Ik mag geen klant worden bij T-Mobile
2 november 2008 - 20:12   
geplaatst door: tantepoes
 :mad:
Ik wilde eindelijk een iPhone gaan bestellen bij T-Mobile! Mijn Vodafone contract (2 jarig) loopt op zijn einde, dus.....

Op het einde van de online bestelling bleek dat T-Mobile mij niet accepteert als klant! Vervolgens de volgende ochtend maar telefonisch geprobeerd, en wat denk je........... wederom werd ik niet geaccepteerd! En dat terwijl:
- ik geen terrorist ben (tenminste.....ik denk van niet, ben wel in Iran op vakantie geweest)
- ik geen schulden heb
- ik nog nooit ook meer één rekening te laat heb betaald
- ik altijd minimaal 2 jaar klant ben geweest bij dezelfde provider!

De medewerker kon en mocht mij niet vertellen waarom ik geen klant mag worden. Je moet dan een brief schrijven naar T-Mobile en de reden van het niet klant mogen worden opvragen. De brief is al op de bus, dus wachten maar......

Op deze manier MOET je hem wel ergens anders vandaan halen!

MBP
Ik mag geen klant worden bij T-Mobile
2 november 2008 - 20:19    reactie #1
geplaatst door: Peter P
Je staat niet (per ongeluk) geregistreerd bij BKR in Tiel? :dontgetit:

(Bewerkt door Peter P om 20:22, 2-11-2008)

iMac 27 - iPad Pro - iPhone 15
Ik mag geen klant worden bij T-Mobile
2 november 2008 - 21:15    reactie #2
geplaatst door: Miriam1
"BKR"   waar is dit de afkorting van ?
Ik mag geen klant worden bij T-Mobile
2 november 2008 - 21:25    reactie #3
geplaatst door: omejeroen
Bureau Krediet Registratie
http://www.bkr.nl/

Als je schulden hebt, deze niet betaald, kom je op de blacklist ;) is centraal geregeld.
Dat is om bedrijven te beschermen tegen wanbetalers. Soort van strafblad lijkt het.

Citaat
BKR informeert aangesloten organisaties (deelnemers) over kredieten en gsm-abonnementen die consumenten hebben afgesloten. Deze informatie helpt deelnemers bij hun afweging of het verantwoord is een krediet te verstrekken. Zo helpt BKR krediet- en betalingsrisico's te beperken en overkreditering en andere problematische schuldsituaties te voorkomen.

(Bewerkt door omejeroen om 21:27, 2-11-2008)

Een MacBook 13" ('07), iPhone, iPhone 4, iPod shuffle, iPad 2, iMac 21" ('13) en een Apple TV 3 📱
Ik mag geen klant worden bij T-Mobile
2 november 2008 - 21:32    reactie #4
geplaatst door: Miriam1
omejeroen  dank
Ik mag geen klant worden bij T-Mobile
2 november 2008 - 21:33    reactie #5
geplaatst door: omejeroen
graag gedaan :D
Een MacBook 13" ('07), iPhone, iPhone 4, iPod shuffle, iPad 2, iMac 21" ('13) en een Apple TV 3 📱
Ik mag geen klant worden bij T-Mobile
2 november 2008 - 21:55    reactie #6
geplaatst door: macvooh
hier in belgie bij mobistar mistikken ze opzettelijk je naam in het systeem om je alsnog klant te maken.

naam van dat lijstje ontgaat me wel even.


FREAK!
Ik mag geen klant worden bij T-Mobile
2 november 2008 - 21:56    reactie #7
geplaatst door: omejeroen
Dat is een mooi onderwerp voor de Vlaamse variant van Undercover in Nederland (zit nu SBS6 te kijken)
Een MacBook 13" ('07), iPhone, iPhone 4, iPod shuffle, iPad 2, iMac 21" ('13) en een Apple TV 3 📱
Ik mag geen klant worden bij T-Mobile
2 november 2008 - 22:02    reactie #8
geplaatst door: Miriam1
@ tantepoes  je hebt hier in België  toch geen schulden hé   :biggrin:
Ik mag geen klant worden bij T-Mobile
2 november 2008 - 22:54    reactie #9
geplaatst door: Esquare
Dit soort weigeringen komen vaak voor. En reken maar dat het nog vaker gaat worden nu krediet krijgen (terecht) lastiger wordt: http://www.google.com/search?client=safari&rls=nl-nl&q=t-mobile+geweigerd+BKR&ie=UTF-8&oe=UTF-8
Probleem? Check eerst de opstartschijf met Schijfhulpprogramma én SMART Utility.
En kijk ook eens op: discussions.apple.com,•• The X LabOSX Daily of Tuts+ •en vermijd 'handige tooltjes' als CleanMyMac, Onyx, MacKeeper of Monolingual.
Ik mag geen klant worden bij T-Mobile
2 november 2008 - 23:01    reactie #10
geplaatst door: Peter Villevoye
Ik ben enorm benieuwd naar de reden, als deze tenminste
niet te privé blijkt te zijn maar een werkelijke flauwe reden.
Een exclusieve leverancier moet wel een heel goede reden
aanvoeren om iemand als klant te weigeren !
Het zou mij niet verbazen als het een misverstand blijkt...
Studea — Advies - Training - Begeleiding in DTP, web- en app-design.  En... een PixelFreak !
Ik mag geen klant worden bij T-Mobile
2 november 2008 - 23:15    reactie #11
geplaatst door: hitchhiker

