Onmogelijk in te loggen bij Bullguard
14 januari 2017 - 19:46   
geplaatst door: Coronado38
Hallo,
Sinds kort in het bezit van een MacBook waar ik een anti virus programma op heb geïnstalleerd.
Een week alles ok tot over een dag of twee waar ipv het programma auto opstart nu ik een aanmeldingsscherm krijgt. Als ik probeer in te loggen blijft het ding hangen.
Het gaat om Bullguard Antivirus speciaal voor Mac.
Bij het systeem rapport krijg ik dit te zien

Exception Type:        EXC_BAD_ACCESS (SIGSEGV)
Exception Codes:       KERN_INVALID_ADDRESS at 0x00000000000001a8
Exception Note:        EXC_CORPSE_NOTIFY

Termination Signal:    Segmentation fault: 11
Termination Reason:    Namespace SIGNAL, Code 0xb
Terminating Process:   exc handler

  • Weet iemand raad
    Thanks

Newbie on Mac
Onmogelijk in te loggen bij Bullguard
14 januari 2017 - 19:51    reactie #1
geplaatst door: Pieterr
Citaat
Coronado38 om 19:46, 14-01-2017
Weet iemand raad

Ja, kieper dat programma meteen van je Mac af.
"One experiment is worth a thousand expert opinions."
Onmogelijk in te loggen bij Bullguard
14 januari 2017 - 19:59    reactie #2
geplaatst door: Coronado38
Waarom zo radicaal. Vanaf de eerste installatie werkte het perfect.

(Bewerkt door Coronado38 om 20:03, 14-01-2017)

Newbie on Mac
Onmogelijk in te loggen bij Bullguard
14 januari 2017 - 20:24    reactie #3
geplaatst door: Pieterr
Beste Dick,

Welkom op dit forum!

Radikaal? Eerder een welgemeend advies.

Je zou nog een EtreCheck overzicht kunnen maken en dat hier in je topic plaatsen om te zien of er andere mogelijke problemen zijn.

https://etrecheck.com

"One experiment is worth a thousand expert opinions."
Onmogelijk in te loggen bij Bullguard
14 januari 2017 - 20:49    reactie #4
geplaatst door: Coronado38
ok komt eraan
Newbie on Mac
Onmogelijk in te loggen bij Bullguard
14 januari 2017 - 20:49    reactie #5
geplaatst door: Coronado38
EtreCheck version: 3.1.5 (343)
Report generated 2017-01-14 20:45:31
Download EtreCheck from https://etrecheck.com
Runtime 1:56
Performance: Excellent

Click the [Support] links for help with non-Apple products.
Click the [Details] links for more information about that line.

Problem: Apps are crashing

Hardware Information: ⓘ
   MacBook Pro (15-inch, Early 2011)
   [Technical Specifications] - [User Guide] - [Warranty & Service]
   MacBook Pro - model: MacBookPro8,2
   1 2 GHz Intel Core i7 (i7-2635QM) CPU: 4-core
   8 GB RAM Upgradeable - [Instructions]
       BANK 0/DIMM0
           4 GB DDR3 1333 MHz ok
       BANK 1/DIMM0
           4 GB DDR3 1333 MHz ok
   Bluetooth: Old - Handoff/Airdrop2 not supported
   Wireless:  en1: 802.11 a/b/g/n
   Battery: Health = Normal - Cycle count = 967

Video Information: ⓘ
   Intel HD Graphics 3000
       Color LCD 1440 x 900
   AMD Radeon HD 6490M - VRAM: 256 MB

System Software: ⓘ
   macOS Sierra  10.12.2 (16C67) - Time since boot: less than an hour

Disk Information: ⓘ
   KINGSTON SUV400S37480G disk0 : (480,1 GB) (Solid State - TRIM: No)
   [Show SMART report]
       EFI (disk0s1) <not mounted> : 210 MB
       Recovery HD (disk0s3) /Volumes/Recovery HD  [Recovery]: 650 MB (70 MB free)
       Macintosh SSD (disk1) /  [Startup]: 478.89 GB (303.71 GB free)
           Encrypted AES-XTS Unlocked
           Core Storage: disk0s2 479.24 GB Online

