Ik weet het nu zeker: T-Mobile is incompetent
23 januari 2009 - 13:55   
geplaatst door: Peter Villevoye
Vorig jaar meldde ik al eens dat ik een akkefietje had
met T-Mobile over mijn nummerbehoud - dat ging mis.
Zij bleken niet in staat mijn 2 nummers aan te vragen
bij de vorige providers. Zodoende heb ik 2 x de oude
abonnementen telkens 3 maanden moeten verlengen.

Je wil niet weten hoeveel telefoontjes en tijd dit kostte.
Ik heb zeker 15 medewerkers van T-Mobile gesproken,
aangetekende brieven gestuurd (die niet aankwamen),
mails gestuurd, alle paperassen wel 3x gefaxt, gedoe...
Maar goed, opeens verscheen in december een briefje:
"Uw nummer wordt in maart omgezet." Hèhè, hoera !

Maar nu, de vergoeding van mijn gemaakte onkosten.
Vandaag kreeg ik de mededeling dat mijn extra kosten
voor het aanhouden van onze 2 oude bel-abonnementen
(6 maanden 3-tientjes abonnement bij KPN en Vodafone)
níet worden vergoed. Nou ja, hooguit de helft (180 Euro).
Het zijn kosten (360 Euro) die ik niet had hoeven maken,
als T-Mobile in september even haar plicht had gedaan.

Maar de afpoeier-dame aan de andere kant van de lijn
was onverbiddelijk. Zij vond dit een goede compensatie.
Ik kon vragen, praten, schreeuwen, vloeken; geen kans.
"Het is niet anders, meneer. Zo is 't leven nu eenmaal."

Nu kan ik mij best wel eens neerleggen bij zo'n besluit,
maar dan niet zonder de stoethaspel die de fout maakte
en er niet voor op wil komen, eens flink te laten zweten.
Vandaar mijn 'openbare bekendmaking' van dit verhaal.

Na dus 'n half jaar ruzie met T-Mobile over hun gestuntel
en het nog regelmatig vaak verschijnende "Geen service"
in display (om nog maar te zwijgen over haperende 3G),
weet ik het: T-Mobile is een incompetente toko.

Vele MacFreaks riepen medio vorig jaar al hulp en brand
toen bekend werd dat T-Mobile de exclusieve deal kreeg,
maar ik gaf ze een half jaar respijt om zich te bewijzen.
Maar de service is nog steeds klote en het netwerk slap.
Ik zou graag het dubbele betalen voor een betere toko.

Deze leverancier is geen Apple-product waardig.
Ik hoop echt dat deze incompetente balletent z.s.m. door
Apple aan de kant wordt gezet of de exclusiviteit verliest.
Ik krijg een rot gevoel, iedere keer als ik hun naam zie.

Studea — Advies - Training - Begeleiding in DTP, web- en app-design.  En... een PixelFreak !
Ik weet het nu zeker: T-Mobile is incompetent
23 januari 2009 - 14:16    reactie #1
geplaatst door: Pako
Is dit een mededeling onder het mom van: voor elke klager 10 tevreden klanten?
Ik weet het nu zeker: T-Mobile is incompetent
23 januari 2009 - 14:19    reactie #2
geplaatst door: MacFrankie
Met het gevaar dat ik iets illegaals voorstel en dat mijn antwoord wordt verwijderd, wil ik even kwijt dat hiervoor één oplossing is: SIM lock (laten) verwijderen en bellen via een andere aanbieder!

Sommige telefoons zijn niet compatible met het T-Mobile netwerk, dat heb ik jaren geleden aan den lijve ondervonden met een SonyEricsson toestel...

Op mijn werk heb ik al Windows, thuis wil ik geen systeembeheerder meer zijn!
Ik weet het nu zeker: T-Mobile is incompetent
23 januari 2009 - 14:21    reactie #3
geplaatst door: DNA
Heel erg dat zoiets moet gebeuren voordat je van provider kun wisselen..

Eigenlijk moet je nog niet eens meer naar T-Mobile willen overstappen maar helaas ze hebben nu eenmaal dat contract met Apple.

Telecombedrijven zijn gewoon oplichters je kunt toch niet natrekken als het precies klopt wat ze op het factuur zetten.

Ik heb al een jaar een probleem met KPN iedere maand 0,78 cent voor internet-kosten.. dan is het weer 1,15 dan 0,65.
Terwijl ik nooit gebruik maak van internet op mijn iPhone.