Citaat
tantepoes om 20:12, 2-11-2008
ik geen terrorist ben (tenminste.....ik denk van niet, ben wel in Iran op vakantie geweest)

Ik vrees toch dat het probleem in deze hoek zit. :dontgetit:
Ik mag geen klant worden bij T-Mobile
2 november 2008 - 23:35    reactie #12
geplaatst door: mvdg
T-mobile is een commercieel bedrijf, die gaan je echt niet weigeren omdat je ergens op vakantie bent geweest. Het zal ongetwijfeld een financiële achtergrond hebben. Soms kan dat stommer zijn dan je denkt. Ik heb wel eens gelezen over iemand die geen hypotheek kon krijgen, toen bleek dat het kwam omdat hij de mogelijkheid had om rood te staan op zijn bankrekening. Hij stond niet rood, maar het kon en dat werd al gezien als een risico"lening". Zoiets kan best in het spel zijn.
Mitch Design : websites en interactieve toepassingen : http://www.mitchdesign.nl
Ik mag geen klant worden bij T-Mobile
2 november 2008 - 23:52    reactie #13
geplaatst door: Mathy
Hallo mvdg

Tantepoes is niet "ergens" op vakantie geweest, maar in een land waar het aantal terroristen bovengemiddeld hoog is.  Een paar decennia geleden werd je al in de gaten gehouden, als je een blaadje kocht van de (Nederlandse) communistische partij.  Die "oplettendheid" zal niet minder zijn geworden.

Maar voor hetzelfde geld woont tantepoes op een adres of postcode, waar ze in het verleden minder positieve ervaringen mee gehad hebben.  Als de vorige bewoner van je huis een wanbetaler was, kun je daar als huidige bewoner problemen door ervaren.  Datzelfde geldt, als er in jouw buurt een hoog risico op wanbetaling bestaat.

Al is het voor hetzelfde geld ook gewoon "een foutje van de computer".

Groetjes

Mathy

Ik mag geen klant worden bij T-Mobile
3 november 2008 - 00:03    reactie #14
geplaatst door: mvdg
@Mathy:
Ik kan me best voorstellen dat er inlichtingendiensten zijn die mensen in de gaten houden die in die gebieden zijn geweest. Daar twijfel ik niet aan. Het gaat er alleen bij mij niet in, dat je daardoor geen telefoonabonnement zou kunnen afsluiten. T-mobile gaat echt niet bij de AIVD checken of jij wel of niet een telefoonabonnement mag.

Het tweede deel van je bericht lijkt mij veel logischer. Als T-mobile op de een of andere manier verwacht dat je misschien slecht zult betalen, zullen ze je kunnen afwijzen. Dat is toch een veel logischer verklaring.

Mitch Design : websites en interactieve toepassingen : http://www.mitchdesign.nl
Ik mag geen klant worden bij T-Mobile
3 november 2008 - 00:04    reactie #15
geplaatst door: Calvin
Tmobile doet echt geen afwijzing op basis waar je op vakantie bent geweest, dat kunnen ze helemaal niet checken.
Zoals alle telecom maatschappiijen hebben ze de controles uitbesteed aan experian, die doen demografisch onderzoek, controle bij BKR en ik geloof de zwarte lijst van verzeringsmaatschappijen.

En hoe lullig ook, de verkeerde postcode kan ellende beteken, of een vermelding bij het BKR maar meestal is dat af te handelen door bijvoorbeeld 1 of 3 maanden abo geld vooruit te betalen.

