Je wil niet weten hoeveel telefoontjes en tijd dit kostte.Ik heb zeker 15 medewerkers van T-Mobile gesproken,aangetekende brieven gestuurd (die niet aankwamen),mails gestuurd, alle paperassen wel 3x gefaxt, gedoe...Maar goed, opeens verscheen in december een briefje:"Uw nummer wordt in maart omgezet." Hèhè, hoera !
Maar nu, de vergoeding van mijn gemaakte onkosten.Vandaag kreeg ik de mededeling dat mijn extra kostenvoor het aanhouden van onze 2 oude bel-abonnementen(6 maanden 3-tientjes abonnement bij KPN en Vodafone)níet worden vergoed. Nou ja, hooguit de helft (180 Euro).Het zijn kosten (360 Euro) die ik niet had hoeven maken,als T-Mobile in september even haar plicht had gedaan.
Maar de afpoeier-dame aan de andere kant van de lijnwas onverbiddelijk. Zij vond dit een goede compensatie.Ik kon vragen, praten, schreeuwen, vloeken; geen kans."Het is niet anders, meneer. Zo is 't leven nu eenmaal."
Nu kan ik mij best wel eens neerleggen bij zo'n besluit,maar dan niet zonder de stoethaspel die de fout maakteen er niet voor op wil komen, eens flink te laten zweten.Vandaar mijn 'openbare bekendmaking' van dit verhaal.
Na dus 'n half jaar ruzie met T-Mobile over hun gestuntelen het nog regelmatig vaak verschijnende "Geen service"in display (om nog maar te zwijgen over haperende 3G),weet ik het: T-Mobile is een incompetente toko.
Vele MacFreaks riepen medio vorig jaar al hulp en brandtoen bekend werd dat T-Mobile de exclusieve deal kreeg,maar ik gaf ze een half jaar respijt om zich te bewijzen.Maar de service is nog steeds klote en het netwerk slap.Ik zou graag het dubbele betalen voor een betere toko.
Deze leverancier is geen Apple-product waardig.Ik hoop echt dat deze incompetente balletent z.s.m. doorApple aan de kant wordt gezet of de exclusiviteit verliest.Ik krijg een rot gevoel, iedere keer als ik hun naam zie.
Sommige telefoons zijn niet compatible met het T-Mobile netwerk, dat heb ik jaren geleden aan den lijve ondervonden met een SonyEricsson toestel...
Eigenlijk moet je nog niet eens meer naar T-Mobile willen overstappen maar helaas ze hebben nu eenmaal dat contract met Apple.
Telecombedrijven zijn gewoon oplichters je kunt toch niet natrekken als het precies klopt wat ze op het factuur zetten.
Ik heb al een jaar een probleem met KPN iedere maand 0,78 cent voor internet-kosten.. dan is het weer 1,15 dan 0,65.Terwijl ik nooit gebruik maak van internet op mijn iPhone.
Ik zal niet snel klagen over een dealer of leverancier.Als er iets niet goed gaat met een deal, heb je de keuze:open en eerlijk erover praten, of wegwezen bij die toko.Praten met T-Mobile is een ramp, en weggaan kan niet.Nou ja, niet als je zonder update-gedoe een iPhone wil.Dus dan maar zoveel mogelijk herrie schoppen.
Overigens: iedereen mag fouten maken, daar meet ikgeen bedrijf aan af. Het gaat er daarna wel om hoe jede fouten afhandelt en naar een oplossing toe werkt.
@DNA: een iPhone en buiten geen Internet gebruiken ?Je moet het zelf weten, maar da's wel erg bijzonder...
(Bewerkt door Peter Villevoye om 14:31, 23-01-2009)
Zodra je van T-Mobile af bent laat je je iPhone jailbreaken en unlocken en bel je (zoals veel mensen) mèt plezier èn bereik bij een andere provider.
Bij deze bied ik me aan, kom langs voor een gezellige kop thee in Den Haag en ik zal zorgen dat je iPhone weer iets wordt waar je van kunt genieten. Sterker nog, waar je veel meer van kunt genieten, want een aantal van de programma's die mogelijk zijn na een jailbreak verhogen het plezier dat je door de iPhone beleeft aanzienlijk.
Ik geniet dagelijks van mijn 3G i.c.m een lekker goedkoop Telfort abonnement op het KPN netwerk met prima bereik...[/news]
Apple is het aan te rekenen dat ze voor dit model hebben gekozen omdat ze al hun mooie verhalen ten spijt over het beste product en gebruikservaring, geen enkele garantie kunnen geven op hetgeen de provider doet.
Met je verhaal ben ik in ieder geval weer overtuigd dat ik mijn iPhone die ik binnenkort ga aanschaffen niet via T-Mobile ga regelen.
is overigens géén science-fictionmaar bijna exacte weergave van de realiteit(inclusief het opeens "zakelijke" klant heten).Met het risico dat we lachen om deze ellende,maar vooruit, het is bijna weekend...
(Bewerkt door Peter Villevoye om 15:02, 23-01-2009)
Ik heb dit ook aan Apple laten weten toen ik een andere smartphone nam maar op heden geen antwoord mogen krijgen. Tim Cook benadrukte deze week "We accepteren niets minder dan het beste in elke afdeling van dit bedrijf en we hebben de eerlijkheid om toe te geven wanneer we het fout hebben en de moed om te veranderen."
