mediamarkt aansprakelijk stelt. Daar heb je gekocht en zij moeten het oplossen niet icentre. Evt aangeven dat je je rechtsbijstand erop zetten als er geen redelijke oplossing komt. Geef ook aan dat je een second opinion laat uitvoeren om te kijken of de schade echt jou schuld is (bij een apple store genius bar?) Dealers maken zich er vaak veel te makkelijk af met dit soort klets.

Zorg dat je een dossier opbouwt zodat je sterker staat als men moeilijk gaat doen. Ik heb dit al tig keer met andere producten zoals keuken enzo bij de hand gehad. Winkels leggen eerst de schuld bij de klant. Als je gaat doorzeuren krijg je 9 van de 10 keer gelijk!

(Bewerkt door napoje om 15:50, 5-06-2014)

MacBook Pro Retina 13 2 mnd oud vertiCale strepen scherm
5 juni 2014 - 16:39    reactie #2
geplaatst door: Nightowl
Bedankt voor je reactie.

Helaas is nu dus mijn MacBook bij de reparateur. Om hem weer in bezit te krijgen is dus sowieso 79 euro 'gone with the wind'?

MacBook Pro Retina 13 2 mnd oud vertiCale strepen scherm
5 juni 2014 - 17:24    reactie #3
geplaatst door: jtk
Heb je bij het inleveren van je MacBook iets ondertekend waarmee je akkoord gaat met de voorwaarden van iCentre en is je daarbij duidelijk gemaakt dat er inspectiekosten berekend worden als de schade buiten de garantie valt? Heb je duidelijk gemaakt dat je gratis herstel volgens garantie van Mediamarkt verwacht?
jtk
MacBook Pro Retina 13 2 mnd oud vertiCale strepen scherm
5 juni 2014 - 17:40    reactie #4
geplaatst door: kiopoula
Hoe komt een 'minibarst' eigenlijk in een scherm? Je zou verwachten dat wanneer je als gebruiker een scherm dichtklapt terwijl er nog iets op het toetsenbord ligt je direct al een grote barst hebt. Zo'n scherm kan immers maar weinig hebben.

Hier kan de vraag gesteld worden of dit probleem met een 'minibarst' door Apple is uitgezonderd van garantie. Is dat namelijk niet zo dan zal de reparateur geen enkel probleem hebben om dit onder garantie te kunnen repareren omdat onderdelen en arbeidsloon door Apple vergoed worden.

Een second opinion is dus inderdaad hier de mogelijke oplossing. Bij voorkeur via de Genius Bar in de Apple Store. Daarvoor moet je echter eerst het apparaat terughebben. Er rest je dus niets anders dan die onderzoekskosten a raison van 79 euro te betalen.

Je mag daarvoor wel een deugdelijk en ondertekend onderzoeksrapport verlangen waarin duidelijk is aangegeven waarom dit niet onder garantie valt. Je betaalt de kosten 'onder protest' en verlangt daarvoor ook een duidelijke factuur.

Wanneer je elders de MBPr wel onder garantie gerpareerd krijgt zorg je ervoor dat dit duidelijk uit de (nul) factuur of orderafhandeling blijkt en laat je dit ondertekenen door de medewerker van dat bedrijf ( dus bij voorkeur de Apple Store).

Met dat papier ga je terug naar iCentre/Harmonyfs en vraag je geld terug. Of ze dat dan willen doen is nog maar de vraag, maar je kunt dat bij weigering hogerop gaan zoeken, zoals een officiele klacht neerleggen, het voorval op meer fora plaatsen enz, enz.