   MATSHITADVD-R   UJ-898   ()

USB Information: &#9432;
   Apple Inc. FaceTime HD Camera (Built-in)
   Apple Inc. Apple Internal Keyboard / Trackpad
   Apple Inc. BRCM2070 Hub
       Apple Inc. Bluetooth USB Host Controller
   Apple Computer, Inc. IR Receiver

Thunderbolt Information: &#9432;
   Apple Inc. thunderbolt_bus

Gatekeeper: &#9432;
   Mac App Store and identified developers

Unknown Files: &#9432;
   /Library/LaunchAgents/BullGuardAgent.plist
       /usr/bin/env open -a /Applications/BullGuard Antivirus.app
   /Library/LaunchDaemons/com.apple.nalen.plist
       
   /Library/LaunchDaemons/com.ooqqaasbcybp.plist
       
   /Library/LaunchDaemons/com.qualitance.bullGuardService.plist
       /Applications/BullGuard Antivirus.app/Contents/MacOS/bullguardsrvc.xpc/Contents/MacOS/bullguardsrvc
   4 unknown files found. [Check files]

Kernel Extensions: &#9432;
       /Library/Extensions
   [loaded]    com.Bitdefender.iokit.av (2.51.0 - SDK 10.8 - 2017-01-12) [Support]

System Launch Agents: &#9432;
   [not loaded]    8 Apple tasks
   [loaded]    175 Apple tasks
   [running]    97 Apple tasks

System Launch Daemons: &#9432;
   [not loaded]    36 Apple tasks
   [loaded]    164 Apple tasks
   [running]    111 Apple tasks

Launch Agents: &#9432;
   [loaded]    BullGuardAgent.plist (2016-11-10)
   [failed]    com.adobe.ARMDCHelper.cc24aef4a1b90ed56a725c38014c95072f92651fb65e1bf9c8e43c37a23d420d.plist (2017-01-12) [Support]
   [loaded]    com.oracle.java.Java-Updater.plist (2016-12-23) [Support]
   [not loaded]    com.teamviewer.teamviewer.plist (2017-01-14) [Support]
   [not loaded]    com.teamviewer.teamviewer_desktop.plist (2017-01-14) [Support]

Launch Daemons: &#9432;
   [loaded]    com.adobe.ARMDC.Communicator.plist (2017-01-12) [Support]
   [loaded]    com.adobe.ARMDC.SMJobBlessHelper.plist (2017-01-12) [Support]
   [not loaded]    com.apple.nalen.plist (2016-12-24) [Support]
   [loaded]    com.microsoft.autoupdate.helper.plist (2016-12-27) [Support]
   [loaded]    com.microsoft.office.licensingV2.helper.plist (2016-12-09) [Support]
   [not loaded]    com.ooqqaasbcybp.plist (2016-12-24) [Support]
   [loaded]    com.oracle.java.Helper-Tool.plist (2016-12-23) [Support]
   [failed]    com.qualitance.bullGuardService.plist (2017-01-12) [Support]
   [loaded]    com.teamviewer.Helper.plist (2016-12-21) [Support]
   [not loaded]    com.teamviewer.teamviewer_service.plist (2017-01-14) [Support]

User Login Items: &#9432;
   BullGuard Antivirus    Programma  
       (/Applications/BullGuard Antivirus.app)

Internet Plug-ins: &#9432;
   AdobePDFViewerNPAPI: 15.023.20053 - SDK 10.11 (2017-01-11) [Support]
   Silverlight: 5.1.50901.0 - SDK 10.6 (2016-12-27) [Support]
   QuickTime Plugin: 7.7.3 (2016-12-22)
   AdobePDFViewer: 15.023.20053 - SDK 10.11 (2017-01-11) [Support]
   JavaAppletPlugin: Java 8 Update 111 build 14 (2016-12-23) Check version

