Problemen batterij iPhone 5
11 december 2013 - 23:50   
geplaatst door: steijn92
Hallo,
Ik heb de laatste weken problemen met de batterij van mijn iPhone 5. De batterij gaat steeds sneller leeg en ik moet hem minimaal 2 keer per dag opladen. Ook wordt de telefoon af en toe erg warm als ik hem tijdens het opladen gebruik, zonder het beschermhoesje is het eigenlijk te warm om vast te houden.
Ik heb mijn bluetooth en de locatievoorziening de hele dag aanstaan, maar dit is nooit een probleem voor de batterij geweest.
Ik heb de telefoon al helemaal gereset, maar dit werkte helaas ook niet.
Bij het melden van dit probleem bij een Vodafone zaak bij mij in de buurt werd er verteld dat ik de telefoon voor 15 werkdagen kwijt zou zijn voor de reparatie, dit vond ik natuurlijk veel te lang. Daarom heb ik Apple ook gelijk gebeld voor dit probeem. Zij vertelden mij dat als ik langs zou komen in de Apple Store er naar het toestel gekeken kon worden en misschien wel een nieuw toestel mee zou krijgen.
Hierna heb ik gelijk Vodafone weer gecontact maar toen kreeg ik te horen dat wanneer ik een nieuw toestel bij Apple mee zou krijgen mijn garantie bij Vodafone zou vervallen. Na wat zoekwerk op het internet heb ik deze regel niet kunnen vinden op het internet, de garantie zou alleen vervallen kunnen vervallen als de telefoon gerepareerd zou worden door niet-erkende reparateurs.
Zouden jullie mij hier misschien mee kunnen helpen?

Met vriendelijke groet,

Steijn van Velzen
Problemen batterij iPhone 5
12 december 2013 - 01:57    reactie #1
geplaatst door: SteveJobs
Garantie kan natuurlijk niet zomaar vervallen en daarnaast krijg je, als je het via Apple doet, natuurlijk garantie via Apple. Ik zou eerst Vodafone eens nadrukkelijk wijzen op hetgeen ze precies bedoelen met dat garantie vervalt en ze vragen documentatie te overleggen waaruit dit juridisch ook zou blijken.
Don't panic
Problemen batterij iPhone 5
12 december 2013 - 08:46    reactie #2
geplaatst door: VwVanFan
Simpel weg niks zeggen tegen Vodafone en naar de Applestore gaan.
Uiteindelijk moet je toch bij Apple zijn als fabrikant.
Vodafone heeft waarschijnlijk afspraken met reparateurs die ze aan het werk
moeten houden en daarom jouw iPhone willen repareren.
Ben zelf zeer goed geholpen door Apple ,met toestel ophalen,reparatie en terugbrengen
binnen 5 dagen. Elke stap een mail met de vervolgstap,dan is het toestel
klaar en dan weer thuis bezorgd.Echt super.
:thumbs-up:
Voor mij ook een reden om sim-only te bellen,eigen toestellen geven je meer vrijheid.

Je kunt natuurlijk ook nog naar een locale reparateur en de batterij laten vervangen.
Kost een paar tientjes.

Succes anyway.


:cool:

Problemen batterij iPhone 5
30 december 2013 - 17:26    reactie #3
geplaatst door: deleedeg
Wij hebben zakelijk hetzelfde ondervonden met diverse Iphone 5 toestellen.
De mail die via Exchange verloopt checkt standaard continu op nieuwe mail.
Door via Instellingen -> E-mail, contacten, agenda's -> nieuwe gegevens -> Push uit te zetten, Fetch te selecteren en vervolgens dit op 15 minuten te zetten.

Nu checkt de mail om de 15 minuten of er nieuwe mail is. Wil je toch direct weten of er mail is, dan kun je binnen de mail naar beneden schuiven waardoor de mail alsnog wordt opgehaald.

Na deze wijzigingen hebben wij van de gebruikers geen berichten meer ontvangen van snel leeglopende accu's.