Probleem CanoScan 600 LIDE
21 februari 2013 - 12:20   
geplaatst door: Axhill
Mijn CanoScan 600 LIDE werkte tot gisteren uitstekend. Nu krijg ik steeds de foutmelding:
"Cannot communicate with scanner. Cable may be disconnected or scanner may be turned off. Check status. Scanner driver will be closed. 155.0.0"

Het vreemde is dat ik wél een preview kan maken, die ik dan ook zie, maar zodra ik een scanopdracht geef deze melding komt.
Ik heb andere kabels geprobeerd, permissies hersteld, alle oude software en preferences weggegooid, opnieuw van de originele cd de software er weer opgezet, maar het helpt niet.

- Is mijn scanner dus toch stuk???
- Zo ja, dan overweeg ik de aankoop van de CanoScan LIDE 700F, maar kan niet op de site van Canon vinden of deze met Mountain Lion werkt.

Configuratie:
iMac 2.93 GHz Intel Core 2 Duo
Mac OS 10.6.8
Arcsoft Photostudio 4 for Canon

Don't believe everything you think
Probleem CanoScan 600 LIDE
21 februari 2013 - 12:52    reactie #1
geplaatst door: MacFrankie
Probeer eens te scannen met Voorvertoning.
Op mijn werk heb ik al Windows, thuis wil ik geen systeembeheerder meer zijn!
Probleem CanoScan 600 LIDE
21 februari 2013 - 13:07    reactie #2
geplaatst door: Axhill
@MacFrankie

Zojuist gedaan. Krijg de melding "CanoScan LiDE 600F is niet meer verbonden"

Don't believe everything you think
Probleem CanoScan 600 LIDE
21 februari 2013 - 13:31    reactie #3
geplaatst door: Axhill
Ik heb kennelijk het probleem gevonden. Mijn scanner hangt al sinds jaar en dag via een USB-hub aan mijn Mac.

Ben nu maar eens die hub aan het checken gegaan. Eerst andere ingang op de hub geprobeerd, dat loste het probleem niet op. Toen (met dezelfde kabel) de scanner rechtstreeks aan de Mac gehangen en nu scant die weer zonder problemen!

Vreemd is dat andere apparaten die aan deze hub hangen (nog) geen problemen vertonen.

Enfin, het lijkt erop dat ik me weer € 100 heb bespaard. Keep your fingers crossed!   :thumbs-up:

Don't believe everything you think
Probleem CanoScan 600 LIDE
21 februari 2013 - 15:28    reactie #4
geplaatst door: MacFrankie
Mooi dat het opgelost is!

Het kan iets heel simpels zijn, een contactje in de hub of een kabel met een probleem...

Op mijn werk heb ik al Windows, thuis wil ik geen systeembeheerder meer zijn!