3rd Party Preference Panes: &#9432;
   Java (2016-09-23) [Support]

Time Machine: &#9432;
   Skip System Files: NO
   Mobile backups: ON
   Auto backup: YES
   Volumes being backed up:
       Macintosh SSD: Disk size: 478.89 GB Disk used: 175.18 GB
   Destinations:
       APPLENAS [Network]
       Total size: 3.00 TB
       Total number of backups: 16
       Oldest backup: 11/01/17 18:50
       Last backup: 14/01/17 19:45
       Size of backup disk: Excellent
           Backup size 3.00 TB > (Disk size 478.89 GB X 3)

Top Processes by CPU: &#9432;
       14%     CalendarAgent
       14%     kernel_task
        7%     diskimages-helper
        4%     WindowServer
        3%     backupd

Top Processes by Memory: &#9432;
   756 MB      kernel_task
   262 MB      mdworker(8)
   262 MB      com.apple.WebKit.WebContent
   147 MB      Safari
   139 MB      WindowServer

Virtual Memory Information: &#9432;
   4.40 GB     Available RAM
   57 MB       Free RAM
   3.60 GB     Used RAM
   4.34 GB     Cached files
   0 B         Swap Used

Diagnostics Information: &#9432;
   Jan 14, 2017, 08:44:47 PM    /Library/Logs/DiagnosticReports/bullguardsrvc_2017-01-14-204447_[redacted].crash
       /Applications/BullGuard Antivirus.app/Contents/MacOS/bullguardsrvc.xpc/Contents/MacOS/bullguardsrvc
   Jan 14, 2017, 08:44:37 PM    /Library/Logs/DiagnosticReports/bullguardsrvc_2017-01-14-204437_[redacted].crash
   Jan 14, 2017, 08:44:27 PM    /Library/Logs/DiagnosticReports/bullguardsrvc_2017-01-14-204427_[redacted].crash
   Jan 14, 2017, 08:44:17 PM    /Library/Logs/DiagnosticReports/bullguardsrvc_2017-01-14-204417_[redacted].crash
   Jan 14, 2017, 08:44:07 PM    /Library/Logs/DiagnosticReports/bullguardsrvc_2017-01-14-204407_[redacted].crash
   Jan 14, 2017, 08:43:57 PM    /Library/Logs/DiagnosticReports/bullguardsrvc_2017-01-14-204357_[redacted].crash
   Jan 14, 2017, 08:43:47 PM    /Library/Logs/DiagnosticReports/bullguardsrvc_2017-01-14-204347_[redacted].crash
   Jan 14, 2017, 08:43:36 PM    /Library/Logs/DiagnosticReports/bullguardsrvc_2017-01-14-204336_[redacted].crash
   Jan 14, 2017, 08:43:26 PM    /Library/Logs/DiagnosticReports/bullguardsrvc_2017-01-14-204326_[redacted].crash
   Jan 14, 2017, 08:43:16 PM    /Library/Logs/DiagnosticReports/bullguardsrvc_2017-01-14-204316_[redacted].crash
   Jan 14, 2017, 08:43:06 PM    /Library/Logs/DiagnosticReports/bullguardsrvc_2017-01-14-204306_[redacted].crash
   Jan 14, 2017, 08:42:56 PM    /Library/Logs/DiagnosticReports/bullguardsrvc_2017-01-14-204256_[redacted].crash
   Jan 14, 2017, 08:42:46 PM    /Library/Logs/DiagnosticReports/bullguardsrvc_2017-01-14-204246_[redacted].crash
   Jan 14, 2017, 08:42:36 PM    /Library/Logs/DiagnosticReports/bullguardsrvc_2017-01-14-204236_[redacted].crash
   Jan 14, 2017, 08:42:25 PM    /Library/Logs/DiagnosticReports/bullguardsrvc_2017-01-14-204225_[redacted].crash
   Jan 14, 2017, 08:42:15 PM    /Library/Logs/DiagnosticReports/bullguardsrvc_2017-01-14-204215_[redacted].crash
   Jan 14, 2017, 08:42:05 PM    /Library/Logs/DiagnosticReports/bullguardsrvc_2017-01-14-204205_[redacted].crash
   Jan 14, 2017, 08:41:55 PM    /Library/Logs/DiagnosticReports/bullguardsrvc_2017-01-14-204155_[redacted].crash
   Jan 14, 2017, 08:41:45 PM    /Library/Logs/DiagnosticReports/bullguardsrvc_2017-01-14-204145_[redacted].crash
   Jan 14, 2017, 08:41:35 PM    /Library/Logs/DiagnosticReports/bullguardsrvc_2017-01-14-204135_[redacted].crash
   Jan 14, 2017, 08:14:19 PM    Self test - passed
   Jan 14, 2017, 08:01:28 PM    ~/Library/Logs/DiagnosticReports/cloudd_2017-01-14-200128_[redacted].crash
       /System/Library/PrivateFrameworks/CloudKitDaemon.framework/Support/cloudd

