Ik heb vorige week een iPad gekocht in de VS en nu ontdek ik een stofje midden in het scherm. Zwart/licht puntje....geen dode pixel volgens mij maar een stofje. Erg irritant. Kan ik hiermee teruggaan naar een apple store in Nederland of is dit geen garantie? Ik wil een foto plaaatsen hier maar weet niet hoe ik dat kan uploaden.
mick de ruiter om 16:23, 11-09-2011In jouw geval dien je nu niet naar een APR te gaan maar naar een AASP
mick de ruiter om 21:23, 11-09-2011Het kan zijn dat het toch een dode of luie pixel is of misschien is het al een refurbished apparaat of is 't bij de eindcontrole ertussendoor geglipt. Verder zijn er diverse klasses van stofvrije ruimtes. De ene klasse is dan wat minder stofvrij dan de andere klasse.
Refurbished lijkt me niet...gewoon bij een Apple Store gekocht in Denver. Verder zit er naast dat ene stofje nog een kleiner stofje en ook links in de bovenhoek. Het grote stofje kan idd een dode of luie pixel zijn. Lastig te zien. Ga wel naar Rotterdam toe naar een service provider. Hopelijk een nieuw exemplaar. Met mijn iMac had ik destijds ook al problemen..vlekken in het scherm. Scherm vervangen maar daardoor wel aardig wat stof achter het glas gekomen. Vandaar mijn "angst" voor meer stof bij een reparatie.
lions193 om 20:53, 11-09-2011Ok paar dagen is niet erg. Wat ik me wel afvraag is hoe zij het glas eraf halen en dan zonder stof weer terugzetten. Normaal worden iPad's etc in een stofvrije ruimte in elkaar gezet.
Hier een handleiding over hoe het glas wordt verwijderd: http://www.ifixit.com/Guide/Installing-iPad-2-Wi-Fi-LCD/5375/1
Het is een behoorlijke klus en zeker niet zonder risico, dus niet zomaar zelf proberen. Als het mislukt ben je sowieso je garantie kwijt.
Gewoon naar de dichtstbijzijnde Apple Service Provider gaan en je iPad ter reparatie aanbieden.
(Bewerkt door lions193 om 19:40, 12-09-2011)