geplaatst door: Luc Weide
Vorig jaar een homePod gekocht bijij een Nederlandse webshop.
Voor gebruik als stereo-luidspreker bij mijn iMac (late 2012).

Heeft steeds goed gewerkt,
ook na de overgang naar de muziek.app in macOS Catalina 10.15.

Maar sinds de (automatische) update naar 10.15.4
kan Muziek de homePad niet meer vinden.
De playtime2 indicator in Muziek is nu grijs (in plaats van blauw).
Er op drukken geeft alleen de interne luidspreker van de iMac weer
(en niet meer de homePod).

Pogingen om de homePod opnieuw op te starten werken niet:
Na opnieuw opstarten (stekker er uit en na >5 seconden er weer in) komt de witte draaikolk.
Die draaikolk wordt rood en daarna moet Siri zeggen dat ze gaat opstarten

Dat kan enige tijd duren.
Maar ik hoor niks en na een poos begint de homePod + en - te knipperen.
Drukken op+ of - lever niets op.

Wat nu ?
geplaatst door: GeorgeM
Al geprobeerd om je HomePod een Reset te geven?

https://support.apple.com/nl-nl/HT208244
geplaatst door: Luc Weide
Zie laatste 2 alinea's van mijn post.
geplaatst door: GeorgeM
@ Luc: precies die laatste twee alinea's waren de reden voor mijn vraag en de link die ik plaatste. Want als je precies hebt gedaan wat je daar omschrijft dan heb je volgens mij geen Reset gedaan.

In jouw geval moet je volgens mij exact doen wat er staat vanaf "Press the top of HomePod to reset it".
geplaatst door: Luc Weide
@GeorgeM: je link heb ik geprobeerd. En die zegt:

Update your HomePod to iOS 13.2.1 before you follow these steps.
If you’ve already reset HomePod or removed it from the Home app and HomePod isn't responding, find out what to do.

Mijn nog steeds goed werkende iPhone is al automatisch geupdate naar 13.3.1
Mijn Home app zegt dat ik gebruik kan maken van TV4 en homePod als hub.
TV kijken doe ik met fireFox op mijn iMac.
En mijn homePod reageert nergens meer op.

Als ik dan klik op "find out what to do"
dan kan mijn iMac de bedoelde pagina niet vinden.

???
geplaatst door: MacFrankie
Mijn nog steeds goed werkende iPhone is al automatisch geupdate naar 13.3.1
Dan ben je nog niet "bij", want we zitten al weer een tijdje op iOS 13.4.1...
Op mijn werk heb ik al Windows, thuis wil ik geen systeembeheerder meer zijn!
geplaatst door: Luc Weide
Doet-ie vanavond.
geplaatst door: jackybe67
Na de stekker er terug ingestoken te hebben, moet je wel degelijk drukken op bovenkant HomePod en vasthouden. Als dit niet helpt zit er alleen een bezoek op aan een Apple store in Duitsland. Heb dit ook voor gehad en zij hebben mij een nieuwe meegegeven.
iMac 27 inch i5 (thuis), iMac 21,5 inch (werk), iPhone 6 64 gb, Apple Watch
geplaatst door: Luc Weide
@Jackybe67: Ik heb gedrukt en vastgehouden. Hielp allemaal niks.

Maar ik heb de homePod gekocht bij een Nederlandse webshop.
Die Nederlandse webshop heeft geschreven dat ik
(als het een technisch probleem blijkt te zijn)
een RMA aanvraag kan indienen voor garantie afhandeling.
Langzamerhand geloof ik dat er weinig anders opzit.

Die Nederlandse webshop kan dan altijd nog contact opnemen
met Apple elsewhere waar ze het ding hebben ingekocht.