MacBook Pro Retina 13 2 mnd oud vertiCale strepen scherm
5 juni 2014 - 19:10    reactie #5
geplaatst door: Godfather
Als die barst in het scherm al aanwezig was dan had dit ook op datzelfde reparatieformulier moeten staan. Als dit niet het geval is en er geen schade is geconstateerd dan mogen zij bewijzen dat het niet door hun toedoen is. Ik ken dat formulier toevallig van harmony en daar staat verder wel degelijk dat er onderzoekskosten in rekening worden gebracht buiten garantie. De vraag is dus nu, hoe zit het met je garantie? Is de Mac niet als consument aangeschaft destijds bij de Mediamarkt en kun je je dan niet beroepen op wat apple noemt de Consumer Law Claim? Dat, samen met het feit dat de barst geconstateerd had moeten worden bij inname lijkt mij een sterke zaak voor jou.

Overigens moet je proberen je te beheersen boos te worden op iCentre of Harmony - je bent immers zelf doorgestuurd door de leverancier, Mediamarkt in dit geval.

Mac Pro '08 - iPad 16GB - iPhone 6 - Next Gen MB Pro
MacBook Pro Retina 13 2 mnd oud vertiCale strepen scherm
5 juni 2014 - 19:22    reactie #6
geplaatst door: kiopoula
Citaat
Godfather om 19:10, 5-06-2014
Als die barst in het scherm al aanwezig was dan had dit ook op datzelfde reparatieformulier moeten staan. Als dit niet het geval is en er geen schade is geconstateerd dan mogen zij bewijzen dat het niet door hun toedoen is.

Ik denk niet dat dit hier van toepassing is. Het gaat hier om een 'minibarst' (?). Dit heeft, zoals ik dat begrijp de klacht van TS veroorzaakt waardoor hij ermee naar iCentre is gegaan. Tijdens inname kan hooguit de klacht worden opgenomen, maar er is eerst een reparatie analyse nodig om te kunnen bepalen of dit wordt veroorzaakt door een 'minibarst'. Een receptionist wordt immers niet geacht over de kennis en onderzoeksmiddelen te beschikken, dat is het werk van de daartoe opgeleide monteur.

Dat het om een minibarst gaat is dan ook een conclusie die gemaakt is na onderzoek van de MBPr naar aanleiding van de klacht. Er wordt vrijwel nooit bij inname van een defect toestel gekeken wat de oorzaak is van de klacht. Het apparaat wordt 'slechts' in ontvangst genomen.

MacBook Pro Retina 13 2 mnd oud vertiCale strepen scherm
5 juni 2014 - 19:28    reactie #7
geplaatst door: pjottervmr
Bij iCenter aangeven dat de macbook heel is afgegeven. Bij inname hebben hun niet geconstateerd dat er een scherm stuk was (MAW het scherm was heel bij inanme).
Je hebt de macbook pro aangezet zodat iCenter dit scherm gezien heeft voor het is ingenomen?
Blijven aangeven dat jij een hele laptop hebt afgegeven met een probleem met de aansturing.
Indien je niet verder komt zul je dit met aangetekende dit brieven moeten staven en inderdaad dossier opbouwen.
Je hebt nu 2 problemen:
1 je hebt een scherm wat niet in orde is en waar de claim richting Media markt loopt die is immers de verkopende partij.
2 je hebt nu een schade claim richting iCenter omdat die het scherm stuk hebben gemaakt (barstje)

