Kan geen verbinding maken met Energy app
9 februari 2024 - 18:42   
geplaatst door: pppettterrr
Sinds dat ik een stroomstoring heb gehad werkt m’n P1 energy meter niet meer. Zowel iPhone 10 als app staan op de laatste software versie.

Ik heb de IPhone netwerk instellingen gewist evenals de adviezen van de leverancier opgevolgd maar zonder resultaat. Krijg de melding Energy kan geen verbinding maken met P1meterSetup. De locatie voorzieningen staan op bij gebruik, de mobiele data staat uit.

Op m’n iPhone zie ik nergens een netwerk P1meterSetup dus ik vermoed dat ik iets verkeerd heb staan op m’n iPhone.

Iemand suggesties wat ik nog zou kunnen proberen?
Kan geen verbinding maken met Energy app
9 februari 2024 - 19:22    reactie #1
geplaatst door: nnsa
De instelling / koppeling zit in de Energy app

Kijk eens bij WiFi, API wijzigen / testen. Eventueel P1 meter verwijderen en opnieuw toevoegen. Heb je de P1 al een keer spanningsloos gemaakt, waarbij hij gereset wordt aan de stroommeter ?

Verder zou ik niet weten wat toe te voegen, als je er met de leverancier niet uitkomt.

IMG_2121.jpegKan geen verbinding maken met Energy app
Kan geen verbinding maken met Energy app
9 februari 2024 - 19:53    reactie #2
geplaatst door: pppettterrr
Uiteraard heb ik alles spanningsloos gemaakt, los van slimme meter geprobeerd verbinding te maken etc.

Bij mij zie ik geen Lokale API instellingen knop?

Verwijder apparaat optie zie ik wel.

nnsa, kan dit misschien te maken hebben dat jij al verbinding hebt?
Bewerkt: 10 februari 2024 - 09:17 door pppettterrr
Kan geen verbinding maken met Energy app
10 februari 2024 - 12:03    reactie #3
geplaatst door: jacob
heb ik ook gehad dongel er uit gehad in opnieuw verbinden dongen moet groen aan geven dan moet het goed zijn
Kan geen verbinding maken met Energy app
10 februari 2024 - 16:23    reactie #4
geplaatst door: pppettterrr
Heb ik gedaan maar zodra ring blauw wordt, knop loslaten, krijg ik de melding geen netwerk verbinding mogelijk.

Heb sterk het vermoeden dat m’n iPhone 10 de boosdoener is daarom andere iPhone geprobeerd maar helaas hetzelfde resultaat.

Ik weet het nu niet meer, iemand?
Kan geen verbinding maken met Energy app
10 februari 2024 - 16:29    reactie #5
geplaatst door: nnsa
Misschien zit het probleem in de WiFi. De P1 meter maakt alleen verbinding met een 2,4Ghz netwerk. Dus misschien 5Ghz (tijdelijk) uitschakelen op de router ?
Kan geen verbinding maken met Energy app
10 februari 2024 - 18:27    reactie #6
geplaatst door: pppettterrr
Bedankt voor de reacties, 5 GHz was al uitgeschakeld maar maakt dus niet het verschil.

Ik hoor graag wie nog iets anders weet.
Kan geen verbinding maken met Energy app
13 februari 2024 - 20:12    reactie #7
geplaatst door: pppettterrr
Heeft iemand nog ideeen of een P1 meter werkend op de laatste versie van iOS en energy app?
Kan geen verbinding maken met Energy app
14 februari 2024 - 09:59    reactie #8
geplaatst door: srna513006
Hier werkt de nieuwste versie van de Energy app op de laatste IOS versie 17.3.1 en dat zowel op de iPhone als iPad.
Ik zou proberen om de Energy app volledig van de iPhone te verwijderen, daarna de iPhone re-booten en daarna de Energie app opnieuw te installeren.

Als het dan niet werkt zou ik de P1 meter laten vervangen.
Mac Mini M2 - iPad Air (4e gen) v15.x - iPhone XR - Apple TV 4K - Watch 8
Kan geen verbinding maken met Energy app
14 februari 2024 - 15:50    reactie #9
geplaatst door: pppettterrr
Al deze stappen zijn al gedaan zonder succes.