Apple = Click, Boom, Amazing!
Ik weet het nu zeker: T-Mobile is incompetent
23 januari 2009 - 14:23    reactie #4
geplaatst door: Pako
Laten we duidelijk zijn: overstap-problematiek heeft niet zozeer met t-mobile te maken.
Dat Peter daar last van heeft is vervelend, ook niet goed te praten maar de providers hebben dat met elkaar zo afgesproken.
Probeer eens van bank te wisselen… ook lekker.
Ik weet het nu zeker: T-Mobile is incompetent
23 januari 2009 - 14:27    reactie #5
geplaatst door: Peter Villevoye
@Pako: Ik hoop dat zoveel mogelijk mensen dit lezen.
Hopelijk bespoedigt dit het vrijgeven van de NL-situatie.
Dit bericht is nu al 61 keer gelezen, dus daar moeten ze
600 goeie klanten tegenover zetten.

Ik zal niet snel klagen over een dealer of leverancier.
Als er iets niet goed gaat met een deal, heb je de keuze:
open en eerlijk erover praten, of wegwezen bij die toko.
Praten met T-Mobile is een ramp, en weggaan kan niet.
Nou ja, niet als je zonder update-gedoe een iPhone wil.
Dus dan maar zoveel mogelijk herrie schoppen.

Overigens: iedereen mag fouten maken, daar meet ik
geen bedrijf aan af. Het gaat er daarna wel om hoe je
de fouten afhandelt en naar een oplossing toe werkt.

@DNA: een iPhone en buiten geen Internet gebruiken ?
Je moet het zelf weten, maar da's wel erg bijzonder...

(Bewerkt door Peter Villevoye om 14:31, 23-01-2009)

Studea — Advies - Training - Begeleiding in DTP, web- en app-design.  En... een PixelFreak !
Ik weet het nu zeker: T-Mobile is incompetent
23 januari 2009 - 14:35    reactie #6
geplaatst door: Robert
[news]@ Peter: doe jezelf een vreselijk groot plezier en verlaat die ballentent zodra je abonnement bij hen afloopt (kan je er wegens wanprestatie eigenlijk niet meteen vanaf?).

Zodra je van T-Mobile af bent laat je je iPhone jailbreaken en unlocken en bel je (zoals veel mensen) mèt plezier èn bereik bij een andere provider.

Bij deze bied ik me aan, kom langs voor een gezellige kop thee in Den Haag en ik zal zorgen dat je iPhone weer iets wordt waar je van kunt genieten. Sterker nog, waar je veel meer van kunt genieten, want een aantal van de programma's die mogelijk zijn na een jailbreak verhogen het plezier dat je door de iPhone beleeft aanzienlijk.

Ik geniet dagelijks van mijn 3G i.c.m een lekker goedkoop Telfort abonnement op het KPN netwerk met prima bereik...[/news]

Klik hier voor informatie over het onder de aandacht brengen van producten of diensten op MacFreak.
Ik weet het nu zeker: T-Mobile is incompetent
23 januari 2009 - 14:49    reactie #7
geplaatst door: odo
Die exclusieve deal met T-mobile is inderdaad vanaf het begin al een doorn in het oog van velen (waaronder mijzelf). Als T-Mobile nu inderdaad ook exclusieve premium service verzorgde zou je het zeker voor lief kunnen nemen. Ongetwijfeld zijn er een hoop dik tevreden klanten. Maar als je iets "ingewikkelds" als overstappen met nummerbehoud wilt komt de aap uit de mouw: het systeem deugt niet en de service is niet berekend op afwijkingen. Dat is T-Mobile zeer aan te rekenen. Een tevreden klant moet bovenaan de lijst staan en als dat niet zo is dan is het een zeer slecht verhaal. Bah!

Apple is het aan te rekenen dat ze voor dit model hebben gekozen omdat ze al hun mooie verhalen ten spijt over het beste product en gebruikservaring, geen enkele garantie kunnen geven op hetgeen de provider doet.

Met je verhaal ben ik in ieder geval weer overtuigd dat ik mijn iPhone die ik binnenkort ga aanschaffen niet via T-Mobile ga regelen.

Ik weet het nu zeker: T-Mobile is incompetent
23 januari 2009 - 15:01    reactie #8
geplaatst door: Peter Villevoye
Ik vrees ook dat Apple Inc. de 'missie' had:
"Ga na welke telco de goedkoopste klantprijs
durft neer te leggen - ongeacht de kwaliteit".
Maar dat het zó slecht is, is in schril contrast
met wat Apple in het algemeen nastreeft.

is overigens géén science-fiction
maar bijna exacte weergave van de realiteit
(inclusief het opeens "zakelijke" klant heten).
Met het risico dat we lachen om deze ellende,
maar vooruit, het is bijna weekend...