Newbie on Mac
Onmogelijk in te loggen bij Bullguard
15 januari 2017 - 08:34    reactie #6
geplaatst door: MacFrankie
Heb je naast Bullguard ook Bitdefender geïnstalleerd (gehad)?

Tip: verwijder al deze troep, één antiviruspakket op een moderne bijgewerkte macOS computer heeft al geen nut, twee bijten elkaar gegarandeerd!

Hier vind je hoe je Bitdefender verwijdert.

Succes!

Op mijn werk heb ik al Windows, thuis wil ik geen systeembeheerder meer zijn!
Onmogelijk in te loggen bij Bullguard
15 januari 2017 - 09:29    reactie #7
geplaatst door: boiing
Goed gezien MacFrankie, een restje Bitdefender (com.Bitdefender.iokit.av) is inderdaad actief. Samen met Bullguard vraagt dat om ellende. En een vreemde LaunchDaemon: /Library/LaunchDaemons/com.ooqqaasbcybp.plist , nooit eerder gezien, anyone?

Ook ik sluit me aan bij Pieterr en MacFrankie: verwijderen die anti-virus rommel. Draai af en to Malwarebytes, hou je Mac up-to-date en klik bewust. Dat is veilig.

http://www.macfreak.nl/forums/topic/3/27974/antivirus-voor-de-mac-advies/

The amount of energy needed to refute bullshit is an order of magnitude bigger than that needed to produce it (Brandolini's Law)
Onmogelijk in te loggen bij Bullguard
15 januari 2017 - 10:35    reactie #8
geplaatst door: Coronado38
dank voor de info
maar voor mij is dit nog wat wartaal.
Die bitdefender zegt mij niet zo veel. Heb dit programma niet op mac, denk ik toch. Vind het nergens en die launchdemon zegt mij helemaal niks. Ondertussen is de bullguard eraf. Heb ook de support van Bullguard geraadpleegd. ik wacht nog op uitleg. In elk geval merci voor de reacties
Newbie on Mac
Onmogelijk in te loggen bij Bullguard
15 januari 2017 - 10:43    reactie #9
geplaatst door: Bianco
com.ooqqaasbcybp.plist is wel een rare, de enige vermelding op het grote wijd web is naar deze draad. ....
Apple gebruiker sinds 1994.
Onmogelijk in te loggen bij Bullguard
15 januari 2017 - 10:54    reactie #10
geplaatst door: boiing
'Launchdaemon' is een onderdeel van een programma dat opstart als je Mac start. Bij jou draait er dus nog iets van het Bitdefender programma (wellicht van lang geleden), ook al staat het programma zelf niet meer op je Mac. Via de link van MacFrankie kun je dat verwijderen maar dat is geen Jip en Janneke recept vrees ik. Daar weet vast wel iemand iets makkelijkers op, ik heb nu te kort tijd.. En goed dat Bullguard in ieder geval weg is!
The amount of energy needed to refute bullshit is an order of magnitude bigger than that needed to produce it (Brandolini's Law)
Onmogelijk in te loggen bij Bullguard
15 januari 2017 - 11:17    reactie #11
geplaatst door: Pieterr
Misschien kun je nog een tweede keer een EtreCheck overzicht maken en dat hier plaatsen. Dan kunnen we zien wat er allemaal inmiddels verwijderd is aan (ongewenst) geinstalleerde zaken.

