Ik heb een Apple TV 3. Die wordt vooral gebruikt om Netflix en YouTube content te bekijken. En ik heb vorig jaar een nieuwe iPhone gekocht. En kreeg van de week een waarschuwing via Mail van Apple dat ik nog maar één week de tijd had om mijn gratis jaar-abonnement op Apple TV+ te activeren. En, ondanks dat mij bekend is dat er nog niet zoveel content beschikbaar is, toch maar besloten om het abonnement te activeren.
Op de iPhones en iPads werkte het meteen. Maar je kijkt natuurlijk het liefst films en series op je televisie. Via de Apple TV. En in mijn geval is dat dus een Apple TV 3.
Dus de boel aangezet, Apple TV+ app gekozen (ja, die is óók beschikbaar op de Apple TV 3), en gewacht. En gewacht. Het enige dat ik te zien kreeg, was het bekende “draaiende wieltje” met de tekst “Accessing TV”. Als gepokt en gemazelde appelaar denk je dan “die eerste keer zal wel even duren, activatie en zo...” Maar niets van dat alles, alleen maar een “draaiend wieltje”.
Mijn eerste out-of-the-box ervaring van de Apple TV+ op de Apple TV 3 was dus naatje pet.
Wat doe je dan? Je laat je goegel skills er maar weer eens op los, en inderdaad, je vindt lotgenoten. De standaard tips had ik uiteraard zelf al geprobeerd: modem resetten, Apple TV 3 resetten, uitloggen van Apple ID en weer inloggen op de Apple TV 3. Hielp allemaal niet.
Tenslotte nog een Apple discussions setje lotgenoten gevonden, die de “oplossing” hadden gevonden. Zet je restricties op de Apple TV uit, en het werkt. En inderdaad, dat blijkt de oplossing. Of eigenlijk meer een work-around.
Mochten er meer bezitters van een Apple TV 3 zijn en tegen hetzelfde probleem aanlopen, dan bij deze dus een “oplossing”. Doe er je voordeel mee.
