Synchronisatie locatie weer-app
26 juli 2026 - 11:26   
geplaatst door: HermanvdB
Van de ene op de andere dag is er een verschil in de locatie van de weer-app op mijn iPhone (iPhone 16) en mijn Apple Watch (Watch 10). Dit verschil is ongeveer 10 km.
Op mijn iPhone zijn de locatievoorzieningen aan voor de weer-app, mijn Apple Watch staat op huidige locatie, maar toch is er een verschil van 10 km.
De kaarten-app op telefoon en Watch geven wél beide de juiste, dezelfde, locatie aan.
Opnieuw opstarten van telefoon en Watch bleek niet de oplossing. Heeft iemand een suggestie hoe dit op te lossen?
Mijn eerste Apple was een Apple IIe
26 juli 2026 - 11:35    reactie #1
geplaatst door: nnsa
Heb je het exact zo ingesteld op je iPhone ?

IMG_6797.jpegSynchronisatie locatie weer-app

Anders misschien even uit vinken en weer aanvinken.
Ⓒnnsa(i)-2025
26 juli 2026 - 12:00    reactie #2
Ja, zo staat het bij mij ook. Uit- en aanvinken heb ik al geprobeerd, zonder succes.
Ik heb ook een vaste lokatie geprobeerd en deze geselecteerd als standaardplaats. Deze wordt correct weergegeven op de Watch. Maar na verwijderen van deze vaste lokatie, maar gaat het weer fout.
De locatievoorzieningen voor de weer app op de Watch staan op “altijd”.
gisteren 13:05    reactie #3
Heel vreemd, kijk ik op mijn Mac wat de lokatie is van mijn telefoon en Watch, dan staan deze keurig bij mij thuis. De huidige lokatie opvragen via Siri o beide apparaten geeft ook de correcte lokatie. Maar de weer-app op mijn Watch geeft een lokatie 10 km verderop.
Ik kan hier niet goed tegen en heb voor de weer-app daarom maar mijn lokatie als vaste lokatie ingesteld. Ben ik op stap, kijk ik wel op mijn telefoon.
gisteren 15:38    reactie #4
geplaatst door: Ome Kor
Ik ben bang dat er inderdaad iets niet klopt bij deze watchOS versie (26.5).

Mijn huidige locatie is Amsterdam volgens de Weer app op mijn watch, dat klopt niet ik ben in Amstelveen. De Weer app op mijn Mac en iPhone geven wel Amstelveen aan.

In Locatievoorzieningen op de watch kan ik bij de Weer app niets instellen, alle opties zijn grijs:

incoming-67643EF6.jpegSynchronisatie locatie weer-app

Dit is ook zo bij andere apps in Locatievoorzieningen. Bij de Weer app is er niks aangevinkt bij "Sta toegang tot locatie toe", alleen daaronder is de schakelaar bij "Exacte locatie" aangezet.

Op mijn iPhone is het zo ingesteld zoals nnsa hierboven aangaf. Op de Watch staat het volgende bij de Weer app instellingen:

incoming-CA9B91FA-927B-461F-ACF3-6DA6FE29AF48.jpegSynchronisatie locatie weer-app

Wijzigen en goedzetten helpt niet. Gelukkig maakt het verschil in locatie qua weervoorspelingen ed. niet zoveel uit.
gisteren 15:48    reactie #5
En wat staat er op het vorige schermpje > Altijd ?, zo ja, dan kan je niets instellen.
Ⓒnnsa(i)-2025
gisteren 16:03    reactie #6
Daar staat bij mij inderdaad op altijd.
Maar fijn te lezen dat ik niet alleen ben met deze afwijking.  :tounge:
gisteren 16:18    reactie #7
En wat staat er op het vorige schermpje > Altijd ?, zo ja, dan kan je niets instellen.
Ja, die Altijd-optie is ook grijs, niet aangevinkt en niet in te stellen.
gisteren 17:33    reactie #8
Dat komt waarschijnlijk als de AppleWatch de instellingen van de iPhone overneemt. Dat is een instelling op de iPhone bij de AW app.
Ⓒnnsa(i)-2025
gisteren 21:10    reactie #9
Zo te zien heeft de upgrade naar watchOS 26.6 niks veranderd aan de situatie.