Het word tijd dat Apple hetzelfde gaat vragen van de partijen waar samenwerking mee gezocht word.
omdat ik de bui al zag hangen heb ik vanaf het begin gevraagd, als de problemen niet opgelost konden worden, of ik dan mijn contract kon laten ontbinden. iedereen die ik gesproken heb bij T-mobile bevestigde dat maar ze moesten eerst een aantal dingen uitsluiten.eerst een dekkingscheck laten doen: dekking zou perfect moeten zijn (ik woon naast de mast)daarna een nieuwe simkaart ontvangen: het probleem blijft.vervolgens telefoon laten nakijken door t-mobile: toestel een week kwijt en teruggekregen met mededeling dat er niks mis met het toestel is. tussen deze handelingen door ook een stuk of 15 keer aan de telefoon gehangen met t-mobile over de voortgang van alles.
aangezien t-mobile dus mijn probleem niet kan verhelpen wilde ik dus mijn contract laten ontbinden. dat kan niet bij de t-mobile winkel waar je het toestel gekocht hebt en het abonnement hebt afgesloten, je moet daarvoor bellen met de klantenservice.je wordt dan continu doorverbonden met allerlei afdelingen die daar niets mee te maken hebben. regelmatig valt de verbinding weg zodat je weer opnieuw kan bellen. aan het einde van de rit kom je uit bij de afdeling 'geschreven klachten' waar iemand doodleuk verteld dat het contract niet kan worden ontbonden want:'' in de voorwaarden van t-mobile staat dat t-mobile geen bereik binnenshuis hoeft te garanderen". oftewel: ik heb pech (lettelijk zo meegedeeld).
vervolgens wordt ik een beetje boos: er is mij door iedereen die ik bij t-mobile gesproken heb meegedeeld dat ontbinden wel kan als het probleem zich vanaf het begin al voordoet en dit binnen een redelijk termijn gemeld wordt. daarop luidt het antwoord: "dat mogen die mensen helemaal niet zeggen, want het is niet waar. bovendien moet u wel rustig blijven".
ik leg de persoon uit dat ik het niet acceptabel vind om de komende 2 jaar minimaal 720 euro uit te geven aan een abonnement waar ik niks aan heb en vraag wat hij daarvan vindt. "dat is best vervelend maar helaas kunnen we niks er aan doen. ontbinden kan niet, het staat zo in de voorwaarden."
dit gesprek gaat zo nog een tijdje door. uiteindelijk zonder het nog te vernoemen van wat er nou precies mis gaat geef ik aan dat ik een product heb gekocht dat niet voldoet aan mijn verwachtingen en dat ik daarom het recht heb het product te ruilen. daar kan hij niet onderuit en onder de vermelding: "het kan eigenlijk niet maar ik maak bij deze een uitzondering" kan ik het toestel terugsturen naar t-mobile en wordt mijn contract ontbonden. daarvoor moet ik wel eerst zelf bellen met de afdeling 'aftersales'.
uiteindelijk is dit ook allemaal gelukt. ik ben nu van mijn i-phone af en van mijn t-mobile contract en telefoonnummer. daar heb ik overigens geen schriftelijke bevestiging van gekregen maar dat zou je kunnen afleiden uit de laatste telefoonrekening.
dit weekend rij ik naar belgie voor een SIMlock vrije i-phone en dan daarna langs de Nederlands Vodafone voor een i-phone simonly abonnement.
ik heb niet eens zoveel problemen met het feit dat t-mobile niet goed ontvangst heeft in mijn huis. wel heb ik problemen met de bijzonder slechte service van t-mobile. ik vind het raar dat je in de t-mobile winkel waar je je contract hebt afgesloten niet het contract kan laten ontbinden of je toestel kan inleveren. dit moet allemaal via de telefoon en post. daarnaast heb ik zo vaak meegemaakt dat als je t-mobile belt om te vragen naar de voortgang van je 'call' dat het 'systeem er even uitligt en dat we dat nu dus niet kunnen zien'. als je heel lang volhoudt kom je uiteindelijk waar je wezen moet maar die personen zijn zo bot en willen op geen enkele manier meewerken.
t-mobile.. voor mij hoeft het niet meer.
Ik behoorde tot de mensen die, zoals je vast nog wel weet , uiterstontevreden was met het feit dat de exclusieve deal met T-Mobile werd gesloten.
Helaas heb ik gelijk gekregen als ik zo jouw reactie en de vele andere op diverseplaatsen lees. Het was mooi geweest als het anders was geworden maar in iedergeval sterkte bij het vervolg. Net als Robert ben ik in elk geval uiterst tevreden metmijn 2G iPhone op het Vodafone netwerk, ik kan je een overstap van ganse harte aanbevelen.
(Bewerkt door Peter Villevoye om 16:15, 23-01-2009)
Echter, de incompetentie van T-Mobile en telecomoperators in het algemeen kan ik wel bevestigen.- Meer dan twee weken voordat mijn order in behandeling werd genomen en dat voor een zakelijke klant.- Nummerbehoud, ondanks aflopen huidige contract bij KPN, twee maanden later dan verwacht.- Zinloze tussentijdse communicatie, zoveel papier en zo weinig informatie.- Online je Bel- en SMS-tegoed checken, klopt geen bal van.
Gelukkig is de iPhone zelf dan weer zo'n schitterend stukje techniek, met dito OS, dat ik tegenover Apple over hun product niets te klagen heb.
Maar laten we de telecom-toko's eens lekker laten zweten, want hun serviceis niet van deze tijd!