Juist voor kerstmis had ik soortgelijke problemen met mijn IMAC 27' i7 van mid 2011 .
Ik was ervan op de hoogte dat er een terugroep actie was van Apple ivm slechte beeldkaarten van AMD en dit tot 3j naar aankoopdatum .
Mijn IMAC viel onder de reeks serienummers die getroffen waren door dit probleem .
Ik wou echter zolang mogelijk wachten om dit preventief te laten vervangen maar voor Kerstmis was het op een paar dagen tijd gedaan met mijn scherm . Eerst verticale gekleurde strepen en na een paar dagen zwart scherm .
IMAC binnen gebracht in de Easy-m winkel in België waar ik hem gekocht had met de vermelding van de problemen en de terugroep actie .
Na 3 weken wachten omwille van de feestdagen gisteren mij MAC mogen terughalen .
Bleek het probleem te zitten in het LCD scherm zelf en niet de beeldkaart .
LCD scherm was vervangen evenals de glasplaat ervoor . Beeldkaart getest en bleek oké .
Glasplaat hadden ze vervangen omdat deze tijdens de herstelling waarschijnlijk gesneuveld was volgens de verkoper in de winkel ? Een 27' glasplaat verwijderen met zuignappen is nogal délicaat zo blijkt .
Een ander probleem dat ik had was eveneens opgelost . ( bij het opstarten van de MAC werkte mijn toetsenbord als qwerty ipv azerty en daarna terug gewoon )
Kostenplaatje
0 euro !!!!
Alles volledig gratis vervangen ondanks géén terugroep actie van de LCD schermen en na 2,5 jaar als de gewonen garantie eigenlijk vervallen was .
Op mijn vraag , wat als na 3j mijn AMD beeldkaart het alsnog begeeft ?
Géén probleem meneer dan regelen we dat wel !
Dat noem ik pas service !!!
Tijdens de herstelling 3 weken met een windows 7 pc gewerkt

Nu weet ik weer waarom ik naar MAC overgeschakeld ben
