iPhone synchronisatie email account
24 januari 2010 - 19:23   
geplaatst door: GuusJ
Sinds gisteren de trotse bezitter van een iMac 27"
Nu heb ik mijn iPhone via iTunes gesyschroniseerd met de iMac. Alles wordt netjes
overgenomen op de Mac, agenda, contactpersonen enz.

Alleen de mail account werkt niet, ik ben wel in staat mail te versturen, maar niet om
te ontvangen. Steeds wanneer ik iMail opdracht geef te kijken of er nieuwe mail is (kan ik dat
niet ergens instellen dat er bijv. om de 2 minuten wordt gekeken) geeft het account
aan dat mijn password niet geldig dan wel onveilig is  :angry:
(het account is onveilig ?)
Verstuurde mail blijft in wel gewoon op mijn iPhone ontvangen.

Hoe krijg ik dit goed   :wacko:

iMac 27", 2048 Mb video/8Gb RAM
OSX 10.9.4
iPhone synchronisatie email account
24 januari 2010 - 19:41    reactie #1
geplaatst door: marco72
Soms helpt het om je mail account te verwijderen en dan alles opnieuw instellen.
Apple TV iPhone 12 pro MacBook Pro 13" 2019 AirPort Extreme iPhone 4s MacBook Pro 13" 2010 iMac 27" 2010 iPad 2020 iPhone 6s
iPhone synchronisatie email account
25 januari 2010 - 18:29    reactie #2
geplaatst door: GuusJ
Ik heb mijn mail account verwijderd en opnieuw ingesteld. Maar helaas.  :cry:
Op mijn iPhone heb ik dezelfde instellingen, daar kan ik wel gewoon
mail op ontvangen.

Ik krijg in iMail de volgende melding in beeld:

De server heeft een fout geretourneerd.
Time-Out van de verbinding met de server (servernaam) via poort 995

Ik kan wel gewoon mail versturen.

Iemand nog een idee  :reading:

iMac 27", 2048 Mb video/8Gb RAM
OSX 10.9.4
iPhone synchronisatie email account
25 januari 2010 - 18:38    reactie #3
geplaatst door: daveh
Volgens mij kun je het beste bij je provider terecht voor je instellingen van je e-mail. Je iPhone heeft waarschijnlijk ergens een instelling automatisch ingesteld.
iPhone synchronisatie email account
26 januari 2010 - 07:50    reactie #4
geplaatst door: GuusJ
Zal ze vanmorgen eens bellen, kijkt me inderdaad een fout van hun kant.
Ik begrijp alleen niet goed waarom de mail dan wel op de iPhone binnenkomt.

Wordt vervolgd ...
:reading:

iMac 27", 2048 Mb video/8Gb RAM
OSX 10.9.4
iPhone synchronisatie email account
26 januari 2010 - 08:01    reactie #5
geplaatst door: fvandijk
waarschijnlijk ondersteund de provider ssl niet.

Ga in de instellingen op de iphone naar je mail account en schakel ssl uit.

iPhone 12pro // MacBook Pro 15"-2018 // iPad-Air 4 // iPad-Mini 4 // AppleTV4 // MacMini i5 (2012) // TimeCapsule // iPod Nano-16 Gb  ®Red // MacBook Air (2020) M1 // iPod Nano 4 Gb //  iPod Nano 2 Gb // iPod Shuffle (3x) //...No i am not addicted to a Apple
iPhone synchronisatie email account
26 januari 2010 - 13:55    reactie #6
geplaatst door: MacCamMan

Citaat
GuusJ om 19:23, 24-01-2010

Steeds wanneer ik iMail opdracht geef te kijken of er nieuwe mail is (kan ik dat
niet ergens instellen dat er bijv. om de 2 minuten wordt gekeken)

Ik weet niet wat voor een account je hebt maar bijvoorbeeld Hotmail wordt naar binnen gehaald via Fetch. Je kunt de interval daarvan instellen door naar Instellingen te gaan op je iPhone.
'Mail, Contacten, Agenda'
'Nieuwe gegevens'
Hier kun je 'Push' aanzetten voor accounts die dat ondersteunen. (bv. een Me account)
Daaronder kun je instellen hoe vaak mail gefetched (is dat de juiste spelling?) moet worden.
Uiteraard gaat de batterij langer mee als je minder vaak Fetched.

MCM

Toevoeging: je kunt je iPhone niet vaker dan om een kwartier laten Fetchen.

(Bewerkt door MacCamMan om 13:56, 26-01-2010)