Heeft iemand enig idee?
En wie weet heb je geluk. Niet dat ie vervolgens geactiveerd kan worden want zowel de Tmobile systemen als itunes liggen er uit. Had natuurlijk niemand kunnen voorzien dat het druk wordt
Enerzijds kan het liggen aan Apple - die moeten ze leveren.Anderzijds kan het zijn dat het T-Mobile vooral om de 'hype'te doen was en dat ze liever rekenen op makkelijke inkoop(a.h.v. bestellingen en reserveringen).
Dat hun IT-systemen ook overal en continu plat zijn gegaan,is ook een slappe boel. Hopelijk geeft Apple NL ze een flinkeschop onder de kont en worden ze tot verbetering gemaand.
Maar nogmaals: Apple is ook soms 'n bitch qua leveringen...
Ik moet wachten... moest ik toch, vanwege nummerbehoud.Volgende week mijn on-line bestelling maar eens verifiëren.Of mijn vaste Apple-dealer eens vragen naar die 2e lichtingdie ze volgende week verwachten.
(Bewerkt door mennodeij om 21:31, 11-07-2008)
Het lijkt er eerder op dat Apple moeite heeft gehad met inschatten hoeveel er nodig waren en/of er genoeg op tijd te produceren. Verder is het ook goed mogelijk dat T-Mobile er nog wat mee te maken had, maar aangezien zij (internationaal) niet de enige telco waren met dit probleem lijkt dat me ook minder waarschijnlijk.
Lange rijen zijn interessant, een hype is prettig, maar veel verkopen is volgens mij het einddoel voor zowel Apple als T-Mobile...[/news]
Staat zo'n type dan ook nog overal rood en verdient-ie weinig,dan vis je t.z.t. als schuldeiser toch regelmatig achter het net.Zonder BKR-toetsing staat de schuldeiser juridisch heel zwak.Daarom wil je als provider ff de kredieten bij BKR "toetsen".
Ik meen zelfs dat er wetten zijn die dit uit voorzorg vereisen,wanneer particulieren langlopende contracten willen aangaan.Dus niet alleen om de provider maar ook klant te beschermen.
Hoe meer 2-jarige (dure) contracten, hoe beter het voor ze is. Houdt de boel overeind en geeft ze wellicht de gelegenheid hun club wat bij te schaven.
Ik denk dus dat een uitverkochtte iPhone alleen maat slecht voor ze is. Al kun je natuurlijk reserveren.
Peter Villevoye om 3:04, 12-07-2008Werner heeft kennelijk nog nooit gehoord van veel-bellers,bijv. mensen die vaak bellen met familie of vrienden in hetbuitenland (dat tikt lekker aan) en dan een rekening vanenkele honderden zo niet duizenden Euro's hebben.Staat zo'n type dan ook nog overal rood en verdient-ie weinig,dan vis je t.z.t. als schuldeiser toch regelmatig achter het net.Zonder BKR-toetsing staat de schuldeiser juridisch heel zwak.Daarom wil je als provider ff de kredieten bij BKR "toetsen".Ik meen zelfs dat er wetten zijn die dit uit voorzorg vereisen,wanneer particulieren langlopende contracten willen aangaan.Dus niet alleen om de provider maar ook klant te beschermen.
Ja, ik beken, dat ik op dit gebied niet van deze wereld ben. Veelbellers? Ik vind het al vervelend als ik gebeld word en neem dan ook vaak de telefoon niet op!
Peter Villevoye om 3:04, 12-07-2008Staat zo'n type dan ook nog overal rood en verdient-ie weinig,dan vis je t.z.t. als schuldeiser toch regelmatig achter het net.Zonder BKR-toetsing staat de schuldeiser juridisch heel zwak.Daarom wil je als provider ff de kredieten bij BKR "toetsen".
De enige providers die dat kunnen zijn overigens T-Mobile,Vodafone en Telfort. (zie ledenlijst BKR). Daarnaast hebbenalle telecom providers een check bij gespecialiseerd bedrijfdie telecom wanbetalers, fraude met telefoonrekeningen en telecom deurwaarder exploits registreert. Dat is een eigentelecom zwarte lijst en ik vermoed dat ze die eerder maatgevendlaten zijn dan de BKR toetsing.
@MaxGaavInderdaad, T-Mobile zou wel gek zijn om te weinig te verkopen.
Hun belang is zoveel mogelijk verkopen voordat mensen gaan rekenen hoeveel ze nu echt moeten betalen voor de iPhone met2-jarig abbo vergeleken met andere providers en/of SIM only abbo's dan wel de verhalen komen dat het bereik beroerd is, het3G netwerk nauwelijks winst oplevert etc.
Ik verwacht de komende weken heel wat klachten van mensendie vanwege de iPhone geswitched zijn naar T-Mobile om ervervolgens achter te komen dat ze nu opeens veel minderbereikbaar zijn.
Nee, hoe meer T-Mobile kan verkopen de eerste week hoebeter het voor ze was geweest.
Ik kan me wel voorstellen dat het voor HSPDA anders is en dat je dat bedoelde?
Please, correct me if I'm wrong...
In landelijke gebieden is de ontvangst van T-Mobile ook een stuk minder danvan KPN en Vodafone. In de Randstad zul je waarschijnlijk, behalve binnen, nietveel verschil merken tussen de providers maar als je wat door het land rijdt merkje direct het verschil. Met T-Mobile zul je vaak opnieuw moeten bellen tijdens dierit.
En nee, de GSM schakelt niet van de ene provider naar de andere, je hebt dan gewoongeen bereik.
Nogmaals, ik denk dat je in de grote steden prima bereik hebt met T-Mobile maarals je buiten de stedendriehoek woont heb je er weinig tot niets aan. (Om over 3G en kosten van buitenland bellen nog maar te zwijgen)
En naar een andere provider gebeurd alleen als je over de grens gaat, waarbij het aan te raden om dat alleen voor de spraak (GSM) te doen, data roaming is nl. in de regel erg duur...[/news]
Efefes om 15:48, 12-07-2008Vodafone en KPN hebben zowel 900 Mhz als 1800 Mhz frequenties, T-Mobilealleen 1800 Mhz. Hierdoor heeft T-Mobile binnenshuis een veel zwakker signaaldan KPN en Vodafone........Nogmaals, ik denk dat je in de grote steden prima bereik hebt met T-Mobile maarals je buiten de stedendriehoek woont heb je er weinig tot niets aan.