Hagelnieuwe Iphone en nu al onderdeel kapot
7 december 2008 - 21:13   
geplaatst door: Solanche
Hoi allemaal,

Ik heb een Iphone sinds 5 dagen in huis. Die gaat mooi vlekkeloos samenwerken met mijn Imac over anderhalve week! Maar de vreugde was van korte duur want de versnellingsmeter is stuk. Leuk woord, heb ik geGoogled en het slaat op het onderdeel wat ervoor zorgt dat je webpages en foto's kantelen als je de Iphone draait. Ding is stuk want hij kantelt niks. Nu is mijn vraag hoe sterk ik sta. Want GSM.nl is de verkoper geweest van mijn abo met Iphone en ik EIS gewoon dat ik een nieuwe krijg, immers het kreng was al stuk toen ik hem koud 4 dagen had...alleen da's de ramp met internetaanbieders, het communiceert zo matig. Altijd in gesprek en 30 cent per minuut. Maakt me niks uit, ik wil een nieuwe!

Hoe pak ik dit aan?

(Bewerkt door Solanche om 21:18, 7-12-2008)

Hagelnieuwe Iphone en nu al onderdeel kapot
7 december 2008 - 21:49    reactie #1
geplaatst door: rednas
Hoi,

Heel makkelijk, helpt bellen niet dan stuur je netjes een brief voor "in gebreke stellen" waarin je netjes aangeeft wat het probleem is etc etc. Kijk even op deze url of google even

http://kassa.vara.nl/portal?_scr=cons_question&qid=72438&cat=636

Dat is altijd de eerste stap en meestal helpt die al.

Groet,
Sander.

Hagelnieuwe Iphone en nu al onderdeel kapot
7 december 2008 - 22:29    reactie #3
geplaatst door: tummie
Is ie echt stuk? staat het niet uit op de een of andere manier?


een PC roest al in de folder
Hagelnieuwe Iphone en nu al onderdeel kapot
7 december 2008 - 22:47    reactie #4
geplaatst door: Peter Villevoye
Zoals bij alle hardware-verkoop, heb je recht op garantie.
Hun leveringsvoorwaarden stellen:

14.2 Het kan gebeuren dat een door Elders Websales BV
geleverd toestel bij ontvangst reeds defect is. Dergelijke
toestellen worden gerepareerd en niet omgeruild.

Lijkt me raar dat zij zelf iPhones kunnen repareren...

Lees deze en de andere bepalingen (bijv. ook bij 13) door,
en handel daar eerst naar. Daar zijn voorwaarden voor.
Als ze zich daar niet aan houden, kan je hogerop.

(Bewerkt door Peter Villevoye om 22:48, 7-12-2008)

Studea — Advies - Training - Begeleiding in DTP, web- en app-design.  En... een PixelFreak !
Hagelnieuwe Iphone en nu al onderdeel kapot
8 december 2008 - 23:04    reactie #5
geplaatst door: Solanche
Ik moest hem opsturen. Dan zouden ze hem repareren. Ik zei dat dat niet aan de orde is, want consumentenrecht schrijft voor dat een geleverd kapot apparaat zonder maren vervangen wordt door een nieuw exemplaar. Toen ging het tutje aan de lijn met me meepraten en zei 'stuur hem dan maar snel op dan heb je woensdag al een nieuwe in huis.' Ik geloof er niks van.
Hagelnieuwe Iphone en nu al onderdeel kapot
9 december 2008 - 01:19    reactie #6
geplaatst door: hitchhiker

Citaat
Solanche om 23:04, 8-12-2008
want consumentenrecht schrijft voor dat een geleverd kapot apparaat zonder maren vervangen wordt door een nieuw exemplaar.

Dat is niet waar maar wel een hardnekkig misverstand. De leverancier mag, geheel op eigen houtje, bepalen of hij het apparaat vervangt of repareert. Het enige is dat het e.e.a. binnen 'een redelijke termijn' moet gebeuren.

Ik neem aan dat je dit ding per postorder hebt besteld? Dan kun je 'm de eerste 7 dagen, om wat voor reden ook, sowieso retour sturen en je geld terug vragen.

Hagelnieuwe Iphone en nu al onderdeel kapot
9 december 2008 - 12:20    reactie #7
geplaatst door: candykane
ik heb al div malen rare dingen met me Iphone gehad display leek defect werkte gewoon niet meer  spontane restarts vast lopers een software reset via itunes werkte elke keer. had je dat all geprobeerd?
waar een wil is, is een weg.
Hagelnieuwe Iphone en nu al onderdeel kapot
9 december 2008 - 13:22    reactie #8
geplaatst door: TheMacMan
Als je 'm wel opstuurt doe dit dan aangetekend of met ontvangstbevestiging, gewoon voor de zekerheid.
The human mind is like a parachute, it only function's when its open.
Hagelnieuwe Iphone en nu al onderdeel kapot
11 december 2008 - 00:55    reactie #9
geplaatst door: Solanche
Ik heb allerlei resets geprobeerd. Hij werd geleverd met firmware 2.0, heb  ik geupdate naar 2.2....maar terugzetten naar de orginele firmware ging al niet eens. Ik heb hem verzekerd + aangetekend met ahndtekening retour opgestuurd. Nu maar afwachten...

Een Iphone reparateur vertelde me dat het moederbord van mijn Iphone vervangen moet worden om dit probleem te verhelpen. En die hebben de meeste reparateurs niet eens op voorraad...
De telefoon zit vast aan een abo dus terugsturen en geld terugvragen wordt te ingewikkeld.