AirPlay naar Apple TV hapert sinds kort
5 februari 2025 - 20:52   
geplaatst door: Berik
Als ik vanaf mijn iphone een airplay verbinding maak om spotify op de speakers af te spelen, dan hapert na ongeveer drie minuten de muziek. Er vallen gaten/stiltes in.

Wij hebben de volgende configuratie: Apple TV 4 met 2x Homepod, met daaraan via HDMI een LG TV.
Wifi vanaf een KPN glasvezel verbinding, die via een Deco Mesh netwerk het huis in gaat. De ATV is samen met de Homepods 1 ding voor mijn aiplay. Alle apparaten zijn up-to-date qua software.

Die hapering was er niet toen we nog naar de TV konden streamen (werkt nu ook niet meer). Ook als ik vanaf Apple Music (vanaf de iphone) stream zijn die hiaten er niet, wat volgens mij komt doordat de ATV dan zelf de stream ophaalt.

Wat ik al geprobeerd heb:
- iphone en ATV herstarten
- het modem en de deco herstarten
- de iphone en ATV dwingen om via dezelfde base van Deco te lopen, via 5Ghz
- gekeken of er veel storende wifi is, wat volgens mij niet het geval is
- vanaf de iphone naar een iPod mini loopt wel vlekkeloos, naar een JBL BT speakertje ook

Wat kan ik nog meer proberen? Het spreekt voor zich dat we graag vloeiende muziek horen...   :music:

AirPlay naar Apple TV hapert sinds kort
5 februari 2025 - 21:19    reactie #1
geplaatst door: boiing
Zo’n Deco setje heeft toch een app met een overzicht van alle verbindings-sterktes? Is alles daar vol groen, zowel onderling als de verbonden apparaten? Niet zoals op dit plaatje dus:

IMG_4282.jpegAirPlay naar Apple TV hapert sinds kort
The amount of energy needed to refute bullshit is an order of magnitude bigger than that needed to produce it (Brandolini's Law)
AirPlay naar Apple TV hapert sinds kort
5 februari 2025 - 21:53    reactie #2
geplaatst door: Berik
Ja, dat was allemaal groen.
AirPlay naar Apple TV hapert sinds kort
5 februari 2025 - 21:55    reactie #3
geplaatst door: Berik
Intussen lijkt het issue opgelost:
- ik heb de ATV en de homepods losgekoppeld (deze waren standaard geluidsuitvoer voor de ATV)
- de homepods verwijderd uit de woning app
- de homepods opnieuw ingesteld
- nieuw stereopaar aangemaakt
- opnieuw gekoppeld aan ATV

Lijkt nu al een kwartier goed te gaan, zou dus de software van de homepods geweest moeten zijn... [fingers_crossed]