Probleem mail iPhone
14 juli 2010 - 23:26   
geplaatst door: Jaap Niezen
Hallo,

Ik heb op mijn iPhone de nieuwe 4 software gezet. Alles leek probleemloos, tot er na 1 week geen mail meer verzonden kon worden. Ook het synchroniseren van de agenda werkt niet.
Inmiddels ben ik 99 keer van het kastje naar de deur heen en weer gestuurd. Ik kan wel mail ontvangen maar niet meer versturen. Er is een melding: Er is een kopie in uitgaand geplaatst. Geen wachtwoord opgegeven. Ik heb niets aan mijn instellingen veranderd. T-mobile stuurt me naar Apple. Apple stuurt me terug naar T-mobile. T-mobile stuurt me naar KPN omdat die mijn mail provider zou zijn. KPN stuurt me weer naar T-mobile en zo gaat het door. Inmiddels heb ik al een aantal resets gedaan op aanraden van T-mobile. Het werkt nog steeds niet.
WIE KAN ME HELPEN
Groet,
Jaap

Probleem mail iPhone
15 juli 2010 - 08:11    reactie #1
geplaatst door: Tilbury
Je probleem beschrijving is nu nog erg algemeen.

Laten we eens zoeken wat er aan de hand kan zijn. Heb je bijvoorbeeld bij het syncen van je iPhone in iTunes ook mail syncroniseren aanstaan? Doet de mail op je computer dan ook moeilijk? Welk programma?

God gave us Adam, Eve and an Apple! Why the h@ll did we make Windows????
http://www.leondekkers.nl
http://www.twitter.com/LeonDekkers
Probleem mail iPhone
15 juli 2010 - 08:53    reactie #2
geplaatst door: Jaap Niezen
Goedemorgen,
Ik sync geen mail in iTunes. Mail die op mijn iphone binnen komt, ontvang ik ook gewoon op mijn iMac.
Ik heb inmiddels bij toeval iets ontdekt. Als ik gewoon mail wil versturen van uit mijn iPhone gaat het niet. Als ik een antwoord geef op een mail die ik ontvang in mijn iphone dan verzend hij de mail wel. Erg vreemd allemaal.
Groet,
Jaap
Probleem mail iPhone
15 juli 2010 - 09:08    reactie #3
geplaatst door: Tilbury
Zet mail syncen in iTunes dan eens aan. De iPhone zet dan de instellingen over. Je hebt weinig te verleizen: het werkt nu ook niet.

Gebruik je POP of IMAP?

God gave us Adam, Eve and an Apple! Why the h@ll did we make Windows????
http://www.leondekkers.nl
http://www.twitter.com/LeonDekkers
Probleem mail iPhone
15 juli 2010 - 09:10    reactie #4
geplaatst door: Tilbury
Zet mail syncen in iTunes dan eens aan. De iPhone zet dan de instellingen over. Je hebt weinig te verleizen: het werkt nu ook niet.

Gebruik je POP of IMAP?

God gave us Adam, Eve and an Apple! Why the h@ll did we make Windows????
http://www.leondekkers.nl
http://www.twitter.com/LeonDekkers
Probleem mail iPhone
15 juli 2010 - 09:10    reactie #5
geplaatst door: Jaap Niezen
Ik ga het proberen.
Ik gebruik POP.
Groet,
Jaap
Probleem mail iPhone
15 juli 2010 - 09:13    reactie #6
geplaatst door: Tilbury
Laat maar weten!

God gave us Adam, Eve and an Apple! Why the h@ll did we make Windows????
http://www.leondekkers.nl
http://www.twitter.com/LeonDekkers
Probleem mail iPhone
7 augustus 2010 - 05:10    reactie #7
geplaatst door: Rudy1987
Als je wel kan antwoorden op inkomende berichten denk ik dat ik weet wat er fout is.
Heb je toevallig meerdere mail accounts op je iPhone staan.

Kijk dan in het menu bij mailinstellingen of het juiste account, degene waarmee je wilt verzenden, ingesteld staat bij als standaard account.

Laat maar horen....

Probleem mail iPhone
7 augustus 2010 - 19:10    reactie #8
geplaatst door: simple
Denk dat het te maken heeft met je mail instellingen
de smtp instellingen (instellingen voor uitgaande post.)

Met syncen zou je iPhone de instellingen van je Imac moeten overnemen.

Probleem mail iPhone
7 augustus 2010 - 19:21    reactie #9
geplaatst door: Jaap Niezen
Hallo Allemaal,

Ik heb inmiddels 2 werkdagen met T-mobile aan de telefoon gezeten. Probleem is nog steeds niet opgelost. Volgens hun zou het liggen aan het gegeven dat ik een mobile-me account heb. Deze verwijdert, nog steeds geen resultaat. iPhone meerdere keren gereset en op nieuw alles geïnstalleerd. Zonder resultaat. Email accounts gesynct met mijn Mac, nog steeds geen resultaat.
Het gekke is dat als ik een nieuwe mail maak deze in de uitgaande mail wordt gezet. Als ik antwoord op een mail die binnen is gekomen dan verstuurd hij de mail gewoon. Alleen nieuwe berichten lukt dus niet.
Mijn agenda heb ik inmiddels gesynct.
Groet,
Jaap

Probleem mail iPhone
7 augustus 2010 - 19:43    reactie #10
geplaatst door: Flix
Welk type iPhone?
Gebruik je een Mac of pc om te syncen?
Van welke provider is je mail-account?
Gebruik je een WiFi netwerk (bv je thuisnetwerk) om te versturen, of de 2G/3G verbinding?
Werkt je post op je computer wel in hetzelfde netwerk?
Probleem mail iPhone
7 augustus 2010 - 20:47    reactie #11
geplaatst door: Jaap Niezen
Hallo,
Ik gebruik de 3Gs. Ik gebruik een mac om te syncen. Mail account is van KPN een planet account. Thuis gebruik ik wifi dat gaat probleemloos. Op 3G gaat het niet.
Groet,
Jaap
Probleem mail iPhone
7 augustus 2010 - 20:53    reactie #12
geplaatst door: Flix
Dus v.w.b. iPhone: als je op WiFi zit gaat het wel, maar op 3G niet; klopt dat?
Probleem mail iPhone
7 augustus 2010 - 20:54    reactie #13
geplaatst door: Jaap Niezen
Ja, dat klopt.
Probleem mail iPhone
7 augustus 2010 - 21:12    reactie #14
geplaatst door: Flix
Hmm, dat maakt het probleem wat duidelijker. De oplossing helaas niet (voor mij dan).
Maar er zal hier een conflict zijn tussen de servers van T-Mobile en KPN.
Ik kan me wel herinneren dat ik dit probleem (in iPhone OS 3) eerder ben tegen gekomen.
Kan het alleen niet 1-2-3 vinden.
Wel dit draadje; misschien kun je hier iets zinnigs uithalen:
http://macwereld.nl/index.php?option=com_mw_forum&task=showpost&postid=79445&page=1