https://etrecheck.com/

"One experiment is worth a thousand expert opinions."
Onmogelijk in te loggen bij Bullguard
15 januari 2017 - 11:52    reactie #12
geplaatst door: Coronado38
mag ik die dan verwijderen
Newbie on Mac
Onmogelijk in te loggen bij Bullguard
15 januari 2017 - 11:54    reactie #13
geplaatst door: Coronado38
heb ondertussen het spoor van Bitdefender en Bullguard kunnen verwijderen. Na een nieuwe etrecheck krijg ik nog enkel deze twee


/Library/LaunchDaemons/com.apple.nalen.plist
   
 /Library/LaunchDaemons/com.ooqqaasbcybp.plist
   
 2 unknown files found. [Check files]

zal direct een nieuwe etrecheck plaatsen

(Bewerkt door Coronado38 om 11:55, 15-01-2017)

Newbie on Mac
Onmogelijk in te loggen bij Bullguard
15 januari 2017 - 11:56    reactie #14
geplaatst door: Coronado38
EtreCheck version: 3.1.5 (343)
Report generated 2017-01-15 11:49:59
Download EtreCheck from https://etrecheck.com
Runtime 1:49
Performance: Excellent

Click the [Support] links for help with non-Apple products.
Click the [Details] links for more information about that line.

Problem: No problem - just checking

Hardware Information: &#9432;
   MacBook Pro (15-inch, Early 2011)
   [Technical Specifications] - [User Guide] - [Warranty & Service]
   MacBook Pro - model: MacBookPro8,2
   1 2 GHz Intel Core i7 (i7-2635QM) CPU: 4-core
   8 GB RAM Upgradeable - [Instructions]
       BANK 0/DIMM0
           4 GB DDR3 1333 MHz ok
       BANK 1/DIMM0
           4 GB DDR3 1333 MHz ok
   Bluetooth: Old - Handoff/Airdrop2 not supported
   Wireless:  en1: 802.11 a/b/g/n
   Battery: Health = Normal - Cycle count = 968

Video Information: &#9432;
   Intel HD Graphics 3000
       Color LCD 1440 x 900
   AMD Radeon HD 6490M - VRAM: 256 MB

System Software: &#9432;
   macOS Sierra  10.12.2 (16C67) - Time since boot: less than an hour

Disk Information: &#9432;
   KINGSTON SUV400S37480G disk0 : (480,1 GB) (Solid State - TRIM: No)
   [Show SMART report]
       EFI (disk0s1) <not mounted> : 210 MB
       Recovery HD (disk0s3) <not mounted>  [Recovery]: 650 MB
       Macintosh SSD (disk1) /  [Startup]: 478.89 GB (304.10 GB free)
           Encrypted AES-XTS Unlocked
           Core Storage: disk0s2 479.24 GB Online

   MATSHITADVD-R   UJ-898   ()

USB Information: &#9432;
   Apple Computer, Inc. IR Receiver
   Apple Inc. FaceTime HD Camera (Built-in)
   Apple Inc. Apple Internal Keyboard / Trackpad
   Apple Inc. BRCM2070 Hub
       Apple Inc. Bluetooth USB Host Controller

