Het verhaal :Je koopt dus een iPhone (unblocked) in Frankrijk, waar ze mij zeggen dat ik gewoon nog eens moet bellen naar een Orange-nummer om hem dan (voor 100) volledig werkend te krijgen met alle sim-kaarten.Wat blijkt nu, dat ze in Orange France van geen toeten en blazen weten! Ze geven mij elke keer een ander verhaal als ik bel en blijkbaar moet ik die 100 eerst opladen op een Orange-sim (wat alleen in Franrijk kan!!!) en dan bellen om die te unlocken, waarna ze die 100 daarvan af trekken. Dan gaan ze binnen de 48u codes opsturen waarmee ik dan te iPhone volledig unlocked kan zetten. Het zotte is, dat ze ook die codes alleen maar naar een Frans adres willen sturen! De vuile franse opleggers!
Ik zal dus nog een paar keer naar Frankrijk mogen rijden om daar alles recht te zetten, pfff.__________________
Je kiest er zelf voor om dat ding in Frankrijk te kopen, moet ook niet zeuren als ze zich richten op de franse markt.
En bedrijven die internationaal werken, moeten ook die service bieden. Apple doet dit ook.
indien je een ander gesimlockt toestel kocht was het helemaal niet mogelijk..
volgens mij is het een beetje eigen schuld...
Kennelijk kan je er niet van op aan wat een verkoper je vertelt en is het nog een hele heisa om het ding van het slot af te krijgen indien je niet in Frankrijk woont.
Voorlopig dus maar niet naar Frankrijk....
Calvin om 20:47, 29-11-2007en waarom zou een frans bedrijf iets naar Nederland moeten sturen?
Nou bijvoorbeeld omdat we samen in de EU zitten en het hoog tijd wordt dat we daar ook eens betekenis aan gaan geven. vrij vervoer van personen, goederen en diensten, toch? Het is sowieso triest dat we weer in elke lidstaat andere regeltjes en voorwaarden krijgen. Dat ging ook al fout met iTMS.
Verhuis héél de EU handel naar Brussel, maar daar de EU hoofdstad van en dan heeft mijn land weer een probleem minder. Laat de EU bureaucratie vlotter werken en terug een Europa met twee snelheden, zij die vooruit willen geraken en ... de rest.Alle Europese bedrijven kunnen bij en met elkaar concurreren en zorg dat een paar dingen bij de EU-staat blijven omdat het te belangrijk is om die voor de volle 100% aan de privé sector over te laten.
grommel grommel
on-topic: er zijn iPhone unlockers beschikbaar (maar dat wist je waarschijnlijk al wel)
Vitruvius om 1:01, 30-11-2007on-topic: er zijn iPhone unlockers beschikbaar (maar dat wist je waarschijnlijk al wel)
Jij kiest er voor om een iPhone in France te kopen en moet je dus vooraf beseffen waar je aan begint.Als je de foras had geraadpleegd was je misschien wijzer geworden.Daarnaast kun je natuurlijk altijd in Nederland laten unlocken. Dat is wel zo makkelijk. javascript:emoticon(':confused:')
Engeland en Duitsland liggen ook om de hoek en met het vliegtuig heen en weer naar London is goedkoper dan de benzine naar Frankijk.
Ik weet nu nog steeds niet hoe ik de iPhone nu moet unlocken, ik zal later nog eens bellen naar Orange France en waarschijnlijk krijg ik wéér een ander verhaal te horen!
Ik begrijp je situatie heel goed. Als ik er nog geen gehad had en 'in de buurt' van Frankrijk zou wonen had ik hetzelfde gedaan. Jammer alleen dat ze je niet goed voorgelicht hebben over de procedure van het unlocken. Ik denk dat je terug zal moeten en hopen dat een welwillende mederwerker je wilt helpen dit op te lossen zonder dat je nóg een keer die kant op moet.
Hoe dan ook, Succes, je geduld zal beloond worden.
omdat we samen in de EU zitten en het hoog tijd wordt dat we daar ook eens betekenis aan gaan geven.
Maar als we met z'n allen tegen een europese grondwet stemmen, moet er natuurlijk niet raar gekeken worden als bepaalde zaken ook niet beter geregeld worden.
Je kan deze kopen voor 399 maar moet je wel een iphone-abo van Orange nemen of voor 549 met een ander abo van Orange. En na minimum 6 maanden kan je je contract verbreken mits annuleringskosten van 100.
Nu waarom moet FEVER dan 100 euro betalen, hij heeft in begin duidelijk gemaakt dat hij voor een "vrije" iPhone ging waarmee je zonder problemen kunt updaten en van fabrieksgarantie kunt genieten.Hij gaat toch geen contract verbreken (heeft nooit één afgesloten + heeft de hoge prijs van 649 betaald) of iets dergelijks ofzo? Dus waarom die extra annuleringskosten?
Dus FEVER was niet naïef, en was volledig correct. Je leest dit zelf op de officiële "tarieven" plan van Apple France/Orange France
Customers without any Orange plan can purchase iPhone from Orange for 649. Als je een GSM koopt en je bent niet van plan om Orange te gebruiken dan is het toch logisch dat je de GSM gebruikt met een ander provider.
Ik heb ondertussen NOG een keer naar Orange France gebeld, en moet dus echt 100 opladen op een Orange-sim waarna ik moet bellen om die iPhone te unlocken. Dan gaan ze die 100 daarvan aftrekken als betaling. Hoe hij dan unlocked wordt, dat weten ze blijkbaar nog altijd niet goed bij Orange Klantendienst.
Morgen ga ik opnieuw naar Lille, dus zal ik weer meer weten.
- Voor 649 euro koop je een iPhone zònder abonnement.Deze is dus niet simlock-vrij, maar slechts zonder abonnement- Voor 100 euro extra krijg je je telefoon pas simlock-vrij
Volgens mij zie jij een subtiel punt over het hoofd. Jij zegt 'FEVER kocht een simlock vrije telefoon' maar dat is niet waar! FEVER kocht een telefoon, waaraan niet de verplichting zat om een abonnement af te sluiten. Maar dan kan die telefoon nog wel gesimlocked zijn. Dat is hartstikke onlogisch, dat ben ik 100% met je eens. Maar het is wel de realiteit. FEVER heeft nu de keuze: hij/zij kan een half jaar lang met een Orange prepaid abonnementje werken en daarna gratis de telefoon simlockvrij laten maken. Of nu 100 euro betalen en meteen simlockvrij zijn.
(aanvulling) Zoals orange (de Mac gebruiker, niet het bedrijf) dus zojuist zegt.
Daar wil BelgianBull de, absoluut verwarrende en opmerkelijke, waarheid ook al niet onder ogen zien.
Overigens heb ik in dat opzicht liever ongelijk, want deze situatie is alles behalve wenselijk. Je koopt zo'n telefoon en weet eigenlijk helemaal niet waar je aan toe bent. Dat blijkt al helemaal als je hoort dat de de helpdesk van Orange niet eens weet hoe 't precies zit...