succes

MacBook Pro Retina 13 2 mnd oud vertiCale strepen scherm
5 juni 2014 - 19:31    reactie #8
geplaatst door: pjottervmr
Algemeen dus een waarschuwing die denk ik op zijn plaats is in deze:
1 bij aankoop Mediamarkt en met problemen die moeten het oplossen en lever dar je laptop in. Hun moeten het probleem oplossen en niet een iCenter. Dat media markt deze laten repareren bij iCenter kan maar dat moet van hun uit worden aangestuurd.
2 bij inname van een apparaat zorg dat er duidelijk een goed beschrijving van de schade is.
3 mocht media markt niet meewerken hiermee door blijven gaan.
MacBook Pro Retina 13 2 mnd oud vertiCale strepen scherm
5 juni 2014 - 20:12    reactie #9
geplaatst door: HEXDIY
+ 1 Pjottervm! Dat verhaal van die barst is IMHO pure "slangenolie". Een gebarsten LCD is met het blote oog te zien, en geeft een onregelmatige, olieachtige zwarte vlek, geen strepen.
Citaat
dat er over de eerste 5 cm van het scherm van de linkerbuitenrand tot 5 cm vanaf de linkerbuitenrand van het scherm er alleen maar verticale strepen en zwart beeld op die strook te zien waren
Zulke strepen kunnen het gevolg zijn van ofwel een fout in de videokaart/chip, ofwel de schermdatakabel, of het lcd scherm zelf (denk aan de recall die bestond voor de LG/Philips LM171 uit de toenmalige iMacs).
Het feit dat het fenomeen zich echter voordoet in de eerste 5 cm van het scherm wijst volgens mij overduidelijk naar het LCD zelf. Meer bepaald de printfilmkabels die van de stuurprint achterop het LCD naar het LCD zelf lopen. In dit geval die aan boven- en onderkant.
Ik heb zoiets ooit gezien bij een PB G4 Titanium: horizontaal 1/3 geen beeld, 1/3 storing met wat beeld, 1/3 normaal beeld. Bij wijze van experiment heb ik toen het LCD uit zijn koetswerk gehaald, en met schuimrubber desbetreffende kabeltjes wat gekneld. Resultaat: normaal beeld.
Als er in het koetswerk van die MacBook dus geen flagrante blutsen zitten boven of onder het scherm, gaat het hier volgens mij om een fabrieksfout. Succes met je protest, Nightowl!
If it ain't broke, don't fix it! Recycle the planet, we're gonna need it! Think different, think twice, Apple!
M1 is a success! Please do not forget Mac OS.
MacBook Pro Retina 13 2 mnd oud vertiCale strepen scherm
5 juni 2014 - 21:05    reactie #10
geplaatst door: pjottervmr

Citaat
HEXDIY om 20:12, 5-06-2014
+ 1 Pjottervm! Dat verhaal van die barst is IMHO pure "slangenolie". Een gebarsten LCD is met het blote oog te zien, en geeft een onregelmatige, olieachtige zwarte vlek, geen strepen.
knip

ik geef juist aan dat het een probleem met het scherm is en dat dit een claim richting media markt is.Je uitleg daarover klopt wel maar doet niet erg terzake in deze denk ik.
Als het alleen om die strepen ging is het eenvoudiger te claimen richting Media Markt /Apple. Probleem in deze is echter nu dat er schade is ontstaan bij een derde partij. En ga dit nu eerst maar eens rechtzetten. Blijkbaar hebben ze een schade gezien bij de reparatie en moet je dus nu eerst dat probleem zien recht te zetten. Succes met het oplossen hiervan dit gaat een poosje duren denk ik zelf.

MacBook Pro Retina 13 2 mnd oud vertiCale strepen scherm
5 juni 2014 - 22:51    reactie #11
geplaatst door: Nightowl
Dank voor alle waardevolle reacties. Ik ben een nieuweling met MacBooks en Apple garantie/consumentenwetgeving in het algemeen.

Even opsommen wat ik nu het beste kan doen/ wat de situatie nu is.

Mijn probleem nu is in elk geval de MacBook weer 'terug' in bezit krijgen, met een uitgebreid onderzoeksrapport van iCentre/Harmony, ben bang dat ik dan wel de 80 euro dien te betalen.

Inmiddels ben ik er ook achter de de iCentre niet de beste plek was om als eerste naar toe te gaan, met een product wat ik bij de MM heb aangeschaft, hier is helaas nu weinig meer aan te doen, ik deed dit alleen omdat de Apple service medewerker (van Apple NL zelf dus) na de softwarematige resets zonder resultaat aanraadde om naar de iCentre te gaan ipv MediaMarkt omdat de reparatie hier sneller zou plaatsvinden.

