geplaatst door: bacon
OS X 15.8 Catalina Mac OS Uitgebreid (journaled)
Finder Voorkeuren:

finder voorkeuren.jpgNavigatiekolom iMac kan geen externe schijven tonen [Opgelost!]

USB Stick Mac OS Uitgebreid (journaled)

OS X 15.8 Catalina Mac OS Uitgebreid (journaled)
Finder Voorkeuren
USB Stick Mac OS Uitgebreid (journaled)

Het lukt me niet om een usb-stick in de navigatiekolom te krijgen. Ongeacht welke stick. Ook vertoont de navigatiekolom geen andere externe schijven/HD’s. Was tpot voot kort gewoon mogelijk. Alles staat wel op het bureaublad.
Ik heb er alles, voorzover ik weet, aan gedaan.
Hoe los ik dit op? Is er ergens een .plist-file die ik moet weggooien, of cache weggooien?
Bewerkt: gisteren 19:28 door bacon
"De wereld gaat aan vlijt ten onder" 1956 (!!) Boektitel Max Dendermonde
geplaatst door: boiing
Heb je ook een plaatje van de navigatiekolom? Misschien heb je het betreffende onderdeel niet opengeklapt in de Finder (‘locaties’ of ‘apparaten’). Als je met je muis over de tekst van het onderdeel zweeft zie je rechts van de tekst een klein driehoekje om uit/in te klappen. Dat is soms een beetje onduidelijk.

https://www.macfreak.nl/macos-en-osx/opgelost-externe-schijf-niet-zichtbaar-in-finder/
The amount of energy needed to refute bullshit is an order of magnitude bigger than that needed to produce it (Brandolini's Law)
Bedankt boing! Hierbij het screenshot:

navigatiekolom.jpgNavigatiekolom iMac kan geen externe schijven tonen [Opgelost!]

Overigens staan er 7 com.apple.finder.plist bestanden en 1 finder.plst op de computer!

En dit zijn de Finder-voorkeuren:

finder voorkeuren.jpgNavigatiekolom iMac kan geen externe schijven tonen [Opgelost!]
Heb je de oplossing die ik gaf geprobeerd? Je hoeft niet met plist of cache bestanden te rommelen.

(Waar ik ‘driehoekje’ zei in mijn eerste reactie kan ook het woord ‘Toon’ verschijnen, afhankelijk van de macOS versie. Daar op klikken dus.)
The amount of energy needed to refute bullshit is an order of magnitude bigger than that needed to produce it (Brandolini's Law)
geplaatst door: nnsa
Dit bedoelt @Boiing:

Schermafbeelding 2026-09-07 om 19.21.46.pngNavigatiekolom iMac kan geen externe schijven tonen [Opgelost!]

Er staat naast Locaties "Toon" of "Verberg" als je er met de muis overheen gaat...
Ⓒnnsa(i)-2025
Ik zit hier met een rode kop van schaamte. Nou zit ik al jaren op de computer, en dit wist ik niet........
boiing, je wordt weer hartstikke bedankt, voor je zoveelste effectieve hulp!!!
Ik zal "[Opgelost@]" in mijn eerste post zetten.

Edit: bedankt @nnsa!! boiing bedoelde de muis bij "Locaties".
Ik zit hier met een rode kop van schaamte.
En terécht :happy:..

Nee hoor, ik zei al dat dit een beetje (of liever: heel…) onduidelijk is. Je moet het een keer gezien hebben.

:thumbs-up: