Alle communicatie verloopt via UPS en de verzender (ik). Het is enkel de verzender waar UPS mee wenst te communiceren.
Echter lees ik hier allerlei beschuldigingen, veronderstellingen ... inderdaad, de verkoper kan een lege doos versturen, de doos kan onderweg opengemaakt zijn, de koper kan de ipad eruit gehaald hebben en zeggen dat de doos leeg was. Dit zijn allemaal 'mogelijkheden'.
Het gaat hier echter over verantwoordelijkheid en het al dan niet kunnen aanspraak maken op de verzekering. Wat is anders het nut van die verzekering. Ik denk dat ik als verkoper niet kan bewijzen dat de iPad in de doos zat en dat de koper niet kan bewijzen dat de iPad niet in de doos zat.
Voor het ogenblik is mijn prioriteit niet het terugvinden van het S/N. (dit is iets voor later) Het is nu belangrijk wie hier zal voor opdraaien, de verkoper, de koper of UPS. Ik hoop in elk geval niet dat alles terug naar de verkoper gaat want dan ben ik zowel mijn iPad als de verkoopsprijs (600 euro) kwijt.
Ik alles gedaan heb zoals het moet. (verkoop via ebay met koper-bescherming - verzekerde, (dure) verzending, verkoop aan iemand met alleen positieve feedback ...)Dit alles kost ook geld - ebay commisie, paypal commisie en verzending
(PS: als referentie stond wel op het verzenddocument dat de inhoud van de doos een iPad 2 - 64Gb was, misschien had ik dit beter niet gedaan maar daarvoor is het nu wel te laat )
Succes!
Via ebay kan je toch niet kiezen wie de koper is, waar die woont en wat is dan het nut van verzekerde zending dan?
Dagelijks worden over de ganse wereld goederen verstuurd met een nog grotere waarde dan mijn iPad ... ik heb nu pech dat het verkeerd is gelopen met mijn zending.
Wat jij hier nu aanbrengt is een beetje volledig uit de lucht gegrepen ...
wivy om 8:43, 26-09-2011Echter lees ik hier allerlei beschuldigingen, veronderstellingen ... inderdaad, de verkoper kan een lege doos versturen, de doos kan onderweg opengemaakt zijn, de koper kan de ipad eruit gehaald hebben en zeggen dat de doos leeg was. Dit zijn allemaal 'mogelijkheden'.
wivy om 9:36, 26-09-2011Wat jij hier nu aanbrengt is een beetje volledig uit de lucht gegrepen ...
Uit de lucht gegrepen? Nee hoor, ik doe het al jaren zo en heb nog nooit problemen gehad. Dure producten verzend ik niet, want (let op!) ik wil dat risico niet lopen. Het risico op dit soort gezeur.
Het zal afwachten worden hoe dit alles zal aflopen.
Graag hoor ik meer ervaringen van mensen die hetzelfde of toch iets van dergelijke aard hebben voor gehad en hoe dit is afgelopen. Hoe hun communicatie was met het bedrijf van verzending, hun verzekering ...
Ziegler om 9:41, 26-09-2011Citaatwivy om 9:36, 26-09-2011Wat jij hier nu aanbrengt is een beetje volledig uit de lucht gegrepen ... Uit de lucht gegrepen? Nee hoor, ik doe het al jaren zo en heb nog nooit problemen gehad. Dure producten verzend ik niet, want (let op!) ik wil dat risico niet lopen. Het risico op dit soort gezeur.
Die methode van niet versturen klinkt misschien wel stoer, maar in de praktijk kan dat ook helemaal verkeerd uitpakken. Regelmatig lopen persoonlijke transacties uit op roof. Het is maar waar je zin in hebt. Versturen met inachtneming van alle veiligheidsvoorzorgen is in mijn ogen (en ervaring) een prima betrouwbare methode. Maar je kunt altijd pech hebben natuurlijk.
(Bewerkt door Ziegler om 10:27, 26-09-2011)
Ik opereer precies zoals Ziegler en sta daarbij altijd eerst op telefonisch contact, zodat je een beetje een indruk krijgt van met wie je te maken hebt.
Koop en verkoop al jaren op deze manier en nog nooit problemen gehad.
Maar goed, wivy vraagt om persoonlijke ervaringen van mensen die deze ellende ook hebben meegemaakt...
Mijn persoonlijke ervaring met verzenden is altijd goed gweest, met 1 uitzondering:
Een defecte viedeokaart die ik met de post (dus geen koerier) terug naar de fabrikant heb gestuurd in ierland. Aangetekend, verzekerd etc.Door een ongelukkig toeval bleek het adres niet meer te kloppen en is het pakket "verdwenen". Het is nooit meer boven water gekomen en ik heb er ook nooit enige schadevergoeding voor ontvangen. Niemand gaf thuis en omdat het een buitenlandse zending betrof voelde zich niemand verantwoordelijk hier en is het in een opsporingstraject blijven steken. Maar dat was vele jaren geleden en sindsdien is er nooit meer iets misgegaan.
(Bewerkt door odo om 10:41, 26-09-2011)
Verdere off-topic wordt dan dus ook zonder commentaar gewist.
wivy om 8:43, 26-09-2011Update:Er zijn papieren onderweg van UPS naar mij. Deze moet ik invullen .. hoop ze vandaag te krijgen. Wat ze allemaal vragen weet ik nog niet.
Voor het ogenblik is mijn prioriteit niet het terugvinden van het S/N. (dit is iets voor later)
Zou een van de vragen niet over het serienummer gaan? Deze info is juist heel relevant! Serienummers kun je niet uit je duim zuigen! Als jij het serienummer kunt tonen geef je daarmee aan dat je 'kennis' hebt van het apparaat. En dat het niet blijft bij de summiere mededeling van jou kant: " Ik héb een Ipad verkocht èn opgestuurd, het was een zwarte, dat weet ik zeker!!" Klinkt lullig: maar aan dergelijke zweverige mededelingen zal UPS weinig waarde hechten ten voordele van jou; irrelevantie: daar hebben ze niets aan. Dus zorg dat je dat serienummer achterhaald!
Jan O
Drie weken later wordt het pakket alsnog afgeleverd...
Ik heb wel eens een video gemaakt van dat ik wat inpak en op de bus doe. Om aan te kunnen tonen dat ik wel deug.
grtz, en suc6MM
(Bewerkt door 4runner om 12:59, 28-09-2011)
Maar serieus. Hoe gaat Paypal het geld weer bij TS terugvorderen indien ze (op welke gronden?) de koper schadeloos gaan stellen. Hoe werkt dat? Ik ben duidelijk niet bekend met PayPal. . . .
https://www.paypal-nederland.nl/landingpage/veiligheid/aankoopbescherming.html?ID=4&mpch=ads&mplx=3484-124396-12439-58
Paypal: nog niets van gehoord. Voorlopig blijft het bij een geschil en is deze nog niet opgewaardeerd naar een claim. Communicatie met de koper loopt goed.
UPS: papieren ontvangen en per fax teruggestuurd. Verkoopsprijs was 625 euro, verzekering tot 700 euro en vervanging van het toestel zou 799 euro kosten. S/N en-of aankoopbon was niet nodig indien niet meer beschikbaar.
Ik heb een schermafdruk van ebay genomen, een kopie van de betaling via Paypal en een schermafdruk uit de Apple store wat de iPad nieuw kost, dit alles heb ik per fax aan UPS overgemaakt. Perfecte communicatie, binnen het uur na mijn fax had ik antwoord. Ik heb een dossierbeheerder gekregen en deze kan ik rechtstreeks bereiken via telefoon / mail (wel in Duitsland) Zelf belt hij mij terug om te vragen als ik zijn mail(s) heb ontvangen!
Gezien het pakket verzekerd is voor 700 euro 'zou' UPS dit bedrag uitkeren.
Laatste email van UPS:"I want just to say that I became your documentations and I proved it , you payed our insurance and such liability should be limited to the amount 700 euro ( Declared value). Dont matter, UPS pay the amount for this package and of course we will pay the Declared value of this package in adjustable height of 700 euro. On the next days you will become the money in your Bank account"Voorlopig lijkt de communicatie met alle partijen goed te verlopen en zijn we 'pas' een grote week verder. Ik zal pas echt positief reageren zodra het geld van UPS op mijn rekening staat en ik de koper, via Paypal, zal hebben terugbetaald.
Zodra meer nieuws zal ik dit zeker hier aanvullen.
wivy om 5:33, 29-09-2011Laatste email van UPS:"I want just to say that I became your documentations and I proved it , you payed our insurance and such liability should be limited to the amount 700 euro ( Declared value). Dont matter, UPS pay the amount for this package and of course we will pay the Declared value of this package in adjustable height of 700 euro. On the next days you will become the money in your Bank account"
Is trouwens een beetje OFF-TOPIC