Ja, ik heb 'helaas' een afgifteformulier ondertekend, waarvan ik dacht dat het alleen een formulier was waarop stond dat ik hem had afgegeven, niet goed gelezen, staat dus blijkbaar ook in dat als defect buiten garantie valt, klant opdraait voor de onderzoekskosten van Harmony. (voor getekend helaas, als blijkt dat defect alsnog binnen garantie valt, moet ik kijken wat ik van die 80 euro kan terugvorderen, maar dat wordt nog lastig denk ik)

Op dit formulier staat trouwens tevens dat er geen zichtbare schade aan is waargenomen bij inname (lees: Aantal gemiddelde beschadigingen: 0, Aantal grote beschadigingen: 0)

Maar dus als ik laptop retour heb, op naar de customer service van Mediamarkt?

MacBook Pro Retina 13 2 mnd oud vertiCale strepen scherm
5 juni 2014 - 23:30    reactie #12
geplaatst door: kiopoula
Nee, beter is om dan naar de Genius Bar in de Apple Store te gaan. Daar krijg je meestal direct uitsluitsel over de reparatie zonder dat je daarvoor onderzoekskosten moet betalen. Neem ook het onderzoeksrapport waar je die 80 euro voor hebt moeten betalen mee en speel 100% open kaart over de behandeling die je hebt gekregen.

Keerzijde is dat wanneer ze bij de Genius Bar zeggen dat het niet onder garantie gerepareerd kan worden je dat verder wel kunt vergeten. Ik hoor echter vaak dat in dubieuze gevallen men je het voordeel van de twijfel gunt.

MacBook Pro Retina 13 2 mnd oud vertiCale strepen scherm
5 juni 2014 - 23:39    reactie #13
geplaatst door: HEXDIY
Citaat
Op dit formulier staat trouwens tevens dat er geen zichtbare schade aan is waargenomen bij inname (lees: Aantal gemiddelde beschadigingen: 0, Aantal grote beschadigingen: 0)
Ahaa,  
dat is denk ik een serieuze stok achter de deur (niet te verwarren met verkiezingsslogans in Vlaanderen :-().
Dat verhaal over een "microbarst" is een sprookje en zij weten dat... Een barst is een barst en dat is sowieso zichtbaar. Laat ze er maar hun vingertje op leggen.
En geen zichtbare beschadigingen aan het koetswerk betekenen ook dat er geen gebruikersgerelateerde beschadiging kan zijn geweest aan de interne printfilmkabel. Ik hou het hierbij op een fabrieksfout...
Volhouwen, jongen!
 
If it ain't broke, don't fix it! Recycle the planet, we're gonna need it! Think different, think twice, Apple!
M1 is a success! Please do not forget Mac OS.
MacBook Pro Retina 13 2 mnd oud vertiCale strepen scherm
5 juni 2014 - 23:56    reactie #14
geplaatst door: kiopoula
Voor de goede orde, ik weet helemaal niet hoe deze 'microbarst' er uit zou kunnen zien. Alleen Nightowl zal kunnen zien wat ze er mee bedoelen.

Ik kan mij echter maar moeilijk voorstellen dat het reparatiebedrijf iets wat zij wellicht zelf hebben veroorzaakt op deze manier zou willen proberen te verhalen op de klant. Wanneer dat zo is, is dat natuurlijk regelrechte oplichting. Staat dat reparatiebedrijf als zodanig bekend? Dan is het weer vreemd dat iCentre daarmee samenwerkt.

MacBook Pro Retina 13 2 mnd oud vertiCale strepen scherm
6 juni 2014 - 00:40    reactie #15
geplaatst door: Bianco
En toch begrijp ik niet waarom je naar de Icentre bent gegaan, of gestuurd. Je hebt het ding bij de MM gekocht, en dus met hen een overeenkomst. Niet met Apple.

