USB Apple keyboard werkt niet meer
19 januari 2014 - 21:13   
geplaatst door: prinsbernhard
Beste forumleden,

Ik ben nieuw hier, na jarenlange probleemloze macervaring moet ik helaas toch een vraag stellen waar ik zelf niet uitkom. Ik heb recent een nieuwe macbook pro aangeschaft en dacht dat het misschien nuttig zou zijn windows onder bootcamp te installeren. Kort nadat ik deze geinstalleerd had kwam ik erachter dat mijn USB toetenbord geen respons meer gaf in osX. Na de computer een aantal keer herstart te hebben en wat gegoogeld te hebben, heb ik geprobeerd op mijn oude mac het toetsenbord in te pluggen, waar het wel respons gaf. Kort daarna terug in de nieuwe macbook en het werkte weer. Inmiddels heb ik de oude mac verkocht maar na herstarten blijkt dat het toetsenbord wederom geen respons geeft. De windows partitie heb ik inmiddels verwijderd middels bootcamp, dat leek enige verlichting te geven maar wederom na herstarten van macbook in osx bleef respons uit. Nu vraag ik mij af hoe ik mijn toetsenbord weer gewoon aan de praat kan krijgen zonder dat ik een andere mac moet gebruiken waar deze eerst ingestoken moet worden.

Ik hoop dat een van jullie mij kan helpen hiermee.

macbook pro early 2014 2.5ghz i5 8gb
USB Apple keyboard werkt niet meer
19 januari 2014 - 21:40    reactie #1
geplaatst door: joffer
Ik herken dit probleem. Het is het begin van het einde. Dit wil zeggen dat je TB er langzaam maar zeker mee op zal houden. Het 'vastlopen' van je TB zal steeds vaker gebeuren tot het helemaal niet meer werkt.
Bij mij was nog een tijdje de oplossing om de USB stekker een aantal malen los te halen en terug te steken, Ook een dagje los laten liggen hielp nog wel eens. Dit ging nog een paar maandjes goed todat het TB helemaal was overleden.
USB Apple keyboard werkt niet meer
19 januari 2014 - 22:06    reactie #2
geplaatst door: jtk
Toetsenbord (of USB kabel) stuk is een mogelijkheid. Voordat je 't ding weggooit misschien nog een paar dingen proberen:
    Kun je in je omgeving een USB toetsenbord lenen? Als dat goed werkt weet je dat je toetsenbord stuk is. Als het andere toetsenbord ook niet werkt, is er iets in je systeem mis.

    Kijk in Systeemvoorkeuren/Toegankelijkheid/Muis-en-Trackpad of je niet per ongeluk

Activeer Muistoetsen hebt aangevinkt.

Werkt het toetsenbord misschien wel op de andere USB-poort van je MacBook Pro?

Een SMC-reset kan mogelijk ook uitkomst bieden.[/list]

Als je redenen hebt aan te nemen dat er iets met je nieuwe systeem aan de hand is: terug naar de winkel en garantie claimen!

(Bewerkt door jtk om 22:10, 19-01-2014)

jtk