Belachelijk data verbruik
5 januari 2013 - 18:31   
geplaatst door: batyka
Mijn iPad gebruikt zeer veel mb's. Dat gebeurt b.v. 's nachts rond de klok van 3 uur, wanneer de iPad in de lader staat, iedere nacht opnieuw blijkt hij tussen 70 en 150 mb te verstoken. Via Dataman blijkt het om push notaties te gaan. Dit gebeurt ook wel overdag. Mijn verbruik blijkt per dag te liggen tussen de 400 en 1200 mb, terwijl ik niet echt iets bijzonders doe. Nu gebeurt dat nog via wifi, 3G durf ik niet aan te zetten. Van alles heb ik al geprobeerd om er achter te komen wat er aan de hand is. Uitzetten 's nachts helpt niet, zodra hij wordt aangezet wordt de schade direct ingehaald. De instellingen zijn gelijk aan die van de iPad van mijn partner die het probleem niet heeft. Ook heb ik "herstel alle instellingen" en "herstel locatie en privacy "al geprobeerd alles zonder resultaat.
Mijn vraag heeft iemand een idee wat de oorzaak kan zijn?
Belachelijk data verbruik
5 januari 2013 - 18:49    reactie #1
geplaatst door: MacFrankie
Welke apps heb jij wel (in gebruik) en je partner niet? Eén van die apps is de boosdoener!
Op mijn werk heb ik al Windows, thuis wil ik geen systeembeheerder meer zijn!
Belachelijk data verbruik
5 januari 2013 - 21:51    reactie #2
geplaatst door: marksch
Hoi,

Ik zou eerst eens alle push-notificaties uitzetten en dan kijken of het dataverbruik drastisch verminderd wordt.

Vriendelijke groet,

Mark

Belachelijk data verbruik
5 januari 2013 - 22:06    reactie #3
geplaatst door: PSYCHOMAC
Allebei de iPad's hetzelfde besturingssysteem ?

Psychomac

iMac 2007 20", iMac 27", iMac 21", 10x iMac G3 , 2x iMac G4, 1x iMac G5 ,2xPM dual 1.8 en dual 2.0 G5; 2x MacPro ;15/17/23inch Display(alu en model ervoor), powerbook 12/15/27inch,  Apple TV, 2xApple Cube/17 "ADC Scherm, PM G4 QuickSilver, en verder nog veel te veel om op te noemen. Een verzamelaar dus!
Belachelijk data verbruik
5 januari 2013 - 22:19    reactie #4
geplaatst door: Wink10
@batyka: de oorzaak weet ik niet, maar je kunt een diagnose stellen:

(Eigenlijk net zoals je dat doet als je thuis kortsluiting in de 220 Volt hebt):

- alles "uit" zetten.
- vervolgens 1 voor 1 de gebruikers (in dit geval de app's) weer "aan" zetten.

Zoals MacFrankie al schreef, éen van de app's is de boosdoener!

Succes!