Thunderbolt Information: &#9432;
   Apple Inc. thunderbolt_bus

Gatekeeper: &#9432;
   Mac App Store and identified developers

Unknown Files: &#9432;
   /Library/LaunchDaemons/com.apple.nalen.plist
       
   /Library/LaunchDaemons/com.ooqqaasbcybp.plist
       
   2 unknown files found. [Check files]

System Launch Agents: &#9432;
   [not loaded]    8 Apple tasks
   [loaded]    184 Apple tasks
   [running]    88 Apple tasks

System Launch Daemons: &#9432;
   [not loaded]    35 Apple tasks
   [loaded]    166 Apple tasks
   [running]    110 Apple tasks

Launch Agents: &#9432;
   [failed]    com.adobe.ARMDCHelper.cc24aef4a1b90ed56a725c38014c95072f92651fb65e1bf9c8e43c37a23d420d.plist (2017-01-12) [Support]
   [loaded]    com.oracle.java.Java-Updater.plist (2016-12-23) [Support]
   [not loaded]    com.teamviewer.teamviewer.plist (2017-01-14) [Support]
   [not loaded]    com.teamviewer.teamviewer_desktop.plist (2017-01-14) [Support]

Launch Daemons: &#9432;
   [loaded]    com.adobe.ARMDC.Communicator.plist (2017-01-12) [Support]
   [loaded]    com.adobe.ARMDC.SMJobBlessHelper.plist (2017-01-12) [Support]
   [not loaded]    com.apple.nalen.plist (2016-12-24) [Support]
   [loaded]    com.microsoft.autoupdate.helper.plist (2016-12-27) [Support]
   [loaded]    com.microsoft.office.licensingV2.helper.plist (2016-12-09) [Support]
   [not loaded]    com.ooqqaasbcybp.plist (2016-12-24) [Support]
   [loaded]    com.oracle.java.Helper-Tool.plist (2016-12-23) [Support]
   [loaded]    com.teamviewer.Helper.plist (2016-12-21) [Support]
   [not loaded]    com.teamviewer.teamviewer_service.plist (2017-01-14) [Support]

Internet Plug-ins: &#9432;
   AdobePDFViewerNPAPI: 15.023.20053 - SDK 10.11 (2017-01-11) [Support]
   Silverlight: 5.1.50901.0 - SDK 10.6 (2016-12-27) [Support]
   QuickTime Plugin: 7.7.3 (2016-12-22)
   AdobePDFViewer: 15.023.20053 - SDK 10.11 (2017-01-11) [Support]
   JavaAppletPlugin: Java 8 Update 111 build 14 (2016-12-23) Check version

3rd Party Preference Panes: &#9432;
   Java (2016-09-23) [Support]

Time Machine: &#9432;
   Skip System Files: NO
   Mobile backups: ON
   Auto backup: YES
   Volumes being backed up:
       Macintosh SSD: Disk size: 478.89 GB Disk used: 174.79 GB
   Destinations:
       APPLENAS [Network]
       Total size: 3.00 TB
       Total number of backups: 17
       Oldest backup: 11/01/17 18:50
       Last backup: 14/01/17 20:46
       Size of backup disk: Excellent
           Backup size 3.00 TB > (Disk size 478.89 GB X 3)

Top Processes by CPU: &#9432;
      123%     mds
       61%     mdworker(11)
       42%     mds_stores
        4%     WindowServer
        4%     kernel_task

Top Processes by Memory: &#9432;
   696 MB      kernel_task
   254 MB      mdworker(11)
   115 MB      WindowServer
   98 MB       assistantd
   90 MB       assistant_service

Virtual Memory Information: &#9432;
   5.22 GB     Available RAM
   3.92 GB     Free RAM
   2.78 GB     Used RAM
   1.30 GB     Cached files
   0 B         Swap Used

Diagnostics Information: &#9432;
   Jan 15, 2017, 11:47:33 AM    Self test - passed
   Jan 14, 2017, 08:01:28 PM    ~/Library/Logs/DiagnosticReports/cloudd_2017-01-14-200128_[redacted].crash
       /System/Library/PrivateFrameworks/CloudKitDaemon.framework/Support/cloudd

