geplaatst door: EppleK
Op iPhone heb ik de remote app geïnstalleerd. De helft van de tijd geeft de app aan dat de iTunes bibliotheek niet wordt gevonden.

Ik heb de volgende set-up:

Modem/router: Fritzbox 7170 van Xs4all.
Daaraan gekoppeld:
- een iMac G5 2007 via ethernet en airport. Hierop staat de iTunes bibliotheek
- airport express via airport in andere ruimte aan hifi
- repeater van belkin als schakel naar bovenverdieping (voor ibook van dochter)
- iPhone 3G
- 2 ibooks via airport (maar die zijn in deze niet van belang lijkt me)

Met de iPhone remote app wil ik de iTunes-bibliotheek op de iMac aansturen die via de AE de audio streamt naar de hifi. Dat gaat vaak goed maar vaak ook niet. Dan wordt aangegeven 'bibliotheek niet gevonden'.

Bij de installatie van de AE heb ik aangegeven dat deze moet aansluiten op het bestaande netwerk van de Fritzbox.

Als ik op de iMac Airport uitschakel kan ik met de remote wel de iTunes-bibliotheek aansturen maar zijn de Airtunes-speakers niet langer beschikbaar.

Ik kan me voorstellen dat de combi Fritzbox-Belkin repeater-Airport Express niet ideaal is. Maar ik heb geen andere problemen in de verbinding tussen iPhone en Fritzbox.

Wie weet waar de fout zit? Alvast hartelijk dank!

Eric Paul Kuijpers

iPhone remote app: iTunes bieb wordt vaak niet gevonden
14 maart 2010 - 11:02    reactie #1
geplaatst door: Leander
Hallo Eric,

Het probleem is (volgens mij) makkelijk te verhelpen door de iMac alleen via ethernet of alleen via wifi te verbinden.
Een gelijktijdig airport- en ethernetverbinding gaf bij mij ook problemen: het duurde zeer lang voordat de iPhone app "Remote" verbinding kon maken met de iTunes-mac. Of er werd, zoals bij jou, helemaal geen verbinding gemaakt.

Edit:
Lees nu dat je al bekend bent met het gelijktijdige verbindingsprobleem.
Is het een oplossing om de ethernetkabel eruit te trekken (wanneer de afstand router tot iMac tenminste niet te groot is)?  

(Bewerkt door Leander om 11:27, 14-03-2010)

iPhone remote app: iTunes bieb wordt vaak niet gevonden
14 maart 2010 - 11:44    reactie #2
geplaatst door: EppleK
Hee Leander,

Ik schreef inderdaad dat bij het uitschakelen van de Airport-verbinding op de iMac (dus alleen ethernetverbinding met Fritzbox) de airtunes-speakers niet meer beschikbaar zijn in iTunes. Na jouw bericht heb ik Fritzbox, iMac en iPhone herstart. Nu werkt het wel. Voorlopig of is het de oplossing? Ik ga het uitproberen. Ik laat het weten. Dank zover!

Edit:
Het is alweer mis. Twee nummers afgespeeld, daarna wordt de bibliotheek niet meer gevonden. Ik ga nu de variant proberen waarbij ethernet is uitgeschakeld.

(Bewerkt door EppleK om 11:48, 14-03-2010)

iPhone remote app: iTunes bieb wordt vaak niet gevonden
14 maart 2010 - 12:35    reactie #3
geplaatst door: EppleK
Ik heb de ethernetkabel losgekoppeld. Alle verbindingen dus alleen op Airport. Maar dezelfde melding. Zelfs na herstart iPhone. Alleen wanneer ik naast de iMac en Fritzbox ga zitten lijkt remote zeker verbinding te maken met de bibliotheek. Kan het zijn dat toch de AE of Belkin repeater de communicatie tussen iPhone en iMac in de weg zit?
iPhone remote app: iTunes bieb wordt vaak niet gevonden
14 maart 2010 - 13:24    reactie #4
geplaatst door: Leander
Misschien zit het probleem dan inderdaad toch in de communicatie tussen de Fritzbox, de AE en de Belkin repeater.
Je kan netwerken op verschillende manieren aan elkaar "knopen": bijvoorbeeld via WDS of met Apple's optie "Breid bereik draadloos netwerk uit". In ons huis werken 3 AE's probleemloos via deze laatst genoemde optie icm een Timecapsule als router.  
Nu ben ik zelf geen netwerkguru en ken de instelmogelijkheden van de Fritzbox en de Belkin repeater niet. Hopelijk kan iemand met kennis van deze apparaten reageren.  
iPhone remote app: iTunes bieb wordt vaak niet gevonden
16 maart 2010 - 21:32    reactie #5
geplaatst door: EppleK
Inmiddels ben ik erachter dat het probleem in de communicatie met de Belkin reange extender moet liggen. Maar ik heb geen flauw idee wat ik in de instellingen zou moeten wijzigen om het probleem op te lossen. Als ik al toegang kan krijgen tot de web-based gebruikersinteface. Slechts bij enkele van de tientallen pogingen kom ik erin en dan nog wordt na 1 of 2 klikken de verbinding verbroken.