Bijna geen enkele app werkt meer...??
8 oktober 2011 - 23:58   
geplaatst door: Paulus Morssink
Ik zit bij een vriendin na maanden weer eens op haar iPad te werken... zie ik tot mijn verbazing dat bijna alles wat er na de aankoop op is gezet niet meer te bereiken is. Trouw, TV-gids, Uitzending Gemist, iBooks, Boekenbol, Skype en tientallen andere: als je ze aantikt zie je ze een halve seconde "open gaan", en daarna keert het beginscherm weer terug.
Kaarten, iTunes, Foto's en een paar andere doen het nog wel. Ook Mail, Safari, Appstore, Instellingen etc. zijn nog wél op te starten.

Herstarten helpt niet.
Op een iMac kon ik nog bevoegdheden herstellen of zoiets, maar hier heb ik geen idee wat ik moet doen of wat er aan de hand is.

Dit is wel érg mager! Iemand enig idee wat er mis is?

-------------

(Ik zie nu dat eind augustus iemand hetzelfde probleem heeft gemeld - maar daar werd nauwelijks op gereageerd.)

(Bewerkt door Paulus om 0:01, 9-10-2011)

Bijna geen enkele app werkt meer...??
9 oktober 2011 - 00:25    reactie #1
geplaatst door: jetskyer
ik zou zeggen dat de link tussen de ipad en de itunesaccount kaduuk is.

makkelijkste is om hem aan 'zijn' mac/pc te hangen en hem te herstellen en de restore te laten uitvoeren. (mocht hij dan nog steeds hetzelfde doen, nog een keer herstellen en alles handmatig terugzetten)

MacBook Pro 15.4"|1TB MyBook Studio|iPhone 4S
tip: corepad skatez onder je mighty/magic mouse. een echt genot
Bijna geen enkele app werkt meer...??
9 oktober 2011 - 10:13    reactie #2
geplaatst door: Robert
Prima raad, maar ik vraag me wel af hoe ze dit voor elkaar heeft gekregen. Heb mijn iPad ook al tijden niet meer aan mijn Mac gehangen, maar niet één app die problemen geeft.

Er is niet toevallig een jailbreak op die iPad uitgevoerd en wat vaags op gezet?

Klik hier voor informatie over het onder de aandacht brengen van producten of diensten op MacFreak.
Bijna geen enkele app werkt meer...??
9 oktober 2011 - 11:00    reactie #3
geplaatst door: FrEnZy
Ik heb het vermoeden dat de ipad aan een andere itunes heeft gehangen welke op dat moment aan een andere itunes account hing. Resultaat is dat de Ipad nu ook aan die andere account hangt.
Dit resulteert in de trigger van de beveiliging van de apps dat ze niet mogen draaien op een andere account als dat ze van zijn aangeschaft.

Heb dit ook eens gehad, het eenvoudigste is om een app te kopen met die juiste account (gratis) en dan ineens zal alles weer werken op de iPad.

Bijna geen enkele app werkt meer...??
9 oktober 2011 - 11:13    reactie #4
geplaatst door: Robert
Goede suggestie (ik wist niet dat dat zoveel ellende met zich mee kon brengen). Het lijkt me dat even uit- en inloggen in de App Store op die iPad dan al voldoende zou moeten zijn...
Klik hier voor informatie over het onder de aandacht brengen van producten of diensten op MacFreak.
Bijna geen enkele app werkt meer...??
9 oktober 2011 - 11:19    reactie #5
geplaatst door: FrEnZy
@Robert, nee dat is niet genoeg in mijn geval.
Ik had van alles geprobeerd, ook hetgeen het eerst de ellende had veroorzaakt (pc op mijn werk om ff een update te doen) maar dan met mijn eigen account weer. Hielp allemaal niet.
Toen een app gekocht met mijn account en alles was weer helemaal ok.
Bijna geen enkele app werkt meer...??
9 oktober 2011 - 11:38    reactie #6
geplaatst door: Robert
@ FrEnZy: Kijk, zo leer ik ook weer een boel...  ;)
Klik hier voor informatie over het onder de aandacht brengen van producten of diensten op MacFreak.
Bijna geen enkele app werkt meer...??
9 oktober 2011 - 12:00    reactie #7
geplaatst door: Flix
Je kunt prima apps gekocht met een andere account op een iOS apparaat draaien; dan moet dit echt niet gebeuren. Er zit geen 'beveiliging' op die op voorgenoemde manier werkt.
Het enige probleem wat dan ontstaat is dat ie bij syncen/updaten begint te zeuren.

Je kunt de iPad aan iTunes hangen (dus verbinden met de Mac met het kabeltje), en hem dan laten herstellen.

Bijna geen enkele app werkt meer...??
9 oktober 2011 - 19:11    reactie #8
geplaatst door: Paulus Morssink
Fantastisch, wat een hulp en goede suggesties!

Alleen aansluiten op iTunes en de software laten bijwerken was niet voldoende.
Maar inderdaad: even een gratis appje shoppen en nu werkt alles weer perfect.
Was ik zelf nimmer opgekomen.

Mijn en haar dank is groot.
(En waarom het ooit fout is gegaan, geen idee...)

Bijna geen enkele app werkt meer...??
21 oktober 2011 - 09:14    reactie #9
geplaatst door: Toco

Citaat
Paulus om 19:11, 9-10-2011

(En waarom het ooit fout is gegaan, geen idee...)

Ik heb net precies hetzelfde gehad. Op mijn eigen Macbook Pro, met mijn eigen iTunes account ios5 op mn iPhone 4 gezet en.........alle apps uit de appstore deden het niet meer.........aaaaaaarrrrrrggggghhhhhhhh  :shutup:  :shutup:  :shutup:

Maar nadat ik 3 programma's had gepudate deed alles het weer. Waarom het fout is gegaan, geen idee, maar nu werkt alles weer.

Bijzondere is wel dat op de iPad2 ik hetzelfde heb gedaan en daar geen last had van het bovenstaande probleem.  :wacko:

Enfin, eind goed, al goed. :wacko:
:satisfied:

1 NAS wil ik niet, ik wil op NAS-1.
Bijna geen enkele app werkt meer...??
21 oktober 2011 - 09:26    reactie #10
geplaatst door: Jules
Ik had dit ook na de update naar iOS 5. De reden was (waarschijnlijk) dat ik mijn Apple-ID moest aanpassen (van voornaamachternaam@gmail.com naar voornaam.achternaam@gmail.com) omdat ik volgens Apple een tweede AppleID zou hebben die gebruik maakt van hetzelfde eerstgenoemde e-mailadres (en hierdoor mijn iCloud verificatiemailtje niet aankwam).

Om een lang verhaal kort te maken. Nadat ik mijn AppleID ook in iTunes had aangepast en de iPad nogmaals had gesynchroniseerd, was het probleem verholpen.