Bij het bellen naar een 2-tal Mobistar Centers, was er bij één Mobistar Center nog voorraad van 3 iPhone's bij Mobistar Kortrijk. Heb direct mijn auto genomen en een ritje gemaakt van een goed half uurtje. Bij aankomst stelde mijn een aantal vragen, oa of ik reeds Mobistar klant was en wilde worden. Ik zij de verkoper dat getelefoneerd had om een iPhone te komen kopen. Toe hij veronderstelde dat ik dus geen klant zou worden/of geen abo zou nemen, waren er plots GEEN iPhone's meer in voorraad. Het dat op dat half uurtje zo druk geweest dat ze allen "besproken waren voor Mobistar klanten"... was zijn reactie. Ik kon er wel nog eentje bekomen, de andere kant van België in een Center in Limburg. Maar je kon dit bij hem dus niet bespreken, ook geen voorschot geven. Naar Limburg een reisje maken, jaja, om daar ook van een kale reis terug te komen. Sorry Mobistar, maar mij zie je niet meer als klant!
zeggen dat koppelverkoop (nog) niet toegelaten is in België...
ik kijk al uit naar het eerstvolgende telefoontje van Mobistar met de melding "of we zouden zouden overwegen om met het bedrijf over te schakelen naar Mobister. Voor bedrijven heeft men speciale voorwaarden..." ik kijk er echt al naar uit om hem van antwoord te dienen...
En denk je dat Mobistar een traantje laat om jouw niet gekochte iphone? Voor jou 10000 anderen, dus uiteindelijk heb je jezelf ermee.
Gewoon nogmaals bellen, zeggen dat je een iphone wilt, reserveren omdat je het echt graag wilt en zeker wilt zijn om hem te hebben, zeggen dat je in de winkel besluit welk abo je neemt......Als je dan de iphone in handen hebt, zeg je, weet je, ik neem alleen de iphone, zie geen geschikt abo.....
En klaar is DJAN met een mooie iphone!
DJAN om 16:17, 6-07-2009Bij aankomst stelde mijn een aantal vragen, oa of ik reeds Mobistar klant was en wilde worden.
Beetje vals leren zijn he
gewoon zoiets antwoorden in de zin van "bwa, ja..." maar niks tekenen. Van de moment dat die de telefoon laat zien gewoon terug komen op je beslissing en "...toch maar enkel voor de telefoon gaan, toch bedankt"
Eerst telefoontje gedaan naar Mobistar om te zien dat hij in voorraad was, bij de tweede telefoon winkel te Kortrijk waren en voldoende in voorraad.
De Mobistarverkoper wist duidelijk dat ik het was van de telefoon, toen vroeg die verkoper heel duidelijk "bent u Mobistar klant en of ik mijn GSM nummer kon geven"... Ik ben geen Mobistar klant en de verkoper ging direct naar achteren in de winkel. Toen kwam hij terug met de melding "alle iPhone's waren gereserveerd voor Mobistarklanten, ja zeer druk geweest dat half uurtje...". Ik heb zelfs de kans niet gekregen om klant te worden van Mobistar !!!! Zelfs een voorstel van die verkoper was er niet ivm abo's. Je kon wel eentje reserveren, 200 euro voorschot, leveringstermijn is 2,3 tot 4 weken want volgende week vakantieperiode en mindere leveringen...
Waarom ik eerst Mobistar koos en niet een Apple reseller, ja, op de meeste Apple Resellersite's is het ook met bestelling en wachttijden.
Eens thuis, direct een Switchstore telefoontje gedaan en leveringen gebeuren iedere week, wachttijden normaal maximaal 2 weken naargelang verwerking bestelling. Direct via de website mijn bestelling gedaan en 100 euro voorschot!
Nu, het schandelige aan heel het verhaal is wel, dat Mobistar eigenlijk aan koppelverkoop doet, maar toch de prijs van de simlock-vrije iPhone's je doet betalen!!
Sorry voor soms taalfouten, maar ik kook nog...
mvg,Ijasper
Godfather om 19:29, 6-07-2009Beetje dreigen helpt vaak wel...
Kneecaps en zo ?
Maar serieus, ze hebben daar in die winkel ook geen zin in stampij dus gewoon beginnen met schreeuwen wat voor een ballentent het is dat je een half uur voor niets rijdt, dat je toegezegd is dat dat ding klaar zou liggen. Desnoods bellen met hoofdkantoor daar ter plekke waar die puisterige jochies het ook kunnen horen. En nee, dreigen met fysiek geweld heeft vaak geen zin en is ook niet zo netjes maar ik zou het als het gegaan is zoals je zegt, moeilijk kunnen onderdrukken.