(Bewerkt door Peter Villevoye om 15:02, 23-01-2009)

Studea — Advies - Training - Begeleiding in DTP, web- en app-design.  En... een PixelFreak !
Ik weet het nu zeker: T-Mobile is incompetent
23 januari 2009 - 15:17    reactie #9
geplaatst door: JoghoJogho
@Pako
Jouw bewering is denk ik omgekeerd evenredig. Met deze klager staan er waarschijnlijk ook heel wat mensen die geen iPhone hebben omdat ze T-Mobile een [piep] bedrijf vinden met een [piep] netwerk en [piep] dienstverlening. Deze mensen kopen daarom maar geen iPhone omdat ze geen zin hebben in semi officiële kanalen hun hardware aan te schaffen met mogelijke problemen na een update e.d.

Ik heb dit ook aan Apple laten weten toen ik een andere smartphone nam maar op heden geen antwoord mogen krijgen. Tim Cook benadrukte deze week "We accepteren niets minder dan het beste in elke afdeling van dit bedrijf en we hebben de eerlijkheid om toe te geven wanneer we het fout hebben en de moed om te veranderen."

Het word tijd dat Apple hetzelfde gaat vragen van de partijen waar samenwerking mee gezocht word.  :mad:

MacBook Pro 15" 2,2 / 4 Gb / 750 Gb - MacPro 2,66 / 5 Gb / 250 Gb - Mac Mini Core Solo 1,5 / 2Gb / 250 Gb - MacBook Pro 13" 2,26 / 2 Gb / 160 Gb / MacBook Pro 13" 2,3 I5 / 4 Gb / 320 Gb / SL - iPhone 4 16 Gb
Ik weet het nu zeker: T-Mobile is incompetent
23 januari 2009 - 15:27    reactie #10
geplaatst door: Peter Villevoye
Voor de goede orde: Apple Nederland heeft weinig
tot niets te maken met de iPhone-deals en -kwesties.
Deze zijn direct door Apple Inc. (in de VS) gemaakt.
Niettemin denk ik dat er af en toe wel bevindingen
vanuit Bunnik naar Cupertino zullen worden gemaild.
Laten we hopen dat die van jou en mij erbij zitten...
Studea — Advies - Training - Begeleiding in DTP, web- en app-design.  En... een PixelFreak !
Ik weet het nu zeker: T-Mobile is incompetent
23 januari 2009 - 15:59    reactie #11
geplaatst door: MacMaarten
dat T-mobile incompetente prutsers zijn is mij ook duidelijk geworden.
ik heb in november een i-phone aangeschaft bij T-mobile (met abonnement natuurlijk). blijkt dat ik thuis binnen niet kan bellen of gebeld worden. toestel geeft wel volledige ontvangst aan en ik woon zo'n beetje naast een GSMzendmast van t-mobile. meer mensen met t-mobile blijken daar last van te hebben in mijn huis. dus bellen met t-mobile (via KPN).

omdat ik de bui al zag hangen heb ik vanaf het begin gevraagd, als de problemen niet opgelost konden worden, of ik dan mijn contract kon laten ontbinden. iedereen die ik gesproken heb bij T-mobile bevestigde dat maar ze moesten eerst een aantal dingen uitsluiten.
eerst een dekkingscheck laten doen: dekking zou perfect moeten zijn (ik woon naast de mast)
daarna een nieuwe simkaart ontvangen: het probleem blijft.
vervolgens telefoon laten nakijken door t-mobile: toestel een week kwijt en teruggekregen met mededeling dat er niks mis met het toestel is. tussen deze handelingen door ook een stuk of 15 keer aan de telefoon gehangen met t-mobile over de voortgang van alles.

aangezien t-mobile dus mijn probleem niet kan verhelpen wilde ik dus mijn contract laten ontbinden. dat kan niet bij de t-mobile winkel waar je het toestel gekocht hebt en het abonnement hebt afgesloten, je moet daarvoor bellen met de klantenservice.
je wordt dan continu doorverbonden met allerlei afdelingen die daar niets mee te maken hebben. regelmatig valt de verbinding weg zodat je weer opnieuw kan bellen. aan het einde van de rit kom je uit bij de afdeling 'geschreven klachten' waar iemand doodleuk verteld dat het contract niet kan worden ontbonden want:'' in de voorwaarden van t-mobile staat dat t-mobile geen bereik binnenshuis hoeft te garanderen". oftewel: ik heb pech (lettelijk zo meegedeeld).

vervolgens wordt ik een beetje boos: er is mij door iedereen die ik bij t-mobile gesproken heb meegedeeld dat ontbinden wel kan als het probleem zich vanaf het begin al voordoet en dit binnen een redelijk termijn gemeld wordt. daarop luidt het antwoord: "dat mogen die mensen helemaal niet zeggen, want het is niet waar. bovendien moet u wel rustig blijven".

