iCloud en mail
20 november 2011 - 12:53   
geplaatst door: Bari1951
Sinds ik iCloud op mijn iPad en iPhone heb met een ...@me.com inlog adres kan ik geen mails meer versturen.
Wie kan mij op weg helpen om dit probleem op te lossen.
Ik heb alle servers inclusief die van iCloud aanstaan, w.o. casema, gmail.
Casema is mijn provider.
iCloud en mail
20 november 2011 - 12:58    reactie #1
geplaatst door: denisvr
En kun je helemaal geen mail meer versturen of de me.com alleen niet, meestal als versturen niet lukt zit er iets fout in je smtp instellingen van de mailadressen    :crazy:

en lukt  het via Wifi niet of via 3G niet of allebei niet?

(Bewerkt door denisvr om 12:59, 20-11-2011)

MacBook Pro 13" I5 2,5GHz 16Gb 256Gb SSD 10.10.4  iPhone 6 Plus 16Gb Space Gray 8.3  iPad Air 16GB Space Gray 8.3  Airport Extreme 5th Gen.  2x Apple TV2 5.3 JB  Synology DS713+ 2 x 3TB HUA723030ALA640
iCloud en mail
21 november 2011 - 07:46    reactie #2
geplaatst door: Bari1951
Ik via geen van alle smtp adressen mails versturen.
De standaard smtp van casema en gmail zijn niet (meer) aan te passen.

smtp casema: gerbuik ssl staat uit en serverpoort staat op 25
smtp gmail: gebruik ssl staat aan en serverpoort staat op 587

smtp iCloud: gebruik ssl staat aan, indentiteitscontrole is Apple Token en serverpoort is 587.

Wat is juist en niet en hoe zijn deze instellingen aan te passen?

iCloud en mail
21 november 2011 - 16:32    reactie #3
geplaatst door: ofbroekema
Had vandaag precies hetzelfde vanaf iPhone en elke iMac.

a) iPhone --> upgraden naar IOS 5 en opnieuw aangemeld --> problemen opgelost.

b) bleek aan de UPC kant te zitten. (melding verzendlimiet etc) Moest bij uitgaand smtp veranderen naar:

smtp.upcmail.nl

Hopelijk werkt dat voor jou ook?

Xofb

Appeltje valt niet ver van de boom...
iCloud en mail
22 november 2011 - 07:36    reactie #4
geplaatst door: Bari1951
Iphone en Ipad zijn allebei geupgraded naar IOS 5 (laatste versie).
Mails versturen vanaf de Mac's lukt wel, alleen niet vanaf de Iphone en Ipad. Dit is pas nadat ik iCloud heb geïnstalleerd en een xxxx.xxxx@me.com account heb!

iCloud en mail
22 november 2011 - 12:35    reactie #5
geplaatst door: Bari1951
Bedankt allemaal.
Heb de xxxx.xxxx@me.com van iCloud verwijderd en iCloud hetzelfde inlog id gegeven als op mijn Mac's. Geen mail op iCloud aangezet.
Alles werkt weer perfect.
iCloud en mail
24 november 2011 - 10:16    reactie #6
geplaatst door: Roko
Je hebt dan geen gesyncte mail tussen je Mac en iDevices

Ik laat juist al mijn mail accounts vanaf hun mailserver automatisch forwarden naar mijn iCloud mail account. Vandaar wordt alles verspreid en gesynct tussen mijn Mac en iDevices. Werkt erg fijn moet ik zeggen, eindelijk alle mail, op alle aparaten gelijk

iCloud en mail
6 december 2011 - 10:28    reactie #7
geplaatst door: kruimeltje
Hi allemaal, ik ben best wel blij met de werking van iCloud, maar heb toch nog steeds een probleempje met de mail, welke goed werkt op de 2 iPads 's 1, in iCloud op de iMac, maar niet in iCal. Daar heb ik wat gerommeld in de accounts, waarna ik wel beide accounts in de linker kolom zag, maar ze werden niet voorzien van nieuwe mail. Bleven dus hangen op de datum van het toevoegen van de 2 e account.
Enig idee ?