Hetzelfde gehad met een Nokia bij de introductie van het toestel. Ik moest en zou dat toestel hebben. Rondje Amsterdam, Amstelveen, Zaandam ... helemaal niets ... Niemand wilde het toestel los verkopen. En als je het spel speelde dat je wellicht klant wilde worden: "Sorry, gereserveerd".
De marges en provisies in de telecom zijn al een bron van ergenis en vaak de oorzaak van slechte service. Maar om vervolgens klanten te dwingen om een provider te nemen (preselected carrier).
Een goede vriend van me heeft sinds vier dagen een iPhone 3GS, zakelijk. Volledig onder de indruk van het OS en het apparaat. Maar hij is het toestel nu al zat.
Verbinding wordt om de haverklap (tijdens het rijden op de snelweg) verbroken, Carkit issues (Alpine) en bij gebruik van headset is de iPhone binnen twee uur hardstikke DOOD.
Hem maar een e71 te leen gegeven. Foeilelijke interface, maar wel 6 uur aaneengesloten bellen met BT headset en ... gewoon .. Simlockvrij.
En als je ziet wat er voor een SIMLOCKVRIJE iPHone 3GS wordt gevraagd ... 1050 EURO is geen uitzondering.
Ik denk dat Apple in navolging van deze koppelverkoop de iMac en de Mac Pro ook maar verplicht bij de Aldi en LIDL moet laten verkopen. Weg met de Mac Stores en andere distributie kanalen. Verplicht bij de Aldi of LIDL.
Als je een andere ('huissuper') hebt ... heb je pech. Apple heeft ervoor gekozen om zich met de (geselecteerde) provider te identificeren. Dus wat mij betreft (om in Telegraaf/AD/Geenstijl-termen te spreken): bagger actie en dus een bagger tent
Mobistar is verlengstuk van Apple net zoals T-Mobile in Nederland. Dat is als je het mij vraagt het gevolg van Apple's businessmodel
De marges op telefoons laag zijn, klopt niet. Van een vriend waarvoor we een advertentie met actie nieue GSM's dienden op te maken stak eens een aankooplijst/verkooplijst bij zijn materiaal om de juiste prijzen te vermelden. De verkoopkoopprijs (die door de merken zelf is vastgelegd) is x2 (BTW en taxen inbegrepen). Dus een GSM verkoop van 200 euro (BTW en taxen in) is 100 euro aankoop (zonder BTW en Taxen). Op een abo zat een winstmarge van 20% en een bonus per jaar als hoeveelheidskorting.
Let op, GSM markt is niet hetzelfde als verkoop van een iMac. Op een iMac zit "maar" een winstmarge van 20% tot max. 35%.
Feit is gewoon dat men de "klant" wil koppelen aan een abonnement, en hoe meer abo's een Mobistar Center heeft, hoe hoger in rang en hoe hoger hun fee komt dat ze per maand uitbetaald krijgen.
Ik heb nu gewoon de iPhone besteld bij een Apple Store, maar het is wel spijtig dat de voorraad van de Apple Store's blijkbaar loopt via Mobistar en dat zij (maar dat ben ik niet zeker) niet rechtstreeks aan Apple kunnen bestellen...
Zo is er een Belgische Apple-reseller die per 1 juli 2009 Mobistar dagvaarde voor de rechtbank voor de praktijken van Mobistar. Dit staat zelfs op hun website:
http://www.abelsys.be/
Mochten de Apple Resellers de iPhone kunnen aangeleverd krijgen via Apple zoals alle andere hard- en software van Apple, dan zou Mobistar hun politiek wel moeten aanpassen!
make 'em an offer they can't refuse, Godfather.
Indien ze maar 5 euro zouden krijgen per iPhone, dat is dat verkopen met verlies en dit is wettelijk strafbaar... (je hebt administratieve kosten, kosten van outillage, publicitaire kosten, enz... en daar kom je dan niet ver met je 5 euro).
Geloof mij vrij, wat ik hierboven schreef is zeer correct en heel juiste informatie. Mijn informatiebron was zwart op wit juist.
Indien het franchising is, is die reseller zelfstandig, heeft hij de winstmarge zoals aangeven bovenstaande...
http://www.zdnet.nl/smartbiz/87298/iphone-3g-kost-173-dollar-aan-onderdelen/
Je moet dan wel rekenen dat Mobistar de iPhone simlockvrij verkoopprijs gaat rekenen, dus zonder abo... terwijl AT&T zijn winst gaat halen uit het Abo...
(Bewerkt door DJAN om 17:47, 7-07-2009)
DJAN om 12:24, 7-07-2009@ Doctor Apple.Let op, GSM markt is niet hetzelfde als verkoop van een iMac. Op een iMac zit "maar" een winstmarge van 20% tot max. 35%.
en op welke informatie baseer je deze uitspraak?
Deze krijgen per verkochte iPhone 5 + een bijdrage per verkocht abo.........