In deze tijd van nepagenten, phishing en andere ladenlichterij zijn ook de posterijen nieuwe trucs aan het proberen.
Twee weken geleden een pakket naar Frankrijk bij PostNL aangeboden. Gewogen, gefrankeerd, verzonden. Ergens moet er eentje zijn weegschaal ijken, want we kregen een naheffing van vijftig cent omdat het pakket ineens 28 gram te zwaar zou zijn.
Vorige week een grote gewatteerde envelop als brievenbuspakket aangeboden bij de PostNL-balie. Die werd daar door een ervaren kracht voor de zekerheid door de testgleuf gehaald en dat ging zonder ongelukken. Dus als brievenbuspakket gefrankeerd.
Vandaag vond ik een naheffing* van PostNL in de bus. De envelop zou te groot zijn. Of ik nog even 5,70 extra wil aftikken.
Hoewel de geadresseerde een vlekkeloze ontvangst heeft bevestigd.
PostNL heeft in elk geval de ontvangst van het bezwaar (maximaal 255 karakters) bevestigd.
*Op het pakket stonden postcode en huisnummer vd afzender. Geen naam. Ik kreeg een kaart met een betaalcode en een url erop waar ik dat nummer op moet invoeren om te zien waar het nou eigenlijk om gaat. Waarom kan dat niet meteen op die kaart staan?
Maar je doet er in het vervolg wel goed aan om je verzendbewijs na een geslaagde bezorging nog wat langer te bewaren. Bewijs voor de claim van PostNL is immers door de brievenbus van geadresseerde verdwenen.
Edit: Bezwaar maken loont:
De dingen van de dagZal ik de monopolist nog een rekening sturen wegens gederfde tijd? Zonder naam heeft PostNL sowieso geen poot om op te staan dunkt me. Bij aanbieden is het pakket als zodanig door PostNL geaccepteerd, ze proberen het gewoon , maar hebben imho geen poot om op te staan, ze weten niet eens wie het verstuurd heeft.