Ik heb sinds iOS 10 en de raar en irritant probleem met mijn iPhone 6, namelijk incidenteel extreem dataverbruik. Eergisteren nog, op een bepaald moment 2!!gb verbruikt, waaronder 550mb op het mobiele netwerk, en de rest op wifi. Ik kwam op dat moment thuis en heb daarna gelijk mijn telefoon aan de lader gedaan. Ik heb "iCloud reserve kopie" aanstaan, dus waarschijnlijk is dit gebeurd. Maar!!.. de reserve kopie mag enkel gebeuren op wifi en dat de telefoon aan de lader ligt. Raar dus! Zo ook dat ik op dezelfde dag 3 (tekst) appjes stuur en maar liefst 100!mb verbruikt heb! Dit check ik via data-manager app.
Wat heb ik uitstaan voor mobiele data:-wifi assist.-Automatische updates van de Appstore/iTunes -ICloud Drive-Verder diverse apps die wat mij betreft geen mobiele data mogen verbruiken.
Heeft iemand hier een verklaring voor, of soortgelijke dingen meegemaakt? Met eerdere iOS versies nooit dit soort problemen gehad.
Met vriendelijke groet, Niek
pmac
PSYCHOMAC om 18:58, 27-11-2016welke apps heb je allemaal normaal gesproken op de achtergrond draaien ?pmac
Een aantal hebben toegang tot het mob.netwerk. Waaronder:-Agenda/contacten/herinneringen (iOS)-Rabobank app-Facebook (doe ik eigenlijk niets mee wanneer ik buiten ben)-Buienradar-Regenmelding (is een app)-Google Maps. (Soms gebruik ik die) -GoSkyWalk. -Mail-Marktplaats-Instagram-My data Manager-Telfort app-Safari.
En nog een paar. Velen gebruiken alleen data wanneer je ermee bezig bent, en niet stiekemwanneer je telefoon uitstaat.
(Bewerkt door niekmh om 19:25, 27-11-2016)
Het is dat ik vandaag dit draadje op onze site gelezen heb.
Het zal wel niet, maar het zou toch niet...
Als ik jou was zou ik eerst bij instellingen> algemeen > stel opnieuw in gaan kijken
Je kunt beginnen met : herstel netwerkinstellingenAls dat niet helpt ( en paar dagen wachten en controleren) > herstel alle instellingen
Als dat ook niet lukt(en dus weer een paar dagen controleren): koppelen aan een Mac en iTunes > eerst backup maken > herstel iPhone
groet
PSYCHOMAC om 18:50, 29-11-2016Ik had deze reactie per abuis bij het verkeerde draadje geplaatst. Hier moet het staan.Het is dat ik vandaag dit draadje op onze site gelezen heb.Het zal wel niet, maar het zou toch niet...Als ik jou was zou ik eerst bij instellingen> algemeen > stel opnieuw in gaan kijkenJe kunt beginnen met : herstel netwerkinstellingenAls dat niet helpt ( en paar dagen wachten en controleren) > herstel alle instellingenAls dat ook niet lukt(en dus weer een paar dagen controleren): koppelen aan een Mac en iTunes > eerst backup maken > herstel iPhonegroetpmac
PSYCHOMAC om 0:42, 3-12-2016Ik heb geen ervaring met Tidal , maar kun je die er niet van afhalen met iExplorer of een vergelijkbaar programma > dan opnieuw instellen > daarna weer terugzetten op jouw iPhone?pmac