Gewoon even wachten op brief en dan inhoudelijk reageren en met feiten weerleggen.
Succes in ieder geval.

http://www.experian.nl/index.php?rubriek=7&pagina=7 daar kun je vast wat info vinden

(Bewerkt door Calvin om 0:49, 3-11-2008)

-= Back by popular demand =-
GetdropBox.com
Ik mag geen klant worden bij T-Mobile
3 november 2008 - 00:41    reactie #16
geplaatst door: ernst
@ TS : Ik vrees dat je een BKR codering aan je broek hebt hangen. Dat kan voor alles zijn uit je verleden wat mischien te lang heeft geduurd eer het was( of is) afgelost/betaalt. Vaak doen bedrijven als je te lang aarzelt of treuzelt met het betalen van een bepaalde nota ( of vergeten etc..)heel snel een berichtje aan Tiel zelfs als zou je het later wel betaalt hebben. Vaak hoor je er helemaal niets van d(at men die melding heeft gedaan) en kom je er pas achter als je een abo.wilt afsluiten dan wel in aanmerking wilt komen voor een hypotheek-lening oid. Vervelende is echter dat je nadat alles betaalt is(of zou zijn) het nog gewoon 5 jaar na dato blijft staan(zelfs al maak je dan nergens meer schulden die aanleiding kunnen geven tot..en ben je ook een voorbeeldig burger) en al die tijd je een belemmering zal geven wanneer je iets wilt afsluiten waarbij men een controle bij Tiel doet.

vb: ooit een nota van 10 euro  van begin 2005 niet betaalt? en je bent het vergeten te samen met de herinneringen oid? jij betaalt het alsnog later maar intussen heeft het bedrijf je bij Tiel aangemeld waardoor je geregistreerd staat. Jij betaalt die vergeten nota eind 2005? Dan duurt het nog 5 jaar na dato eer die melding weg is en kan je dus pas in 2010 met een schone lei beginnen.

Als het goed is heeft T-mobile je een telefoonnummer gegeven waarna je kunt bellen. Het is een speciaal intermediar bedrijf die met dit soort zaken in de GSm wereld belast is. Die hebben ook een uitgebreid overzicht waar die afwijzing en melding vandaan komt, welk jaar,waar het was en waarom het gaat. De reden dat ik dit weet is omdat mijn zus hiermee te maken heeft gehad wat jaartjes terug.

pm's worden niet gelezen,e-mail wel.
06-08-2004 +  14-10-2009
Ik mag geen klant worden bij T-Mobile
3 november 2008 - 00:50    reactie #17
geplaatst door: bmwk100rs
Zelfde probleem gehad met iPhone abbo op 11 juli, abbo geweigerd door T-Mobile ( wordt geen reden aangegeven ). Brief geschreven naar T-Mobile waarom deze mij een abbo weigeren, antwoord hierop wij kunnen in onze administratie niets vinden waarom U een abbo geweigerd is. Met deze brief naar The Phonehouse en wederom aangemeld voor een abbo, wederom geweigerd. Verkoper heeft telefonisch contact opgenomen met T-Mobile en zo een abbo voor me afgesloten.

PS. Was al klant bij T-Mobile

(Bewerkt door bmwk100rs om 0:52, 3-11-2008)

Ik mag geen klant worden bij T-Mobile
3 november 2008 - 01:07    reactie #18
geplaatst door: PeterCornelis
Ik vraag me nu af hoe dat gaat als je je iPhone bij derden hebt gekocht, zoals ik bij BelCompany.
Je vult het formulier in en betaalt contant. Thuis gekomen pak je hem uit, verbreekt de zegels etc. en speelt er een week mee.
Als je dan geweigerd wordt, hoe zou het dan verder gaan? Nemen ze je gebruikte iPhone terug en krijg je het geld terug?
Of kom je op die manier aan een goedkope iPhone (niet teruggeven en geen abo)?

Off topic: ik had ook nog een akkefietje met T-Mobile. Drie weken na ingang van mijn abo was ik een weekend in Parijs. Ik had nergens 'bereik' en was behoorlijk onthand!
Terug in NL gebeld naar de klantenservice. “Ja dat doen we altijd. De eerste drie maanden kun je niet bellen of gebeld worden in het buitenland, tenzij je van te voren een borgsom betaald van, wat was het, € 115. Staat in de kleine lettertjes meneer!”
Dat had ik nog bij geen enkele provider meegemaakt (en ik heb er wat gehad).
Waarom waarschuwen ze daar niet voor? Wie leest er nou al die kleine %$#-lettertjes?

