iphone en garantie
7 juli 2008 - 21:25   
geplaatst door: marco72
Weet iemand hoe het zit met de garantie termijn van de iphone?

Krijg je nu apple's wel gewaardeerde 1 jaar termijn of is het nu 2 jaar omdat een abo ook 2 jaar is??

Laatste lijkt me terecht maar kon niets vinden op google of op dit forum (andere forums kom ik nooit, dus ook niet echt gekeken)

gr. marco

Apple TV iPhone 12 pro MacBook Pro 13" 2019 AirPort Extreme iPhone 4s MacBook Pro 13" 2010 iMac 27" 2010 iPad 2020 iPhone 6s
iphone en garantie
7 juli 2008 - 21:41    reactie #1
geplaatst door: Davidjm
lijkt me los staan van het abo...

net als alle andere hardware één jaar dus...

iphone en garantie
7 juli 2008 - 22:05    reactie #2
geplaatst door: omejeroen
op gsm's zit ook 1 jaar fabrieksgarantie ongeacht je abo
Een MacBook 13" ('07), iPhone, iPhone 4, iPod shuffle, iPad 2, iMac 21" ('13) en een Apple TV 3 📱
iphone en garantie
7 juli 2008 - 22:27    reactie #3
geplaatst door: marco72
Dus niet. Heb op mijn sony-ericsson twee jaar garantie gehad, in het 2e jaar is hij zelfs 3 x gemaakt voor nop. Vandaar mijn vraag ook.

Vind het eigenlijk ook wel logisch je betaalt namelijk ook 2 jaar voor je abo.

Apple TV iPhone 12 pro MacBook Pro 13" 2019 AirPort Extreme iPhone 4s MacBook Pro 13" 2010 iMac 27" 2010 iPad 2020 iPhone 6s
iphone en garantie
7 juli 2008 - 22:29    reactie #4
geplaatst door: Calvin
op zich niet zo heel gek, je wordt verplicht door TM om een 2 jaar abo te nemen....
Alleen geeft apple maar 1 jaar, je kunt wel applecare kopen
-= Back by popular demand =-
GetdropBox.com
iphone en garantie
10 juli 2008 - 21:04    reactie #5
geplaatst door: Beemer
een vriend van me werd bij Card Services weggestuurd met zijn defecte Iphone (1G) die hij netjes in de USA had gekocht. Ze wilden hem niet helpen, zoek het zelf maar uit.

Lekkere service Apple  :wacko:

iphone en garantie
10 juli 2008 - 22:28    reactie #6
geplaatst door: BluaP
heeft die vriend die met zijn iPhone bij Card langs ging ooit gelezen met welke voorwaarden hij akkoord ging ? :music:
iphone en garantie
10 juli 2008 - 22:30    reactie #7
geplaatst door: Esquare

Citaat
Beemer om 21:04, 10-07-2008
Ze wilden hem niet helpen, zoek het zelf maar uit.

Volkomen terecht.
Probleem? Check eerst de opstartschijf met Schijfhulpprogramma én SMART Utility.
En kijk ook eens op: discussions.apple.com,•• The X LabOSX Daily of Tuts+ •en vermijd 'handige tooltjes' als CleanMyMac, Onyx, MacKeeper of Monolingual.
iphone en garantie
10 juli 2008 - 22:49    reactie #8
geplaatst door: janjaap
@Beemer: Niet Apple of Card de schuld geven…

Van http://www.apple.com/support/complimentary/

Citaat

iPhone comes with up to two years of technical support while your iPhone is subscribed to wireless service from AT&T, Apple's exclusive U.S. carrier.

Dat zijn de nadelen van 'illegale' import…

JJ

"All empty souls tend toward extreme opinions."
27" iMac | EyeTV200 | 4 of 5 TB aan externe opslag: 1 backup is geen backup
iPhone 3G 16 GB Black | 80 GB iPod Black
iphone en garantie
10 juli 2008 - 23:01    reactie #9
geplaatst door: dreeke
als reactie op de oorspronkelijke vraag en de eerste reactie:


Citaat
Davidjm om 21:41, 7-07-2008
lijkt me los staan van het abo...

net als alle andere hardware één jaar dus...

maar als je 'm in Nederland koopt geldt ook het Nederlandse consumentenrecht. Je mag er dus van uit gaan dat hij een redelijke levensduur heeft. De vraag is nu natuurlijk wat redelijk is. Die periode is natuurlijk heel subjectief maar gezien de tijd die andere hardware van deze fabrikant mee gaat lijkt een aantal jaren me heel redelijk.

