Mijn iPhone 3GS heeft sinds ik 'm heb dagelijks een paar keer last van een vastlopend scherm. Je bent dan bezig (maakt niet uit in welk programma, wat ik aan het doen bent, soms gewoon in het home scherm) en dan heeft m'n vinger ineens geen invloed meer op het scherm. De boel is bevroren. Ik kan dan swipen wat ik wil... zonder enig effect. Maar... de iPhone is
niet vastgelopen.
Ik kan het scherm weer aan de praat krijgen door:
1) op de home button te drukken (werkt niet altijd, soms stopt het programma wel, maar is je homescreen alsnog bevroren)
2) op de slaap/wek button te klikken op de bovenzijde van de iPhone (en dan weer slide to unlock)
3) de iPhone 3GS te schudden (echt waar!)
Vaak gaat het dan weer een tijd goed. Soms uren, soms slechts 5 minuten. Volstrekt willekeurig.
Ik heb het soms ook als iemand belt. Opnemen werkt dan niet.
Hier twee video's van anderen van anderen met dezelfde ervaring:
http://www.mediafire.com/?sharekey=9d4c998e4e7140b21bee9a6e9edd9c76e04e75f6e8ebb871Over dit random freeze/lock-up probleem zijn op internet diverse discussie te vinden:
http://discussions.apple.com/thread.jspa?threadID=2087565
http://discussions.apple.com/thread.jspa?threadID=2061919
http://discussions.apple.com/thread.jspa?threadID=2050675
http://forums.ilounge.com/showthread.php?t=248069
http://www.redflagdeals.com/forums/showthread.php?t=765511
In eerste instantie dacht ik te maken te hebben met een software probleem dat wel opgelost zou worden in de iPhone 3.1 Software Update. Maar in de bovenstaande discussies blijkt dan niet alle iPhone 3GS gebruikers hier last van hebben en dat mensen die het probleem wel hadden bij de Apple Store een nieuw exemplaar kergen en daarna er nooit meer last van hadden.
Bij een gebruiker is - met succes - in de Apple Store alleen het iPhone 3GS scherm vervangen. Dus wellicht is dat de boosdoener.
Nu ben ik van plan naar T-Mobile te gaan, maar het vervelende: de kans dat dit bevriezen zich voordoet terwijl ik in de winkel sta is klein. Plus: erg slim zijn ze ook niet bij T-Mobile. Die zeggen: doe een restore (dit is tijdrovend en niet de oplossing). Daarnaast heb ik ook weinig zin om mijn iPhone een paar dagan/weken kwijt te zijn indien ze het nodig vinden om 'm naar de reparatie te sturen.
Zijn er hier 3GS gebruikers met hetzelfde probleem? Ben je ermee naar de T-Mobile shop gegaan? Wat was hun antwoord/oplossing?