geplaatst door: ABPSS
Beste,

Onlangs iPad Air (1st gen) vervangen door Ipad (model 2021)
Volledige transfer gedaan (instellingen en apps). Blijkt goed gelukt te zijn buiten 1 ding.
Heb een apple jaar abonnement op tijdschrift C’t (computer magazine) die eigen app heeft. Dus elke maand kon ik nieuwe editie laden en bijhouden op de iPad.
Nu op de nieuwe iPad lukt dit niet meer. De oude edities zijn blijkbaar niet mee overgezet en in de app kan ik geen versies meer downloaden, alleen de koopoptie is beschikbaar.
C’t klantenservice gecontacteerd (online) en summier antwoord terug dat ik apple service moet contacteren (quote :
“Aangezien uw abonnement verloopt via de App Store van Apple, willen wij vragen contact met hen op te nemen.
Het abonnement is namelijk via hen afgesloten en u heeft niet direct bij ons een abonnement.
Onze excuses voor het ongemak.”)
Ok, apple gebeld en via remote werd iPad en C’t app bekeken maar ook zij konden geen oplossing bieden. Volgens apple moet de C’t app voorzien in een transfer van de beschikbare data. Zij zien ook geen problemen met mijn abonnement.
Dus terug naar C’t lezerservice en aangedrongen om het toch technisch te bekijken maar terug zelfde summiere antwoord gekregen.

Beetje lang verhaal maar heeft hier nog iemand suggesties ?

Samengevat :
- Gedownloade edities zijn niet overgezet (op oude iPad bij algemeen/iPad-opslag/C’t(app) : documenten en gegevens : 1,11 GB,  op nieuwe iPad : 1,7 MB)
- In de C’T app is er bij instellingen een optie ‘Aankopen herstellen’ maar dit doet niks anders dan een draaiend wieltje te geven en de app onbruikbaar maken ! (Op oude en nieuwe iPad)
- Abonnement  werkt nog op oude iPad Air
- iPad Air : versie 12.5.5, iPad : versie 15.5
- Indien meer info nodig : geen probleem !
geplaatst door: orange
Citaat
Aangezien uw abonnement verloopt via de App Store van Apple, willen wij vragen contact met hen op te nemen.
Je bent klant bij C’t. Die bieden dit aan, en zij zijn de partij waar je mag/moet aankloppen met vragen.

Citaat
- Abonnement  werkt nog op oude iPad Air
Is dat het probleem wellicht?

Je wilt nu feitelijk op twee iPads je bladen lezen. Voorziet het abonnement daarin?
geplaatst door: nnsa
Verwijder de lees-app eens volledig op de nieuwe iPad en installeer app opnieuw. Autoriseer abonnement opnieuw en herstel oude aankopen. Hopenlijk werkt het dan weer voor nieuwe uitgaven en kan je oude uitgaven nog opnieuw downloaden.

Los van het probleem: een niet echt behulpzame helpdesk van Ct magazine…
geplaatst door: ABPSS
@orange
Bedoeling is om alleen nieuwe iPad actief te krijgen. En ik zie geen opties om dit in werking te zetten (zie opmerking over ‘aankopen herstellen’ : doet helemaal niks). En abonnement zegt niks over lezen op verschillende devices. Abonnement is gekoppeld aan appleid en is momenteel zelfde op twee iPads. Wil oude iPad later doorgeven. (als alles functioneert op nieuwe)

@nnsa
App was reeds gewist en opnieuw geïnstalleerd. Kan geen nieuwe of oudere edities downloaden (zoals op oude iPad Air), alleen aankopen maar heb lopend abonnement tot 2023.

Moet wel nieuwe ‘ingang’ bij C’t magazine vinden want met hun ‘Lezersservice’ kom ik niet verder.