iTunes downloads niet zichtbaar in iPod app
26 december 2010 - 11:31   
geplaatst door: Merlin
Vandaag kon ik via de 12 Days app muziek downloaden op mijn iPad.
In de iTunes Store app zie ik de muziek gedownload worden. Maar
als ik vervolgens m'n aankopen wil bekijken, wordt de iPod app leeg
opgestart. Ook als ik een podcast download, kan ik deze niet terug-
vinden in de iPod app.
Heeft iemand dit ook ondervonden op de iPad? Weet iemand hoe ik
de muziek zichtbaar kan krijgen?

Mijn iPad is een 16GB WiFi versie van nog geen maand oud. Vooraf
was ik niet van plan om iets met iTunes/iPod te doen op m'n iPad,
maar wilde het nu toch proberen nav. de 12 Days app. De iPad is
pas 1x verbonden geweest met een computer (om te activeren),
verder niet meer .... dat zou toch geen rol mogen spelen?

Grt. Merlin
iTunes downloads niet zichtbaar in iPod app
26 december 2010 - 11:56    reactie #1
geplaatst door: paulusch
Heb je de iPod/iPad al eens gsynchroniseerd via iTunes?
iTunes downloads niet zichtbaar in iPod app
26 december 2010 - 12:11    reactie #2
geplaatst door: Merlin
Nee, alleen geactiveerd via iTunes en iOS geupdate. Dit was op een computer
op mijn werk, waar ik geen muziek e.d. heb staan. Thuis kan ik niet synchro-
niseren ivm. OS-X 10.4 op een PowerMac G4.
Moet er dan eerst een synchronisatie plaatsvinden om muziek te kunnen down-
loaden op mijn iPad? Zo ja, kan dat dan ook zonder dat er in de betreffende
iTunes (op de PC van m'n werk) geen muziek te synchroniseren is?
Apps downloaden op m'n iPad werkt wel gewoon zonder synchronisatie. En als
de muziek niet afgespeeld kan worden op mijn iPad, waarom laten ze het me
dan wel gewoon downloaden? Zonde van de ruimte, en ik kan ze niet verwij-
deren zo. :(
Grt. Merlin
iTunes downloads niet zichtbaar in iPod app
26 december 2010 - 12:24    reactie #3
geplaatst door: Wink10
Vanochtend heb ik op dezelfde manier de "kerst-gift" gedownload.
Geen probleem: de 2 nummers staan nu op mijn iPad, en ik kan ze normaal afspelen!

iTunes downloads niet zichtbaar in iPod app
27 december 2010 - 12:56    reactie #4
geplaatst door: Merlin
Ben nog maar eens op internet aan het zoeken geweest voor een oplossing,
maar het lijkt erop dat het een iOS 4.2/4.2.1 issue is. Enige remedie wat ik
kan vinden is inderdaad weer koppelen aan een computer met iTunes. Dat
zal dan tot volgend jaar moeten wachten wanneer ik weer aan het werk ga.

Als ik op m'n iPad bij info kijk, dan staat er (behalve de 4.2.1) 0 nummers.
Dit terwijl de iTunes Store app iedere keer aangaf dat de muziek al gedown-
load was (maar ik kon het nog wel een keer downloaden). Jammer dat dit
niet gewoon meteen goed werkt ... maar tenslotte heb ik de iPad niet voor
het afspelen van muziek gekocht en heb ik voor de rest blij met het ding.

Grt. Merlin