14" MBP; iPhone 15Plus; iPad air; TV4; Watch6; Time Capsule; EarPods Pro; AirTags.
www.appleclubeindhoven.nl
Ik mag geen klant worden bij T-Mobile
3 november 2008 - 01:10    reactie #19
geplaatst door: PeterCornelis
@bmwk100rs: Je had zeker je zwarte motorpak en dito helm nog op in de winkel!  :biggrin:  :happy:
14" MBP; iPhone 15Plus; iPad air; TV4; Watch6; Time Capsule; EarPods Pro; AirTags.
www.appleclubeindhoven.nl
Ik mag geen klant worden bij T-Mobile
3 november 2008 - 04:24    reactie #20
geplaatst door: macvooh

Citaat
Calvin om 0:04, 3-11-2008
Tmobile doet echt geen afwijzing op basis waar je op vakantie bent geweest, dat kunnen ze helemaal niet checken.

een vriend van mij werkte bij base.
die staan in verbinding met een databank die globaal door een extern bedrijf wordt onderhouden.
ik zou eens moeten navragen hoe dit alles heet.
maar komt erop neer dat hij van iedereen dat hij in de databank opzoekt enorm veel persoonlijke en financiële data kon te weten komen. De software berekend een "score", zeg maar een getal die zegt hoe je er financieel voor staat. Tevens kon hij in sommige gevallen weten of mensen op reis geweest zijn enz.. ik schrok er zelf ook even van.
Als er genoeg interesse is hierin kan ik dit eens navragen, hij heeft ondertussen toch ander werk  :smile:

FREAK!
Ik mag geen klant worden bij T-Mobile
3 november 2008 - 06:20    reactie #21
geplaatst door: tantepoes
Nogmaals geen schulden, nooit gehad. Ik verwacht dan ook dat het iets 'stoms' is.

Er schijnt een instantie voor T-Mobile aan het werk te zijn met de naam Experian. Daar worden nogal eens fouten gemaakt.

Iran kan het nooit zijn, overigens een land met fantastische aardige mensen dat heel anders in elkaar zit dan wij hier op tv zien.

(Bewerkt door tantepoes om 6:25, 3-11-2008)

(Bewerkt door tantepoes om 6:29, 3-11-2008)

MBP
Ik mag geen klant worden bij T-Mobile
3 november 2008 - 07:55    reactie #22
geplaatst door: Monique
[offtopic]
Citaat
Drie weken na ingang van mijn abo was ik een weekend in Parijs. Ik had nergens 'bereik' en was behoorlijk onthand!
Terug in NL gebeld naar de klantenservice. “Ja dat doen we altijd. De eerste drie maanden kun je niet bellen of gebeld worden in het buitenland, tenzij je van te voren een borgsom betaald van, wat was het, € 115. Staat in de kleine lettertjes meneer!”
Dat had ik nog bij geen enkele provider meegemaakt (en ik heb er wat gehad).

Meen je niet!? Dat is gewoon belachelijk. Schandalig!
[/offtopic]

tantepoes: Succes. Zal waarsch wel weer een dom administratief foutje zijn daarzo. Het gaat daar niet altijd even vlekkenloos.

Ik mag geen klant worden bij T-Mobile
3 november 2008 - 08:14    reactie #23
geplaatst door: JPZ
Het niet bellen in het buitenland is een bekende,en volgens mij een overblijfsel van heel lang geleden.

Een BKR registratie heb je sneller te pakken dan je denkt,ook al heb je voor je gevoel nooit schulden gehad,een te laat gemaakte betaling kan al de reden zijn dat je op die lijst terecht komt,het hele systeem wat daarvoor gebruikt wordt is eigenlijk schandalig slecht,en dat er nooit een consumenten rubriek daar tegen in opstand is gekomen verbaasd me altijd weer.

Maar de meest waarschijnlijke reden is denk ik de algehele puinhoop bij T-Mobile.....

300+ New Features! 50 or so might not be intended but they're still new!
Ik mag geen klant worden bij T-Mobile
3 november 2008 - 08:52    reactie #24
geplaatst door: Ziegler
Volgens mij valt dat wel mee hoor. Iedereen met krediet is geregistreerd in Tiel. Behalve voor hele kleine bedragen. Dit betekend dat als je €1000 rood mag staan, je al geregistreerd bent. Dit heeft geen enkele consequentie, behalve als je nog meer wilt lenen. Dan kan een bank o.i.d. je weigeren, omdat je al teveel krediet hebt.
Betalingsachterstanden worden pas na enige tijd in Tiel geregistreerd. Dan moet je een rekening al enige tijd open hebben staan.
Het is overigens T-Mobile die de gegevens van Tiel beoordeeld. Niet Tiel zelf. Die registreren slechts.