Als je een wasmachine van het merk Miele koopt bij de BCC, en hij gaat stuk na twee maanden, dan bel je toch met de BCC, alwaar je het ding gekocht hebt? Toch niet met Miele, tenzij er op het aankoopbewijs vermeld staat dat reparaties binnen de garantie via Miele afgehandeld worden.

Maar goed, daar heb je in dit geval helemaal niets aan. Waar je wel sterk mee staat, is dat het apparaat zonder zichtbare beschadigingen is ingenomen. Onoordeelkundig gebruik waardoor een, ik heb er nog nooit van gehoord, microbarst ontstaat, zou betekenen dat er zichtbare beschadigingen op de Macbook aanwezig moeten zijn.

Apple gebruiker sinds 1994.
MacBook Pro Retina 13 2 mnd oud vertiCale strepen scherm
6 juni 2014 - 10:21    reactie #16
geplaatst door: kiopoula
@Bianco, De topicstarter is doorverwezen naar iCentre door de 'Helpdesk'. Waarschijnlijk wordt hier de Helpdesk van Apple mee bedoeld. Wanneer ik door de helpdesk van Apple zou worden doorverwezen naar het Esso tankstation aan de andere kant van het dorp zou ik met mijn MBP naar dat tankstation gaan. Ik denk dus niet dat de TS hierin iets te verwijten valt.

Verder geef je aan dat bij een microbarst er zichtbare schade aan de MBP aanwezig zou moeten zijn. Terwijl je ook zegt nog nooit van een microbarst te hebben gehoord. Je kunt dan naar mijn idee daar geen goed oordeel over geven. TS kan nu gaan kijken hoe die microbarst er uitziet. Is dit direct zichtbaar? Is er nu wel schade aan het 'koetswerk' te zien, daar waar dat eerst niet zo was?

MacBook Pro Retina 13 2 mnd oud vertiCale strepen scherm
6 juni 2014 - 19:24    reactie #17
geplaatst door: pjottervmr

Citaat
Nightowl om 22:51, 5-06-2014

knip
Op dit formulier staat trouwens tevens dat er geen zichtbare schade aan is waargenomen bij inname (lees: Aantal gemiddelde beschadigingen: 0, Aantal grote beschadigingen: 0)

Maar dus als ik laptop retour heb, op naar de customer service van Mediamarkt?


Als eerste dus die laptop terug krijgen voor 0 euro omdat op hetinname formulier staat dat er geen schade was. Conclusie is dus dat de schade hiervan is ontstaan bij iCenter of bij de reparatie dienst. Dit moet je dus als eerste zien te regelen niet akkoord gaan met betalen van onderzoek.
1 Gewoon iCenter aangeven dat er geen schade was bij inname (bewijs iCenter.)
2 Dit eerst mondeling mededelen daarna schriftelijk aan iCenter.
3 aangeven dat de macbook altijd in een hardcase zit, nooit is misbruikt , pas enkel maanden jong is. Dat er nadien bij de reparatie dienst dus die kras/breuk in het scherm is ontstaan

Dat je dus verwacht dat je een hersteld scherm terug krijg van iCenter zonder extra kosten.

Ook al krijg je de laptop terug gratis dan heb je een probleem bij Media markt want die zullen constateren dat er een barst in het scherm zit! dus geen garantie.

Conclusie zie dit met iCenter te regelen daar is nu een probleem ontstaan.

MacBook Pro Retina 13 2 mnd oud vertiCale strepen scherm
9 juni 2014 - 20:52    reactie #18
geplaatst door: Nightowl
Ik ga mijn best doen! Lijkt mij inderdaad ook sterk dat het reparatiebedrijf de schade heeft veroorzaakt, maar er was geen 'zichtbare' schade aan de MacBook of het scherm, alleen de genoemde gekleurde strepen verticaal over het scherm.

En over bij wie ik het beste kon zijn in eerste instantie, ben ik nu ook wel uit, alleen jammer dat het nu zo gelopen is. Vraag me wel af welke 'behandeling' ik bij de MM had gekregen..

