geplaatst door: Sylvester
Even proberen te verduidelijken... Neem me niet kwalijk als ik iets fout zeg, ben niet zo goed mee in de materie.
De iPhone is niet van mij, heb hem dus nu niet ter beschikking.
Ze hebben Proximus (België) als mobiele provider.
Hun email is via één of andere leverancier waar men een domein naam heeft aangevraagd.

bv. Jos@(naam).be

Als ze wifi verbinding hebben, lukt het verzenden van mail zonder problemen.
Maar via de mobiele provider via 3G of 4G lukt het niet. Dan verschijnt er de melding dat de server het email adres jos@naam.be niet kan verifiëren , of iets in die aard....
Mails ontvangen gaat wel via mobiele verbinding.
Het is een pop-account.

Voor zover ik kan zien is de APN voor het mobiele netwerk goed ingesteld.

Waar moet ik dit probleem gaan zoeken?

 MacBook Pro 11.3 15" i7 2.3 Ghz 500SSD
iPhone mail versturen via mobiel netwerk lukt niet
28 juni 2015 - 12:21    reactie #1
geplaatst door: ardie
Ik zou het de helpdesk van de provider vragen.
iPhone mail versturen via mobiel netwerk lukt niet
28 juni 2015 - 12:42    reactie #2
geplaatst door: GeorgeM
Als het internet werkt, en kennelijk is dat zo, want ze kunnen mail ophalen, dan is het de provider die geen mail relaying toestaat. Met andere woorden, hun Jos@(naam).be adres zal niet werken, als het Jos@proximus.be gebruikt wordt dan waarschijnlijk wel.

Een oplossing zou kunnen zijn om een Yahoo, Gmail of ander 'gratis' adres te gaan gebruiken, dat werkt eigenlijk altijd.

iPhone mail versturen via mobiel netwerk lukt niet
28 juni 2015 - 13:19    reactie #3
geplaatst door: Sylvester
Internet werkt zonder problemen.
Even voor alle duidelijkheid: welke provider veroorzaakt hier het probleem? Proximus of de leverancier van de domein naam?

Ik heb voor mijn eigen iPhone als mobiele operator ook Proximus en als vaste operator voor thuis Telenet.  Als ik mail verstuur onder de naam jos@telenet.be, dan lukt dat ook zonder problemen. Ook toen ik nog Mobistar als mobiele operator had, ging dat zonder problemen.

Als ik op die andere iPhone iets verstuur met het iCloud adres, dan gaat dat ook.
Maar met  jos@(naam).be niet via Proximus en wel via wifi. ( (naam) is dus de DNS naam)

Dus waar zit het probleem eigenlijk?
Alvast dank voor het meedenken.

 MacBook Pro 11.3 15" i7 2.3 Ghz 500SSD
iPhone mail versturen via mobiel netwerk lukt niet
28 juni 2015 - 16:01    reactie #4
geplaatst door: ardie
Het bedrijf dat de website host uiteraard, dus niet je belprovider.
iPhone mail versturen via mobiel netwerk lukt niet
28 juni 2015 - 20:05    reactie #5
geplaatst door: FanBoy
wellicht heeft de 4G provider de smtp server poort 25 gesloten op zijn netwerk.
Welke instellingen heb je bij de smtp server op de iphone?
-= If you ain't got nothing nice to say, then don't say nothing at all =-
iPhone mail versturen via mobiel netwerk lukt niet
28 juni 2015 - 21:40    reactie #6
geplaatst door: MacFrankie
Werkt ophalen wel altijd goed?

Ophalen van mail werkt vaak via het POP3 protocol. Dat werkt (doorgaans) overal en altijd.

Verzenden van mail werkt meestal via het SMPT protocol. Dat werkt (doorgaans) alleen op het netwerk van de ISP / mail provider, of onder restricties (autenticatie, versleuteld).

Kijk dus eens naar je mail instellingen!

Op mijn werk heb ik al Windows, thuis wil ik geen systeembeheerder meer zijn!
iPhone mail versturen via mobiel netwerk lukt niet
30 juni 2015 - 22:52    reactie #7
geplaatst door: Sylvester
Ik heb de GSM niet ter beschikking, dus ik kan die instellingen binnenkort pas checken.
Ophalen werkt dus altijd.
Ik ben toch niet zo mee, vooral wat de laatste 2 antwoorden betreft... :blush:

(Bewerkt door Sylvester om 22:53, 30-06-2015)

 MacBook Pro 11.3 15" i7 2.3 Ghz 500SSD
iPhone mail versturen via mobiel netwerk lukt niet
30 juni 2015 - 23:21    reactie #8
geplaatst door: MacFrankie
Poort 25 is de SMTP (Simple Mail Transfer Protocol) poort voor niet-versleutelde communicatie. Dat wil je tegenwoordig niet meer, en helemaal niet buiten het netwerk van je ISP. Sterker, de meeste ISP's hebben poort 25 naar buiten hun netwerk geblokkeerd.

POP (Post Office Protocol), vaak POP3 (de derde versie van het protocolÂ…), is voor het ophalen van mail dat "men" naar jou verstuurd heeft.

SMTP is voor het zelf verzenden van mail.

Het probleem zit 'm dus in de SMTP instellingen. En die problemen komen meestal doordat iemand denkt dat hij weet wat hij moet instellen, omdat hij dat 15 jaar geleden op z'n PC ook heeft gedaan, en dat nu ook met de hand op z'n iPhone instelt. Lesje Apple instellingen: met je p@ten van afblijven, laat je iPhone het zelf uitzoeken, dus alleen mailadres en wachtwoord ingeven, want dan komt de beveiligde verbinding voor de onbeveiligde verbinding en heb je geen problemen.

Voor nu: SMTP instellingen veranderen, zeg dat je autenticatie wilt hebben, dan komt de iPhone zelf wel met de beveiligde SMTP poort.

Op mijn werk heb ik al Windows, thuis wil ik geen systeembeheerder meer zijn!
iPhone mail versturen via mobiel netwerk lukt niet
30 juni 2015 - 23:24    reactie #9
geplaatst door: Sylvester
OK bedankt, we gaan dat binnenkort eens bekijken.
 MacBook Pro 11.3 15" i7 2.3 Ghz 500SSD