Newbie on Mac
Onmogelijk in te loggen bij Bullguard
15 januari 2017 - 13:22    reactie #15
geplaatst door: Pieterr
Citaat
Coronado38 om 11:56, 15-01-2017
Unknown Files:
   /Library/LaunchDaemons/com.apple.nalen.plist
       
   /Library/LaunchDaemons/com.ooqqaasbcybp.plist
       
   2 unknown files found. [Check files]

Launch Daemons:
   [not loaded]    com.apple.nalen.plist (2016-12-24) [Support]
   [not loaded]    com.ooqqaasbcybp.plist (2016-12-24) [Support]
   
Top Processes by CPU: &#9432;
      123%     mds
       61%     mdworker(11)
       42%     mds_stores
        4%     WindowServer
        4%     kernel_task

Die rare launch demons zou ik nog even weghalen.
En die hoge mds activiteit, is die blijvend?

"One experiment is worth a thousand expert opinions."
Onmogelijk in te loggen bij Bullguard
15 januari 2017 - 14:23    reactie #16
geplaatst door: Coronado38
zo die twee zijn weg. ik ga eerst es opstarten en daarna Etrecheck opnieuw doen. Dan post ik resultaat.
ie mds is niet altijd zo hoog

(Bewerkt door Coronado38 om 14:24, 15-01-2017)

Newbie on Mac
Onmogelijk in te loggen bij Bullguard
15 januari 2017 - 14:33    reactie #17
geplaatst door: Coronado38
EtreCheck version: 3.1.5 (343)
Report generated 2017-01-15 14:30:04
Download EtreCheck from https://etrecheck.com
Runtime 1:48
Performance: Excellent

Click the [Support] links for help with non-Apple products.
Click the [Details] links for more information about that line.

Problem: No problem - just checking

Hardware Information: &#9432;
   MacBook Pro (15-inch, Early 2011)
   [Technical Specifications] - [User Guide] - [Warranty & Service]
   MacBook Pro - model: MacBookPro8,2
   1 2 GHz Intel Core i7 (i7-2635QM) CPU: 4-core
   8 GB RAM Upgradeable - [Instructions]
       BANK 0/DIMM0
           4 GB DDR3 1333 MHz ok
       BANK 1/DIMM0
           4 GB DDR3 1333 MHz ok
   Bluetooth: Old - Handoff/Airdrop2 not supported
   Wireless:  en1: 802.11 a/b/g/n
   Battery: Health = Normal - Cycle count = 968

Video Information: &#9432;
   Intel HD Graphics 3000
       Color LCD 1440 x 900
   AMD Radeon HD 6490M - VRAM: 256 MB

System Software: &#9432;
   macOS Sierra  10.12.2 (16C67) - Time since boot: less than an hour

Disk Information: &#9432;
   KINGSTON SUV400S37480G disk0 : (480,1 GB) (Solid State - TRIM: No)
   [Show SMART report]
       EFI (disk0s1) <not mounted> : 210 MB
       Recovery HD (disk0s3) <not mounted>  [Recovery]: 650 MB
       Macintosh SSD (disk1) /  [Startup]: 478.89 GB (303.98 GB free)
           Encrypted AES-XTS Unlocked
           Core Storage: disk0s2 479.24 GB Online

   MATSHITADVD-R   UJ-898   ()

USB Information: &#9432;
   Apple Computer, Inc. IR Receiver
   Apple Inc. FaceTime HD Camera (Built-in)
   Apple Inc. Apple Internal Keyboard / Trackpad
   Apple Inc. BRCM2070 Hub
       Apple Inc. Bluetooth USB Host Controller