Verder heb jij als consument een overeenkomst met de leverancier, die kun jij aanspreken op een defect van het geleverde apparaat. Hoe de leverancier dat regelt met de fabrikant is niet jouw probleem. Dat zoeken die twee onderling maar uit.
En aangezien jouw leverancier de verkoop van dit apparaat koppelt aan een contract met een looptijd van twee jaar, en zoals in de eerste alinea beargumenteerd de levensduur van andere apparatuur van de fabrikant enkele jaren is, mag je dus als consument verwachten dat het apparaat ook twee jaar mee gaat. In het tweede jaar zul jij "alleen" aan moeten tonen dat het defect buiten jouw schuld om ontstaan is, in het eerste jaar is het aan de leverancier om aan te tonen waarom jij zelf verantwoordelijk bent voor het defect.

Disclaimer: zo heb ik in ieder geval begrepen  :wink:

old chemists never die, they just fail to react
iphone en garantie
11 juli 2008 - 07:38    reactie #10
geplaatst door: Davidjm
Helemaal correct  :thumbs-up:
iphone en garantie
14 juli 2008 - 11:27    reactie #11
geplaatst door: Boramor
In principe geeft Apple je op een iPhone hun eigen jaar AppleCare zoals ze het noemen. Wat wel belangrijk is bij de iPhone is dat dit jaar garantie niet wereldwijd geldt! Dus alleen geldig in land van aankoop (i.e. Nederland).  
iphone en garantie
14 juli 2008 - 13:40    reactie #12
geplaatst door: Toco
Is het in NL niet zo dat er op mobieltjes inmiddels standaard 2 jaar garantie zit?  :cheesy:
1 NAS wil ik niet, ik wil op NAS-1.
iphone en garantie
14 juli 2008 - 14:23    reactie #13
geplaatst door: BartjeGossen
Nee die 2 jaar is geen Nederlandse regel, het gaat echt om de levensduur die je redelijkerwijs mag verwachten. De 2 jaar is afkomstig uit de Europese richtlijn, maar de Nederlandse wetgever heeft in al haar wijsheid besloten deze termijn niet over te nemen.

Als je je iPhone bij T-Mobile (of elke andere partij op dit moment die ze mag verkopen) koopt, krijg je er een 2-jarig abonnement bij. Dat is een sterke indicatie dat dat in ieder geval de minimale levensduur zal zijn.

De bewijslast komt echter na 6 maanden al bij de consument te liggen. De periode tot aan de 6 maanden wordt het product geacht niet goed te zijn geweest. Deze 6 maanden worden door de garantie van Apple opgerekt tot 1 jaar. Dat wil zeggen dat Apple een jaar instaat voor de kwaliteit van haar product. Dit kun je dan ook tegenwerpen aan de verkopende partij (dat is jouw aanspreekpunt) en die kunnen dan eea weer verhalen op Apple.

Na dat jaar moet jij bewijzen dat het niet jouw schuld is, dat die iPhone kapot is. Dit regel je opnieuw met de verkopende partij. In die periode (tussen de 1 en 2 jaar) zal je veelal een deal moeten sluiten waarbij zowel de verkopende partij als jij water bij de wijn doen (de verkoper hoeft dit niet maar kan daarvoor wel redenen hebben (imago etc.)).

Wanneer je AppleCare afsluit voor je product of een ander garantieproduct, dan blijft de bewijslast bij de verkopende partij of Apple liggen en is de periode tussen 1 en 2 jaar of een eventuele andere einddatum niet meer relevant. Dit bespaart een hoop gedoe en onderzoekskosten.

iphone en garantie
14 juli 2008 - 14:30    reactie #14
geplaatst door: Nicky
Hoe toon je aan dat het niet jouw schuld is? Dat lukt je toch nooit???
iphone en garantie
14 juli 2008 - 14:44    reactie #15
geplaatst door: BartjeGossen
Inderdaad. Je doet dus een openingsbod; ik heb hem normaal gebruikt want, 1. 2. 3. etc.. De tegenpartij komt vermoedelijk met belachelijke verweren en dan moet je maar zien of je daar gaten in kan schieten.

Het is daarom best verneukeratief (excusez le mot) dat er allerlei garantieproducten aangeboden worden, waar je nog eens extra voor moet betalen.