Hoi hoi,
(Ik weet niet of ik deze vraag in juiste categorie heb gezet maar deze leek meest passend).
Ik heb een maand geleden 2 Eufy Pro 2 camera's gekocht inclusief HomeBase. Deze bridge heb ik aangesloten middels een ethernet kabel op mijn TimeCapsule en vervolgens de camera's via Wifi verbonden met de bridge. HomeKit aangezet in de Eufy app en dat werkte direct probleemloos. De camera's verschenen in mijn woning en ik kon live kijken en terugspoelen. Precies zoals bedoeld.
Afgelopen maandag heb ik al mijn Apple spulletjes geüpdatet naar IOS 15.2 (iPhone, TV en HomePods). Direct daarna waren de camera's niet meer zichtbaar in mijn woning. Via de Eufy app zelf werken ze nog volledig goed overigens.
Wat ik heb gedaan tot nu toe:
- Eufy HomeBase opnieuw opgestart
- Accessoire toegevoegd aan huidige woning middels scannen van QR-code, dan krijg ik foutmelding dat "accessoire opnieuw ingesteld moet worden". Geen idee wat daarmee bedoeld wordt.
- Nieuwe woning toegevoegd. Camera's proberen toe te voegen, zelfde foutmelding als hierboven.
- Camera's ontkoppeld (gereset) en opnieuw gekoppeld. Geen verschil.
- HomeKit ondersteuning in Eufy app uitgezet en opnieuw weer aangezet. Geen verschil.
Het lijkt mij erop dat de HomeKit de camera's nog wel als "gekoppeld" beschouwt, vandaar de foutmelding bij opnieuw proberen toe te voegen. Ik kan de brug echter niet verwijderen uit HomeKit omdat deze niet meer getoond wordt.
Ik ben geneigd te denken dat het een fout is in HomeKit. Ik heb uitgebreid gezocht op internet en kom daar wel wat artikelen tegen met problemen met Secure Video van Apple HomeKit. Daar zou dit ook een voorbeeld van kunnen zijn echter een bijbehorende oplossing vind ik niet. Enige gevonden oplossing die ik gevonden heb, maar nog niet heb willen proberen, is om iCloud uit te schakelen op mijn iphone, alle data inclusief HomeKit te verwijderen en opnieuw iCloud aanzetten. Het klinkt een beetje als heel veel herstelwerk zonder garantie dat dit het probleem oplost.
Iemand enig idee??
20-12: Status is opgelost!
Na wat heen en weer gemaild met Anker (producent Eufy camera's) heb ik de oplossing gekregen. Was eigenlijk heel erg simpel

.
- In de Eufy app verwijder de HomeBase als apparaat
- In de Eufy app voeg de HomeBase als apparaat toe
- In de Eufy app voeg de Camera's opnieuw toe
- In de Eufy app schakel HomeKit integratie in
En klaar is Kees!
Michel