Batterij verbruik bij navigeren
8 september 2016 - 21:24   
geplaatst door: mug
Door het gebruik van de navigatie App met de gps-ontvanger is de accu van mijn iPhone na ongeveer 2 tot 4 uur rijden vrijwel leeg. Gelukkig heeft mijn oude auto een usb-aansluiting waarmee ik mijn smartphone kan opladen.
Zonder auto accu is de navigatie App eigenlijk niet te gebruiken (jammer !)
Hoe zijn de accu prestaties bij recente iPhones wat betreft dit punt ?
Ik heb nu de 4S die aan vervanging toe is.

(Bewerkt door mug om 21:25, 8-09-2016)

Batterij verbruik bij navigeren
8 september 2016 - 21:51    reactie #1
geplaatst door: Gadget
Je ervaring zal misschien iets beter zijn met een nieuwe toestel, maar GPS navigatie en een op scherm op volle helderheid zal altijd een batterijslurper zijn.
Aan de USB hangen zal altijd nodig zijn.
Batterij verbruik bij navigeren
8 september 2016 - 21:53    reactie #2
geplaatst door: MacFrankie
Mijn SE kan makkelijk uren navigeren zonder bijladen.
Op mijn werk heb ik al Windows, thuis wil ik geen systeembeheerder meer zijn!
Batterij verbruik bij navigeren
8 september 2016 - 22:33    reactie #3
geplaatst door: Flix
Welke nav app gebruik je? Want met TomTom is de accu binnen een uur of wat leeg, onafhankelijk van welke iPhone. Zou met andere apps beter kunnen zijn, maar logischerwijs gaat het hard met het accugebruik.

"Zonder auto accu is de navigatie App eigenlijk niet te gebruiken (jammer!)" Waarvoor wil je het dan gebruiken? Op de fiets. Gebruikt ie ook veel minder omdat ie minder hoeft te rekenen.

(Bewerkt door Flix om 22:36, 8-09-2016)

Batterij verbruik bij navigeren
8 september 2016 - 22:54    reactie #4
geplaatst door: mug
Ik gebruik Navigon.
Op de fiets gebruiken zou ook mooi zijn.
Ben erg ontevreden over garmin GPS, dus wil eigenlijk idem op iPhone doen voor wandelen en fietsen, maar dan moet wel de batterij veel beter presteren.
En als de accu zo snel leeg gaat, lijkt me ook niet super voor de levensduur van de Phone. Het apparaat wordt zo heet dat prettig beetpakken al lastig wordt. (mijn oude 3G ging zelfs in de oververhit beveiliging)
Batterij verbruik bij navigeren
9 september 2016 - 00:58    reactie #5
geplaatst door: Flix
Het navigeren te fiets of te voet is lang niet zo intensief als met de auto.
Maar wat heb je in gedachten? want als je echt een wandeltocht gaat maken, die een dag bestrijkt, dan heb je natuurlijk niet continue de navigatie nodig. Voor kortere tochten heb je accu-tijd genoeg.

Ik ken Navigon niet, maar ik denk dat er betere apps zijn om te wandelen en te fietsen. DIe misschien ook nog zuiniger omgaan met resources.

Batterij verbruik bij navigeren
15 november 2016 - 14:39    reactie #6
geplaatst door: Paulus Morssink
Ik kom nu pas langs dit draadje. Het wandel/fietsseizoen is misschien voorbij, maar voor wat het waard is hierbij een paar van mijn oplossingen.

Als reserve-accu van 6 Ah, tevens zonnepaneel, heb ik als Beste uit de Test gekozen voor de Portable Power Charger Solar AM-114 Lava Charger. Was destijds bij Bol.com in de aanbieding voor zo'n € 70,-
Zie afbeelding A, opengeklapt afbeelding E.

(Ik gebruik trouwens de off line navigatie van OsmAnd, dus met Open Street Map kaarten. Heel veel details en extra's. Helaas heeft mijn 5C weinig geheugen, dus veel kaarten kunnen er niet tegelijk in.)

Navigatie op de fiets:
Mijn iPhone 5C stop ik in een hoesje dat draaibaar op het stuur bevestigd kan worden, zie afbeelding B. Van de Action, niet meer dan €3. Ik heb wel een extra versteviging aangebracht, want op ruig terrein kan hij er wel eens afschudden.
Van pvc heb ik een houder gemaakt waar het paneel in klemt, afbeelding C. Met twee lippen die ik op de bagagedrager schuif, afbeelding E. USB-draadje van stuur naar bagagedrager en klaar.

Het is echt verbazingwekkend wat je allemaal met oude stukken pvc-buis en een föhn kunt doen. Je kunt echt de gekste vormen maken. Zoals hieronder:

Wandelnavigatie:
Ik laad weliswaar onderweg niet op (ben ik nog mee bezig, handige ophanging van het paneel aan de rugzak moet ik nog bedenken) maar ik zorg 's morgens dat hij flink vol is. Van de zon, of van een accu-aansluiting in de camper. Kan je langer dan een dag op lopen, met het scherm de hele dag aan.
Van pvc heb ik vervolgens een houder gemaakt (pvc-buis verwarmen en een blokje hout van de juiste afmeting erin drukken) waar het paneel in past. Zie afbeelding D. Aan de voorkant nog een scharnierend paneeltje gemaakt waar de iPhone in klemt, kabeltje ertussen en de bergpaden op.
Ik blijf trouwens uitvinden, van deze laatste houder heb ik er twee: een die met een band om het middel gaat, een die met klittenband aan de draagriemen van mijn rugzak zit.

Het is wel handig hoor, als je niet bij elk kruispunt je iPhone uit je zak hoeft te halen en in te stellen. Ik heb continu beeld.

Trouwens, over navigeren in de auto gesproken: op het dashboard van de camper zit een houder waar mijn iPad in past, boven afgedekt tegen het zonlicht. Prachtig, om onder het rijden zo'n complete landkaart met heel veel details voor je te hebben!

Batterij verbruik bij navigeren
15 november 2016 - 17:33    reactie #7
geplaatst door: DomP

Citaat
MacFrankie om 21:53, 8-09-2016
Mijn SE kan makkelijk uren navigeren zonder bijladen.

mijn 6S kan uren bijladen zonder te navigeren   :withstupid:

Blow your mind, smoke gunpowder