Thunderbolt Information: &#9432;
   Apple Inc. thunderbolt_bus

Gatekeeper: &#9432;
   Mac App Store and identified developers

System Launch Agents: &#9432;
   [not loaded]    8 Apple tasks
   [loaded]    177 Apple tasks
   [running]    95 Apple tasks

System Launch Daemons: &#9432;
   [not loaded]    35 Apple tasks
   [loaded]    169 Apple tasks
   [running]    107 Apple tasks

Launch Agents: &#9432;
   [loaded]    com.oracle.java.Java-Updater.plist (2016-12-23) [Support]
   [not loaded]    com.teamviewer.teamviewer.plist (2017-01-14) [Support]
   [not loaded]    com.teamviewer.teamviewer_desktop.plist (2017-01-14) [Support]

Launch Daemons: &#9432;
   [loaded]    com.adobe.ARMDC.Communicator.plist (2017-01-12) [Support]
   [loaded]    com.adobe.ARMDC.SMJobBlessHelper.plist (2017-01-12) [Support]
   [loaded]    com.microsoft.autoupdate.helper.plist (2016-12-27) [Support]
   [loaded]    com.microsoft.office.licensingV2.helper.plist (2016-12-09) [Support]
   [loaded]    com.oracle.java.Helper-Tool.plist (2016-12-23) [Support]
   [loaded]    com.teamviewer.Helper.plist (2016-12-21) [Support]
   [not loaded]    com.teamviewer.teamviewer_service.plist (2017-01-14) [Support]

Internet Plug-ins: &#9432;
   AdobePDFViewerNPAPI: 15.023.20053 - SDK 10.11 (2017-01-11) [Support]
   Silverlight: 5.1.50901.0 - SDK 10.6 (2016-12-27) [Support]
   QuickTime Plugin: 7.7.3 (2016-12-22)
   AdobePDFViewer: 15.023.20053 - SDK 10.11 (2017-01-11) [Support]
   JavaAppletPlugin: Java 8 Update 111 build 14 (2016-12-23) Check version

3rd Party Preference Panes: &#9432;
   Java (2016-09-23) [Support]

Time Machine: &#9432;
   Skip System Files: NO
   Mobile backups: ON
   Auto backup: YES
   Volumes being backed up:
       Macintosh SSD: Disk size: 478.89 GB Disk used: 174.91 GB
   Destinations:
       APPLENAS [Network]
       Total size: 3.00 TB
       Total number of backups: 9
       Oldest backup: 11/01/17 18:50
       Last backup: 15/01/17 13:26
       Size of backup disk: Excellent
           Backup size 3.00 TB > (Disk size 478.89 GB X 3)

Top Processes by CPU: &#9432;
       26%     WindowServer
       25%     com.apple.WebKit.WebContent
        5%     Safari
        4%     kernel_task
        2%     hidd

Top Processes by Memory: &#9432;
   666 MB      kernel_task
   147 MB      com.apple.WebKit.WebContent
   139 MB      mdworker(12)
   98 MB       WindowServer
   74 MB       mds_stores

Virtual Memory Information: &#9432;
   5.03 GB     Available RAM
   3.08 GB     Free RAM
   2.97 GB     Used RAM
   1.94 GB     Cached files
   0 B         Swap Used

Diagnostics Information: &#9432;
   Jan 15, 2017, 02:26:15 PM    Self test - passed
   Jan 14, 2017, 08:01:28 PM    ~/Library/Logs/DiagnosticReports/cloudd_2017-01-14-200128_[redacted].crash
       /System/Library/PrivateFrameworks/CloudKitDaemon.framework/Support/cloudd

Newbie on Mac
Onmogelijk in te loggen bij Bullguard
15 januari 2017 - 14:43    reactie #18
geplaatst door: Pieterr
Ziet er prima uit zo!  :thumbs-up:
"One experiment is worth a thousand expert opinions."
Onmogelijk in te loggen bij Bullguard
15 januari 2017 - 14:58    reactie #19
geplaatst door: Coronado38
Vriendelijk dank om te helpen
Newbie on Mac