MacBook Pro Retina 13 2 mnd oud vertiCale strepen scherm
10 juni 2014 - 15:49    reactie #19
geplaatst door: Godfather

Citaat
kiopoula om 19:22, 5-06-2014
Citaat
Godfather om 19:10, 5-06-2014
Als die barst in het scherm al aanwezig was dan had dit ook op datzelfde reparatieformulier moeten staan. Als dit niet het geval is en er geen schade is geconstateerd dan mogen zij bewijzen dat het niet door hun toedoen is.

Ik denk niet dat dit hier van toepassing is. Het gaat hier om een 'minibarst' (?). Dit heeft, zoals ik dat begrijp de klacht van TS veroorzaakt waardoor hij ermee naar iCentre is gegaan. Tijdens inname kan hooguit de klacht worden opgenomen, maar er is eerst een reparatie analyse nodig om te kunnen bepalen of dit wordt veroorzaakt door een 'minibarst'. Een receptionist wordt immers niet geacht over de kennis en onderzoeksmiddelen te beschikken, dat is het werk van de daartoe opgeleide monteur.

Dat het om een minibarst gaat is dan ook een conclusie die gemaakt is na onderzoek van de MBPr naar aanleiding van de klacht. Er wordt vrijwel nooit bij inname van een defect toestel gekeken wat de oorzaak is van de klacht. Het apparaat wordt 'slechts' in ontvangst genomen.

Niet helemaal waar; barsten, ook mini barsten dus (waar ik nog nooit van gehoord heb), vallen buiten de garantie indien ontstaan door eigen toedoen. Maarrrrrr, indien het door eigen toedoen is ontstaan dan dient er dus een drukpunt of valschade geconstateerd te worden, die barst springt er niet zo maar in. En al doet hij dat wel, is het dus niet door eigen toedoen. Vandaar dat ik hamer op het volgende feit:

Citaat
Op dit formulier staat trouwens tevens dat er geen zichtbare schade aan is waargenomen bij inname (lees: Aantal gemiddelde beschadigingen: 0, Aantal grote beschadigingen: 0)

Geen schade zichtbaar dus niet door eigen toedoen. Als ze nu toch beweren dat die schade door eigen toedoen is, dan mogen zij dat bewijzen aangezien dit niet ten tijde van inname geconstateerd was. M.a.w. omgekeerde bewijslast geldt hier niet; er is immers bij de eerste diagnose geen schade gevonden.

Mac Pro '08 - iPad 16GB - iPhone 6 - Next Gen MB Pro
MacBook Pro Retina 13 2 mnd oud vertiCale strepen scherm
10 juni 2014 - 16:01    reactie #20
geplaatst door: kiopoula
Wanneer je gelijk hebt zou er dus nu alsnog zichtbare schade moeten zijn. Dat is dan makkelijk te controleren door TS én iCentre.
MacBook Pro Retina 13 2 mnd oud vertiCale strepen scherm
10 juni 2014 - 19:32    reactie #21
geplaatst door: Godfather
Exact, en andersom; als er geen schade zichtbaar is dan is het probleem niet door toedoen van de gebruiker en derhalve is dat normaal gesproken een garantiekwestie. Dus linksom of rechtsom: Schade zichtbaar? Stond niet op inname formulier. Schade niet zichtbaar? Hoe kan het dan een gebruikersprobleem zijn?

Hoe dan ook zie ik vooralsnog niet dat het een probleem van de TS is, eerder aan slechte handling van iCentre en juist daar mogen ze dan het tegendeel bewijzen. Overigens denk ik niet dat het daadwerkelijk aan slecht vervoer ligt van iCentre, het wordt in stevige kratten in noppenfolie getransporteerd maar des te meer reden om uitleg te vragen hoe mini barstjes kunnen ontstaan.

Mac Pro '08 - iPad 16GB - iPhone 6 - Next Gen MB Pro