ik leg de persoon uit dat ik het niet acceptabel vind om de komende 2 jaar minimaal 720 euro uit te geven aan een abonnement waar ik niks aan heb en vraag wat hij daarvan vindt. "dat is best vervelend maar helaas kunnen we niks er aan doen. ontbinden kan niet, het staat zo in de voorwaarden."

dit gesprek gaat zo nog een tijdje door. uiteindelijk zonder het nog te vernoemen van wat er nou precies mis gaat geef ik aan dat ik een product heb gekocht dat niet voldoet aan mijn verwachtingen en dat ik daarom het recht heb het product te ruilen. daar kan hij niet onderuit en onder de vermelding: "het kan eigenlijk niet maar ik maak bij deze een uitzondering" kan ik het toestel terugsturen naar t-mobile en wordt mijn contract ontbonden. daarvoor moet ik wel eerst zelf bellen met de afdeling 'aftersales'.

uiteindelijk is dit ook allemaal gelukt. ik ben nu van mijn i-phone af en van mijn t-mobile contract en telefoonnummer. daar heb ik overigens geen schriftelijke bevestiging van gekregen maar dat zou je kunnen afleiden uit de laatste telefoonrekening.

dit weekend rij ik naar belgie voor een SIMlock vrije i-phone en dan daarna langs de Nederlands Vodafone voor een i-phone simonly abonnement.

ik heb niet eens zoveel problemen met het feit dat t-mobile niet goed ontvangst heeft in mijn huis. wel heb ik problemen met de bijzonder slechte service van t-mobile. ik vind het raar dat je in de t-mobile winkel waar je je contract hebt afgesloten niet het contract kan laten ontbinden of je toestel kan inleveren. dit moet allemaal via de telefoon en post. daarnaast heb ik zo vaak meegemaakt dat als je t-mobile belt om te vragen naar de voortgang van je 'call' dat het 'systeem er even uitligt en dat we dat nu dus niet kunnen zien'. als je heel lang volhoudt kom je uiteindelijk waar je wezen moet maar die personen zijn zo bot en willen op geen enkele manier meewerken.

t-mobile.. voor mij hoeft het niet meer.

Hey, careful, man, there's a beverage here!
Ik weet het nu zeker: T-Mobile is incompetent
23 januari 2009 - 16:10    reactie #12
geplaatst door: Efefes
Tsja Peter,

Ik behoorde tot de mensen die, zoals je vast nog wel weet :cool: , uiterst
ontevreden was met het feit dat de exclusieve deal met T-Mobile werd gesloten.

Helaas heb ik gelijk gekregen als ik zo jouw reactie en de vele andere op diverse
plaatsen lees. Het was mooi geweest als het anders was geworden maar in ieder
geval sterkte bij het vervolg. Net als Robert ben ik in elk geval uiterst tevreden met
mijn 2G iPhone op het Vodafone netwerk, ik kan je een overstap van ganse harte
aanbevelen.

Ik weet het nu zeker: T-Mobile is incompetent
23 januari 2009 - 16:14    reactie #13
geplaatst door: Peter Villevoye
@MacMaarten: Group-hug...  :sad:

(Bewerkt door Peter Villevoye om 16:15, 23-01-2009)

Studea — Advies - Training - Begeleiding in DTP, web- en app-design.  En... een PixelFreak !
Ik weet het nu zeker: T-Mobile is incompetent
23 januari 2009 - 17:14    reactie #14
geplaatst door: Plexyglazz
Ik ben waarschijnlijk één van de weinigen die wel tevreden is met de dekking
van T-Mobile in mijn wijk en in huis. Deze is namelijk beter dan die van KPN,
waar ik 'voorheen' zat.

Echter, de incompetentie van T-Mobile en telecomoperators in het algemeen kan ik wel bevestigen.
- Meer dan twee weken voordat mijn order in behandeling werd genomen en dat voor een zakelijke klant.
- Nummerbehoud, ondanks aflopen huidige contract bij KPN, twee maanden later dan verwacht.
- Zinloze tussentijdse communicatie, zoveel papier en zo weinig informatie.
- Online je Bel- en SMS-tegoed checken, klopt geen bal van.

Gelukkig is de iPhone zelf dan weer zo'n schitterend stukje techniek, met dito
OS, dat ik tegenover Apple over hun product niets te klagen heb.

Maar laten we de telecom-toko's eens lekker laten zweten, want hun service
is niet van deze tijd!

Ik weet het nu zeker: T-Mobile is incompetent
23 januari 2009 - 17:21    reactie #15
geplaatst door: Vitruvius
Blij dat ik dan in België woon, daar kan ik eender welke provider kiezen. Al betaal ik wel de volle pot voor mijn iPhone (als ik die zou hebben    :sad: )
Archaeology is fun, opgraven is afzien! MacBook Pro, iMac, iPhone, iPad.
Ergens in de evolutie is er iets gigantisch fout gegaan.