Vanavond zat ik met dit fantastische weer op een terrasje, want dat doe je wanneer het zo'n fantastisch weer is. Ik keek even op mijn iphone, en zag dat de batterij bijna leeg was,... dus wat doe ik, ik zet WIFI en 3G uit, puur uit voorzorg. Maar wat schetst mijn verbazing,... na een kwartiertje kreeg ik een pong met een lichte trilling in mijn broekzak,.. het bekende 'you've got mail'-signaal. En ja hoor, een nieuw mailtje,... maar HOE KAN DIT? Ik had toch alles op de rem gezet.
Iemand een verklaring? Toch niet zomaar over mijn normale telefoonverbinding, hoop ik...
(Bewerkt door chrispis om 8:53, 25-07-2008)
2G gaat net als 3G trouwens niet via een inbelverbinding, dus het gaat niet van je belminuten af.
(Bewerkt door melgior om 22:49, 24-07-2008)
Met het 2G netwerk weet ik in ieder geval zeker dat ik verbinding heb.
Maar wat ik nog steeds niet snap:Je hebt GPRS (oke dat is dus 2G), je hebt UMTS en HSDPA (is dat dan 3G als je dat op je iPhone aanzet?) ... en dan nog WiFi ... dat laatste is mij wel duidelijk want dat is gewoon mijn eigen draadloos netwerk thuis (voor de deur en in de tuin).
Maar waaruit kan je nou opmaken of je met de iPhone op 2G zit? Of op 3G of op UMTS of HSDPA? Het enige wat ik kan zien (links boven in de iPhone) is zo'n Airport waaier (wifi), de letters '3G' (is dat dan UMTS / HSDPA?) en een soort vierkantje met een stip erin (is dat 2G ofwel GPRS?).
(Bewerkt door denn88 om 15:37, 25-07-2008)
denn88 om 15:35, 25-07-2008 Ik dacht dat je alleen internet had als je in de buurt van T-Mobile hotspots bent (dat is wifi). Niet dus want daar moet je achteraf gezien dus toch extra voor betalen.
Betalen voor T-mobile hotspots? Heb ik ergens iets niet goed gelezen in de T-mobile tarievenlijst?
Bert
(Daarna mislukt trouwens het inloggen 3x,en kan je contact opnemen met de helpdesk,maar goed,het idee is leuk.De uitvoering ligt jammer genoeg op T-Mobile niveau......)
2e alinea; LOL Wat T-mobile betreft hoor ik wisselende geluiden. De vrouw van mijn beste vriend is er bijv. zeer tevreden over. Nooit klachten over bereik, bijv. Is er ergens ook een web-overzicht waar je percentage klagers tov totale klantenbestand kunt zien? Wat ik zelf altijd belangrijk vind is of er hard aan gewerkt wordt om dingen beter te maken. Waar gewerkt wordt, worden fouten gemaakt. Kan gebeuren. Maar er moet wel voor worden gezorgd dat problemen worden opgelost en netjes afgehandeld.
(Taalkundige blunder aangepast).
(Bewerkt door bert om 16:04, 26-07-2008)
Dan moeten ze toch eens wat beter hun sms berichten versturen (inhoud / tekstueel). Ik had de tutorial een beetje gevolgd van de iPhoneclub.nl - Hoe werkt T-Mobile hotspots.
De SMS die daar in het artikel staat kreeg ik ook: daar stond duidelijke in dat je er een aparte factuur over krijgt. Als dat voor iPhone gebruikers anders ... ??? Bovendien (had ook al een post daar achter gelaten) ik kon de wi-fi verbinding niet eens zien
Zoals daar ook al geschreven wordt: je krijgt een lang (cijfers) soort email adres om in te loggen met een even moeilijk wachtwoord, maar op de iPhone zit geen copy/paste ... dus erg lastig om dit allemaal 'even' voor elkaar te krijgen bij zo'n hotspot.
Valt dus mee