geplaatst door: boni
Hoidi Maccers, vanuit Nigeria een vraag om hulp:
Een vriend lokale priester hier die ik in België heb leren kennen heeft vorige zomer in de UK in een Apple Store een iphone 3GS gekocht, nu assisteer ik hem met de gratis update van versie 4 naar 5.0.1 en krijgen we na ene vlotte installatie steeds het bericht in itunes dat de iphone die we proberen te activeren geen SIM-kaart heeft en word gevraagd de iphone te ontkoppelen en een SIM-kaart te plaatsen...
Een jailbreak is nooit toegepast op dit toestel.
Help!
MBA 13” M1-chip / 8 GB geh. / 512 GB SSD - Mac mini M1-chip / 8 GB geh. / 512 GB SSD - MBP 16” M1 PRO-chip / 16 GB geh. / 2TB SSD - MBA 15” M4-chip /  16 GB geh. / 1TB SSD.
 Mijn Mac en Synology NAS'en.
geplaatst door: Robert
Al geprobeerd om de simkaart er uit te halen en weer er in te plaatsen?
Klik hier voor informatie over het onder de aandacht brengen van producten of diensten op MacFreak.
geplaatst door: Shmoo

geblokkeerd

Klinkt als een simlock..

Je bent volgens mij wel verplicht een simkaart te plaatsen ook al werkt deze niet.

geplaatst door: boni
Eindelijk terug internet.

@robert: ja, al geprobeerd
@shmoo: simkaart steekt er gewoon in.

na de updaten van iOS 4 naar 5 dus niet meer te unlokken.
Onbegrijpelijk.  :dozingoff:

Magere troost is dat we de enige niet zijn met dat euvel.
Zie hier:
- http://apple.stackexchange.com/questions/31151/iphone-3gs-activation-error-on-ios-5-upgrade-no-sim-card-in-phone
- http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=1248005
- https://discussions.apple.com/thread/3375290?start=0&tstart=0

MBA 13” M1-chip / 8 GB geh. / 512 GB SSD - Mac mini M1-chip / 8 GB geh. / 512 GB SSD - MBP 16” M1 PRO-chip / 16 GB geh. / 2TB SSD - MBA 15” M4-chip /  16 GB geh. / 1TB SSD.
 Mijn Mac en Synology NAS'en.
geplaatst door: boni
in de discussie op apple.com vond ik dit:

pag 17)
Re: sim card not valid after update to ios 5
Nov 16, 2011 8:59 AM (in response to mrg5117)
I followed the advice in mrg5117's post and my iPhone is back online!
 
Thanks for your help, I really thought I was going to have to scream at them to give me a new phone.
 
There are lots of people out there still updating and the first level of support will try and convince you that it's the SIM and you need a new one.
 
Kevin, the senior advisor that helped me knew the issue as soon as I mentioned it and said he would reset my profile.
It took 1 1/2 days to complete the reset.
 
I was prepared to get bent out of shape about the quality of service from Apple's support team; but like any other time I called them, it was fast and professional.
 
Thanks!
"

Apple support zou dus een profile moeten resetten.
Enige probleem is dat hier in Nigeria geen apple support is en dat dus een dure nationale oproep gaat worden...

MBA 13” M1-chip / 8 GB geh. / 512 GB SSD - Mac mini M1-chip / 8 GB geh. / 512 GB SSD - MBP 16” M1 PRO-chip / 16 GB geh. / 2TB SSD - MBA 15” M4-chip /  16 GB geh. / 1TB SSD.
 Mijn Mac en Synology NAS'en.
geplaatst door: Robert
Als dat inderdaad de oplossing is dan lijkt me dat geen beste beurt voor de partij die daar een steek heeft laten vallen. En dat lijkt me Apple in dit geval...
Klik hier voor informatie over het onder de aandacht brengen van producten of diensten op MacFreak.