Wat meer details graag: hoe heb je die SE aangesloten aan je Mac? Met een Lightning > USB kabel?Met een usb-kabel. Er staat geen appeltje op, betekent dat dat hij niet origineel is? Zoja, is het 1ste wat we moeten weten of je die iPhone ziet in "Over deze Mac" > Systeemrapport > USB.'Systeemrapport' kan ik niet vinden onder 'Over deze Mac'. Ik heb nog Snow Leopard (10.6.8). *bloos*Wel gekeken onder andere dingen zoals 'USB' en 'Synchronisatievoorzieningen', maar daar zie ik niks wat te maken zou kunnen hebben met de iPhone SE. Als je in dat stuk van je rapport géén spoor van een iPhone vindt is ofwél je Lightning > USB kabel stuk, ofwél de Lightning contactbus van je SE vuil, ofwél je SE zelf stuk.Bij foutzoeken met externe apparaten is altijd het eerste wat je moet weten of Mac OS (X) contact maakt met het aangesloten apparaat. En dat zie je allereerst in Systeemrapport.Zonee is er wellicht een sprake van een hardware falen (kabel of toestel).Zoja gaat het meestal om een softwarematig of gebruikersprobleem ( zo bv. in dit geval een iTunes probleem).Zie je een iPhone in je Systeemrapport of niet? Vandaar kunnen we de flowchart verder afgaan.Graag tot je volgende post!
Welke MacOS/OS X versie en welke iTunes versie heb je?Mac OS 10.6.8iTunes 11.4 (18)Als ik de foutmelding zo zie, dan is de kans vrij groot dat je een versie van iTunes gebruikt die de iPhone SE nog niet (her)kent?Je zult dan eerst iTunes moet updaten.Dat kan niet meer op mijn machine helaas.
Hoi HEXDIY, bedankt dat je me wilt helpen!Helaas kwam ik niet veel verder (zie beneden). Ik weet inmiddels ook dat de telefoon een bedrijfstelefoon was en er nog restricties op zitten van de systeembeheerder daar. Moet ik naar een telefoonwinkel oid om de restricties te laten opheffen? Zo ja, waar moet ik dan specifiek om vezoeken?
Met een usb-kabel. Er staat geen appeltje op, betekent dat dat hij niet origineel is?
'Systeemrapport' kan ik niet vinden onder 'Over deze Mac'. Ik heb nog Snow Leopard (10.6.8). *bloos*Wel gekeken onder andere dingen zoals 'USB' en 'Synchronisatievoorzieningen', maar daar zie ik niks wat te maken zou kunnen hebben met de iPhone SE.
Citaat van: PS-MacGek, gisteren 10:48 Welke MacOS/OS X versie en welke iTunes versie heb je? Mac OS 10.6.8 iTunes 11.4 (18) Als ik de foutmelding zo zie, dan is de kans vrij groot dat je een versie van iTunes gebruikt die de iPhone SE nog niet (her)kent? Je zult dan eerst iTunes moet updaten.
Wat leuk dat de oude apparaten, en ook nog van een verschillende soort met elkaar kunnen communiceren!
Ik weet inmiddels ook dat de telefoon een bedrijfstelefoon was en er nog restricties op zitten van de systeembeheerder daar.