Het viel mij op dat hij in iTunes elke keer zat te mopperen dat mijn postcode en telnr niet klopten, omdat ze niet aan de amerikaanse standaard voldeden. Het gekke was, dat als ik op de website van Apple bij onderhoud van mijn AppleID keek, dat daar dan wel als land Nederland ingevuld stond.
Ik heb uiteindelijk:
1) prefs weggegooid --> hielp niet
2) mijn AppleID gewijzigd (was eerst email adres, met apestaartje, dit heb ik gewijzigd)
3) daarna in iTunes weer geprobeerd in te loggen met veranderde AppleID, moest ik weer allerlei dingen instellen in iTunes, en toen ging het wel goed
Dus ja... ik denk dat iTunes in de war was, en door nogmaals het hele scenario te doorlopen (alsof ik een nieuw AppleID had, maar had deze alleen gewijzigd!), ging het uiteindelijk wel goed. Ik was alleen op internet gaan zoeken, en werd daar niet veel wijzer van. Het heeft me ook best wel wat tijd gekost, en dat terwijl ik voorlopig toch alleen even wat gratis apps wilde downloaden.