geplaatst door: Ben Sienne
Hallo,
Een vervelend probleem.

De SMS met inlogcode van de bank kan ik niet ontvangen op mijn iPhone (12 mini met nieuwste iOs)
Ben al bij de bank geweest en de SMS met inlogcode word wél verstuurd bij een inlog poging. Ook staan de diverse instellingen op de telefoon, volgens de bank, allemaal goed.
Wanneer de bankmedewerker met zijn eigen mobiel mij een SMS stuurt, komt die over.

Het versturen- en ontvangen van SMS is voor de rest ook geen probleem. Louter de inlogcode van de bank komt niet over.
De bank zegt; probleem bij provider.
Odido zelf kan ik (tot nu toe) niet bereiken.

iPhone gehackt? of toch iets anders.
Kan de SMS met inlogcode van de bank niet ontvangen
8 augustus 2024 - 12:03    reactie #1
geplaatst door: Flix
Wordt die inlog naar het juiste nummer verstuurd?
Kan de SMS met inlogcode van de bank niet ontvangen
8 augustus 2024 - 12:07    reactie #2
geplaatst door: Ben Sienne
Ja, dat hebben ze bij de bank ook gecontroleerd een dat is inderdaad het geval
Kan de SMS met inlogcode van de bank niet ontvangen
8 augustus 2024 - 12:47    reactie #3
geplaatst door: Flix
Je hebt het telefoonnummer waar de SMS vandaan komt niet per ongeluk geblokkeerd?

https://support.apple.com/111104
Kan de SMS met inlogcode van de bank niet ontvangen
8 augustus 2024 - 13:01    reactie #4
geplaatst door: Ben Sienne
bedankt voor het mee willen denken, nee niet geblokkeerd.
In het desbetreffende lijst staat niets enkel  'voeg toe' .
Heeft ook altijd gefunctioneerd en er is, qua instellingen op de iPhone, niets veranderd.
Kan de SMS met inlogcode van de bank niet ontvangen
8 augustus 2024 - 14:07    reactie #5
geplaatst door: Sypie
Dit is een bekend probleem en ligt bij de provider. Aangezien Odido voorheen T-Mobile was heb ik daar op gezocht.

Vraag maar eens aan de medewerker van de bank welke mobiele provider die heeft.

https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/55608069#55608069
https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/47763057#47763057
Kan de SMS met inlogcode van de bank niet ontvangen
8 augustus 2024 - 16:46    reactie #6
geplaatst door: Ben Sienne

Ben net weer bij de bank geweest om opnieuw naar het probleem te kijken.
De oorzaak is niet gevonden maar door een ander telefoon nummer (dus ook een andere provider)
in hun systeem te zetten functioneert het online-bankieren weer. (gelukkig)
 
Dus inderdaad Sypie, de 'provider' moet haast het probleem zijn. Bij de klantenservice is er geen doorkomen aan, zeg eigenlijk maar  'een ramp'. Misschien zeg ik mijn abo wel op daar.....

Dus niet opgelost maar wel verholpen.
Kan de SMS met inlogcode van de bank niet ontvangen
8 augustus 2024 - 21:40    reactie #7
geplaatst door: Ben Sienne
Heb ondertussen tijd gehad om de twee linken die Sypie gaf eens door te nemen.
Erg herkenbaar en allemaal soortgelijk. Vooral die tweede link uit Frankrijk.
Dus wel degelijk de provider.

Maar mijn geval is 'opgelost' door een ander telefoonnummer in het systeem van de bank te laten zetten.