(http://h20565.www2.hp.com/portal/site/hpsc/template.PAGE/public/psi/mostViewedDisplay/?javax.portlet.begCacheTok=com.vignette.cachetoken&javax.portlet.endCacheTok=com.vignette.cachetoken&javax.portlet.prp_efb5c0793523e51970c8fa22b053ce01=wsrp-navigationalState%3DdocId%253Demr_na-c03428470-4%257CdocLocale%253Den_US&javax.portlet.tpst=efb5c0793523e51970c8fa22b053ce01&sp4ts.oid=297429&ac.admitted=1397040291035.876444892.492883150#N100BB)
Zou dit het probleem oplossen of weet iemand een andere oplossing (afgezien van een nieuwe scanner kopen)
(Bewerkt door fryskhynder om 14:32, 9-04-2014)
@Flix: Mavericks is kritischer bij drivers, er vallen verschillende printers en scanners af bij de upgrade vanaf OS X 10.8 naar OS X 10.9!
Ik heb het hieronder getest met mijn HP Scanner. Ik moet wel een scanner selecteren voordat ik kan scannen. Dat doe je door er eerst even met je muis boven het "eentje" te gaan hangen en dan op Show te klikken.
Mijn scanner heet : Scanjet 2400en Vuescan sluit direct weer na openen......
(Bewerkt door fryskhynder om 21:16, 9-04-2014)
(Bewerkt door Heintje om 0:03, 10-04-2014)
Ik ben niet onverdeeld positief over Mavericks, maar dit valt Apple niet aan te rekenen, hier ligt de schuld duidelijk bij HP, die al meer dan 5 jaar lak heeft aan zijn Mac gebruikers!
Als je zin hebt in een experiment zou je nog kunnen testen of het je met de TWAIN Sane driver lukt: http://www.ellert.se/twain-sane/
Overigens lijkt Vuescan je wel een kans te geven: http://www.hamrick.com/vuescan/hp_scanjet_2400c.html
Mijn 5 jaar oude Canon all-in-one (die overigens al ruim 6 jaar op de markt is) doet het nog prima. Maar toen ik overging op Mountain Lion, moest ik toch wat extra moeite doen om het scannerdeel werkend te krijgen. Ik vrees dat het scannen dan met Mavericks verleden tijd is...
De schade valt overigens wel mee. Doe 2 tientjes bij de prijs van een setje catridges op, en je kunt een nieuwe printer / scanner kopen. Ik vind het alleen zo'n verspilling, een prima werkend apparaat wegdoen omdat een leverancier te beroerd is een driver opnieuw te compileren, maar dan in de 64-bits mode...
Flix: bedankt! Jou oplossing werkt! Alleen is vuescan wel duur voor zo nu een dan een kopietje.Voor hetzelfde geld (nou ja, een beetje meer:-) heb ik een nieuwe scanner.
Pietrr: die site heb ik ook al bekeken en Twais San gedownload, maar bij installatie vraagt hij om 'libsb'.Ik heb geen idee wat ik doe en of de procedure vertrouwd is...Ik vind het dus een beetje eng
Welke eenvoudige scanner raden jullie mij aan?Geen one in all, want ik heb een laserprinter.
(Bewerkt door fryskhynder om 12:48, 11-04-2014)
fryskhynder om 12:30, 11-04-2014Geen one in all, want ik heb een laserprinter.
Het is een all-in-one! Alles in één dus...
Een willekeurige CanoScan zal volstaan. Deze zijn er vanaf ongeveer 60 euro. Voor dat geld heb je ook een all-in-one.
Een laserprinter is heel goed in het printen van haarscherpe tekst, een inkjet is beter in foto's (met het juiste papier).
Je hebt dus de keuze tussen een scanner voor 60 euro, of een scanner met een printer (voor die incidentele foto) eraan vast geplakt, voor 50 tot 60 euro.
Apple Support CommunitiesRe: Since Mavericks my HP Scanjet 2400 doesn't work anymore.created by sheila_m. in OS X Mavericks - View the full discussion This solved my question This helped meHello sama,
It sounds like you are not able to scan after upgrading to OS X Mavericks. I recommend following these steps to troubleshoot the issue you are experiencing.
Follow these steps until the issue is addressed:Make sure that the printer is powered on, has ink / toner, and that there are no alerts on the printers control panel. Note: If you cannot clear an alert on the printer's control panel, stop here and check the printer's documentation or contact the manufacturer for support.Ensure the printer is properly connected to a USB port on the Mac or AirPort base station / Time Capsule. If the printer is a network-capable printer, make sure that it is properly connected to your home network.Use Software Update to find and install the latest available updates. If an update is installed, see if the issue persists.Open the Print & Scan pane or Print & Fax (Snow Leopard) pane in System Preferences.Delete the affected printer, then add the printer again.If the issue persists, try these additional steps:Reset the printing system, then add the printer again.If the issue still persists, reset the printing system again. Download and install your printer's drivers. Then, add the printer again.Contact the printer vendor or visit their website for further assistance.
You can find the full article here:Troubleshooting printer issues in OS Xhttp://support.apple.com/kb/ts3147
Thank you for using Apple Support Communities.
Best,Sheila M.
Daar ga ik mee aan de slag en ik laat nog weten of dit gelukt is. Ik heb er overigens een hard hoofd in....