KPN kan je blijkbaar e-mails sturen wanneer er storingen bij je in de buurt zijn. Lekker handig als er een storing is en je daardoor geen Internetverbinding hebt …
Vandaag zo tegen de middag was die van mij ineens weggevallen. Nu gebeurt dat vaker sinds het grote wijze KPN de stekker uit XS4ALL heeft getrokken — en daarvoor nóóit in zo’n 25 jaar — dus ik paste de ondertussen normale oplossing toe: de Fritzbox van de stroom afhalen en opnieuw opstarten. Dat hielp niks, ook niet als ik een tijdje langer wachtte en het dan nog maar eens probeerde. Uiteindelijk ben ik bij de buren langsgegaan om te vragen of ik even mocht opzoeken of er een storing was. Inderdaad, en de site vertelde me dat ze verwachtten dat die zo rond 16:00 uur verholpen zou zijn. Dat bleek optimistisch, dus zo rond half vijf weer naar de buren, waar eerst bleek dat KPN zei dat er geen storing was hier in de buurt, daarna dat ik een KPN ID nodig heb om in te loggen zodat de verbinding naar me toe gecontroleerd kon worden (dat schiet op: dat zou ik thuis op hebben moeten zoeken, en ik zat op dat moment hoe dan ook niet op een KPN-lijn) dus dat heb ik maar afgebroken, en toen ik gelijk daarna nog eens keek was er ineens weer wel een storing tot geschat 20:00 uur. En je kunt dus kiezen om een mailtje te krijgen in geval van storing, dus dat heb ik maar eens gedaan …
Gelukkig werkte alles tegen 17:00 uur weer, en inderdaad: ik kreeg een mailtje binnen met de melding dat:—
Op dit moment is er een storing in postcodegebied [van mij]. Je kunt merken dat Internet, TV en/of Bellen minder goed of niet werkt. Sorry daarvoor. We laten het weten als de storing is opgelost.
Gek genoeg blijkt dat mailtje verstuurd te zijn vlak nadat de storing begon, terwijl ik er pas een uur of vijf à zes later om vroeg … zijn ze helderziend bij de KPN?