Op het einde van de online bestelling bleek dat T-Mobile mij niet accepteert als klant! Vervolgens de volgende ochtend maar telefonisch geprobeerd, en wat denk je........... wederom werd ik niet geaccepteerd! En dat terwijl:- ik geen terrorist ben (tenminste.....ik denk van niet, ben wel in Iran op vakantie geweest)- ik geen schulden heb- ik nog nooit ook meer één rekening te laat heb betaald- ik altijd minimaal 2 jaar klant ben geweest bij dezelfde provider!
De medewerker kon en mocht mij niet vertellen waarom ik geen klant mag worden. Je moet dan een brief schrijven naar T-Mobile en de reden van het niet klant mogen worden opvragen. De brief is al op de bus, dus wachten maar......
Op deze manier MOET je hem wel ergens anders vandaan halen!
(Bewerkt door Peter P om 20:22, 2-11-2008)
Als je schulden hebt, deze niet betaald, kom je op de blacklist is centraal geregeld.Dat is om bedrijven te beschermen tegen wanbetalers. Soort van strafblad lijkt het.
BKR informeert aangesloten organisaties (deelnemers) over kredieten en gsm-abonnementen die consumenten hebben afgesloten. Deze informatie helpt deelnemers bij hun afweging of het verantwoord is een krediet te verstrekken. Zo helpt BKR krediet- en betalingsrisico's te beperken en overkreditering en andere problematische schuldsituaties te voorkomen.
(Bewerkt door omejeroen om 21:27, 2-11-2008)
naam van dat lijstje ontgaat me wel even.
tantepoes om 20:12, 2-11-2008ik geen terrorist ben (tenminste.....ik denk van niet, ben wel in Iran op vakantie geweest)
Tantepoes is niet "ergens" op vakantie geweest, maar in een land waar het aantal terroristen bovengemiddeld hoog is. Een paar decennia geleden werd je al in de gaten gehouden, als je een blaadje kocht van de (Nederlandse) communistische partij. Die "oplettendheid" zal niet minder zijn geworden.
Maar voor hetzelfde geld woont tantepoes op een adres of postcode, waar ze in het verleden minder positieve ervaringen mee gehad hebben. Als de vorige bewoner van je huis een wanbetaler was, kun je daar als huidige bewoner problemen door ervaren. Datzelfde geldt, als er in jouw buurt een hoog risico op wanbetaling bestaat.
Al is het voor hetzelfde geld ook gewoon "een foutje van de computer".
Groetjes
Mathy
Het tweede deel van je bericht lijkt mij veel logischer. Als T-mobile op de een of andere manier verwacht dat je misschien slecht zult betalen, zullen ze je kunnen afwijzen. Dat is toch een veel logischer verklaring.
En hoe lullig ook, de verkeerde postcode kan ellende beteken, of een vermelding bij het BKR maar meestal is dat af te handelen door bijvoorbeeld 1 of 3 maanden abo geld vooruit te betalen.
Gewoon even wachten op brief en dan inhoudelijk reageren en met feiten weerleggen.Succes in ieder geval.
http://www.experian.nl/index.php?rubriek=7&pagina=7 daar kun je vast wat info vinden
(Bewerkt door Calvin om 0:49, 3-11-2008)
vb: ooit een nota van 10 euro van begin 2005 niet betaalt? en je bent het vergeten te samen met de herinneringen oid? jij betaalt het alsnog later maar intussen heeft het bedrijf je bij Tiel aangemeld waardoor je geregistreerd staat. Jij betaalt die vergeten nota eind 2005? Dan duurt het nog 5 jaar na dato eer die melding weg is en kan je dus pas in 2010 met een schone lei beginnen.
Als het goed is heeft T-mobile je een telefoonnummer gegeven waarna je kunt bellen. Het is een speciaal intermediar bedrijf die met dit soort zaken in de GSm wereld belast is. Die hebben ook een uitgebreid overzicht waar die afwijzing en melding vandaan komt, welk jaar,waar het was en waarom het gaat. De reden dat ik dit weet is omdat mijn zus hiermee te maken heeft gehad wat jaartjes terug.
PS. Was al klant bij T-Mobile
(Bewerkt door bmwk100rs om 0:52, 3-11-2008)
Off topic: ik had ook nog een akkefietje met T-Mobile. Drie weken na ingang van mijn abo was ik een weekend in Parijs. Ik had nergens 'bereik' en was behoorlijk onthand!Terug in NL gebeld naar de klantenservice. Ja dat doen we altijd. De eerste drie maanden kun je niet bellen of gebeld worden in het buitenland, tenzij je van te voren een borgsom betaald van, wat was het, 115. Staat in de kleine lettertjes meneer!Dat had ik nog bij geen enkele provider meegemaakt (en ik heb er wat gehad).Waarom waarschuwen ze daar niet voor? Wie leest er nou al die kleine %$#-lettertjes?
Calvin om 0:04, 3-11-2008Tmobile doet echt geen afwijzing op basis waar je op vakantie bent geweest, dat kunnen ze helemaal niet checken.
een vriend van mij werkte bij base.die staan in verbinding met een databank die globaal door een extern bedrijf wordt onderhouden.ik zou eens moeten navragen hoe dit alles heet.maar komt erop neer dat hij van iedereen dat hij in de databank opzoekt enorm veel persoonlijke en financiële data kon te weten komen. De software berekend een "score", zeg maar een getal die zegt hoe je er financieel voor staat. Tevens kon hij in sommige gevallen weten of mensen op reis geweest zijn enz.. ik schrok er zelf ook even van.Als er genoeg interesse is hierin kan ik dit eens navragen, hij heeft ondertussen toch ander werk
Er schijnt een instantie voor T-Mobile aan het werk te zijn met de naam Experian. Daar worden nogal eens fouten gemaakt.
Iran kan het nooit zijn, overigens een land met fantastische aardige mensen dat heel anders in elkaar zit dan wij hier op tv zien.
(Bewerkt door tantepoes om 6:25, 3-11-2008)
(Bewerkt door tantepoes om 6:29, 3-11-2008)
Drie weken na ingang van mijn abo was ik een weekend in Parijs. Ik had nergens 'bereik' en was behoorlijk onthand!Terug in NL gebeld naar de klantenservice. Ja dat doen we altijd. De eerste drie maanden kun je niet bellen of gebeld worden in het buitenland, tenzij je van te voren een borgsom betaald van, wat was het, 115. Staat in de kleine lettertjes meneer!Dat had ik nog bij geen enkele provider meegemaakt (en ik heb er wat gehad).
tantepoes: Succes. Zal waarsch wel weer een dom administratief foutje zijn daarzo. Het gaat daar niet altijd even vlekkenloos.
Een BKR registratie heb je sneller te pakken dan je denkt,ook al heb je voor je gevoel nooit schulden gehad,een te laat gemaakte betaling kan al de reden zijn dat je op die lijst terecht komt,het hele systeem wat daarvoor gebruikt wordt is eigenlijk schandalig slecht,en dat er nooit een consumenten rubriek daar tegen in opstand is gekomen verbaasd me altijd weer.
Maar de meest waarschijnlijke reden is denk ik de algehele puinhoop bij T-Mobile.....