Wi-Fi in de trein
28 mei 2025 - 08:35   
geplaatst door: Tov#
SInds 2 weken lukt het me niet meer om verbinding te maken met wifi in de trein. Dit lukt niet meer met mijn werklaptop, maar ook niet met mijn iPhone 16 pro. Als ik het 'Wifi in de trein' netwerk selecteer met mijn iPhone, dan wordt ik doorverbonden naar een portal-pagina om akkoord te gaan met de algemene voorwaarden, echter deze pagina laadt niet en blijft leeg. Heeft iemand hier ervaring mee en weet iemand misschien de oplossing?

P.s. ik heb het netwerk al eens verwijderd als bekend netwerk, en ik heb ook Private Relay al eens uitgezet. Tot nu toe zonder resultaat... Dank voor het meedenken!
Wi-Fi in de trein
28 mei 2025 - 08:48    reactie #1
geplaatst door: Franky2002
Heb je al aan een medepassagier gevraagd of ze wel connectie kunnen maken?
Oh, en natuurlijk alle items een echte harde reset geven.
Wi-Fi in de trein
28 mei 2025 - 08:51    reactie #2
geplaatst door: Tov#
Ehhh, nee. Ik zie altijd vrij veel personal hotspot netwerken, dus ik weet niet precies wie gebruik maakt van wifi in de trein. Geen excuus uiteraard, ik zal eens kijken of ik iemand kan bevragen...
Wi-Fi in de trein
28 mei 2025 - 09:58    reactie #3
geplaatst door: Franky2002
Maar, let op, nadat je je netwerken hebt doen vergeten eerst je apparaten volledig uitzetten.
Daarna weer opstarten en het wifi-netwerk weer toevoegen.
Wi-Fi in de trein
28 mei 2025 - 10:57    reactie #4
geplaatst door: boiing
Lotgenoten en een paar tips:

https://community.ns.nl/in-de-trein-11/wifi-login-scherm-laad-niet-wat-nu-57001

Is je eigen dataverbinding geen optie?
The amount of energy needed to refute bullshit is an order of magnitude bigger than that needed to produce it (Brandolini's Law)
Wi-Fi in de trein
28 mei 2025 - 13:01    reactie #5
geplaatst door: doctor_apple
Heeft je werklaptop geen 4G/5G ingebouwd? Laatste 2 jaar heb ik eigenlijk geen enkele machine (zij het bij de zuider- en oosterburen) meegekregen zonder ingebouwd modem. Soms moest ik "bij IT" vragen om dat te activeren, maar dat was - "met een briefje van de baas" - veelal een wassen neus ...

Niet bedoeld om te stoken, maar gewoon: het zou kunnen en als het een werknotebook betreft ... Scheelt zowel batterij van je telefoon, je databundel en ... gestuntel met WiFi in trein, etc.
Wi-Fi in de trein
28 mei 2025 - 13:40    reactie #6
geplaatst door: Franky2002
@Dr. Apple: het hééft gewerkt tot twee weken terug.
Wi-Fi in de trein
28 mei 2025 - 15:23    reactie #7
geplaatst door: Sypie
Toevallig een VPN app aanstaan op je telefoon of een andere DNS ingesteld staan? Dat zijn typisch dingen die roet in het eten kunnen gooien.
Wi-Fi in de trein
28 mei 2025 - 16:38    reactie #8
geplaatst door: Flix
Ik heb vroeger nooit verbinding kunnen maken met het WiFi netwerk in de trein (nou ja, oké, soms lukt het zomaar even..). Met welk apparaat dan ook. Terwijl ik toch vrij veel met de trein reis. Maar ik ben al lang geleden gestopt met die onzin, want data via je eigen apparaat kost geen drol meer, bespaart je ergernis en is veiliger ook.
Wist niet eens dat dat nog bestond, wifi in de trein.
Wi-Fi in de trein
29 mei 2025 - 18:54    reactie #9
geplaatst door: Tov#
Maar, let op, nadat je je netwerken hebt doen vergeten eerst je apparaten volledig uitzetten.
Daarna weer opstarten en het wifi-netwerk weer toevoegen.
Zo rigoureus heb ik het nog niet geprobeerd, maar zal ik bij de eerstvolgende reis doen.
Wi-Fi in de trein
29 mei 2025 - 18:57    reactie #10
geplaatst door: Tov#
Lotgenoten en een paar tips:

https://community.ns.nl/in-de-trein-11/wifi-login-scherm-laad-niet-wat-nu-57001

Is je eigen dataverbinding geen optie?
Deze had ik ook gevonden maar heeft het probleem niet opgelost. Mobiele data gebruik ik vaak op mijn iPhone, op zich gaat dat redelijk maar als ik radio stream valt dat toch meerdere keren uit onderweg. Via personal hotspot kan ik ook mijn laptop verbinden met het netwerk van mijn werkgever, maar dat gaat heel traag (ligt niet aan mijn mobiele abonnement, dat ik KPN unlimited).
Wi-Fi in de trein
29 mei 2025 - 18:59    reactie #11
geplaatst door: Tov#
@Dr. Apple: het hééft gewerkt tot twee weken terug.
Ja precies, bij mij werkte het eerder ook altijd. Sinds 2 weken blanco scherm en is het niet meer mogelijk om de algemene voorwaarden te accepteren.
Wi-Fi in de trein
29 mei 2025 - 20:03    reactie #12
geplaatst door: PS-MacGek
Je kan dit nog proberen.
- Klik op in het url invoerveld op de rechthoek met de 2 strepen eronder
- Kies dan "Schakel materiaalblokkeringen uit"
(- mogelijk moet de pagina verversen)
Hopelijk lukt het dan wel.
MacBook Pro Retina 16" M3 Pro (2024), MacBook Pro Retina 16" Intel (2019), Mac Studio M1 (2022), Mac mini (2018), Mac mini (2012), iPad Pro 11" M1, iPhone 11.
Avatar made by Dale Humphries