Dag Ziggo, luister eens
25 juli 2008 - 11:05   
geplaatst door: annevano
Vanmorgen heb ik Ziggo de volgende brief gestuurd en wacht op antwoord:

Dag Ziggo, luister eens,
mijn boosheid is voorbij, mijn teleurstelling over de gang van zaken om een abonnement te wijzigen niet!

Gisteren, 24 juli 2008, heb ik geprobeerd via je website gebruik te maken van abonneevoordeel. Dat is niet gelukt!
Na mijn keuze zorgvuldig overdacht te hebben heb ik als abonnee van @Home, nu Ziggo, gevraagd me te bellen.
Dat gebeurde ‘meteen’ nou ja, na twee leuke muziekjes werd ik te woord gestaan.
Vreemd, dat gevraagd werd naar mijn naam en telefoonnummer, waarvan ik dacht dat zoiets onmiddellijk op het scherm te zien zou zijn zoals altijd, maar neen …

Mijn abonnementen zijn nu: Internet Soms 1600, BasisBellen en VolopBellen 24 uur. Het TV-abonnement is van Cogas, die me bij aanmelding voor internet destijds door stuurde naar @Home.  

Ik wil nu: Alles-in-1 Plus, en een verandering van het telefoonabonnement, maar dat kan niet.
Reden: TV van Cogas; en dat is al dertig jaar zo en niemand die ooit heeft verteld dat het anders moest!

Als ik verwijs naar de aanmelding voor internet en de verwijzing naar @Home door Cogas in 2001, zie bovenstaande alinea, wordt er even geïnformeerd en krijg ik als antwoord, dat ik dan maar losse abonnementen moet nemen. Nadat ik tegensputter kan het wel: maar ‘dat kost dan € 29,95, dat is een afspraak!’
Hiermee ben ik niet akkoord gegaan en heb het gesprek boos beëindigd.

Hallo Ziggo, luister je nog?

Cogas-kabel gebeld en gevraagd waarom ik geen abonnement Alles-in-1 kan krijgen en gemeld dat ik € 29,95 zou moeten betalen, en citeer Ziggo: ‘dat is een afspraak’. Maar Cogas weet niets van die afspraak.
Het wordt me duidelijk (gemaakt) dat Ziggo via de Cogaskabel mijn abonnementen internet en telefonie verzorgd. Maar dat is mij bij aanmelding nooit verteld.
Als ik het goed heb begrepen, moet ik dus voor een m.i. puur administratieve handeling aan Ziggo betalen voor de huur van de Cogaskabel. En dat blijft zo zolang de onderhandelingen over de kabelexplotatie nog niet zijn afgerond. Moet ik en vele anderen daar op wachten?

Gelet op de wervende teksten van de website vind ik dit geen manier van handelen.
Ook je voorwaarden spreken o.a. van:
‘Uitgezonderd van bestaande Alles-in-1 abonnees kan elke Ziggo abonnee gebruik maken
van het Alles-in-1 actieaanbod.  Ongeacht of er alleen televisie, televisie én internet,
televisie én telefonie of televisie, internet én telefonie wordt afgenomen van Ziggo.’

Lees ik dat wel goed?(onderstreept!)
Neen? Leg dat dan maar eens uit.

Als je nog luistert Ziggo…

De betaling van mijn abonnement, einde van de maand vooraf, was al op 21 juli afgeschreven.
Je kunt dus snel. Het moet een koud kunstje zijn, mijn abonnement voor Alles-in-1 Plus dus per 1 augustus te activeren, en zonder extra kosten.

Je antwoord kan gerust per e-mail, gaat lekker snel en kost minder dan een postzegel.

hoop doet leven!
Dag Ziggo, luister eens
25 juli 2008 - 11:09    reactie #1
geplaatst door: Esquare
Leuk verhaal over de administratieve chaos bij een kabelbedrijf. Maar wat doet het hier?
Probleem? Check eerst de opstartschijf met Schijfhulpprogramma én SMART Utility.
En kijk ook eens op: discussions.apple.com,•• The X LabOSX Daily of Tuts+ •en vermijd 'handige tooltjes' als CleanMyMac, Onyx, MacKeeper of Monolingual.
Dag Ziggo, luister eens
25 juli 2008 - 11:10    reactie #2
geplaatst door: het ModeratorTeam
van het ModeratorTeam Beste Annevano,

Je frustratie is heel begrijpelijk. Het bericht is alleen niet echt van toepassing op dit Mac Forum. Daarom verplaats ik hem naar de off-topic afdeling.

Vriendelijke groet en veel succes hiermee, namens de moderators.
Onderwerp verplaatst.

met vriendelijke groet, het ModeratorTeam