Zoveel mensen, zoveel meningen.

Ik heb zeer goede ervaringen met 'Frans'. Mijn neef rijdt ook zo'n beetje alles wat los en vast is en wat Frans is (zelf automonteur en chip-tuning specialist).
Sowieso is de motor van de Peugeot 208 al niet 'Frans'. En zit er andersom in veel 'als betrouwbaar aangemerkte' auto's dan weer wel een Peugeot motor.
Uiteraard trek je met een 208 ook makkelijk gemiddeld 1:20. In een Auris of Civid Hybrid wil ik nog niet dood gevonden worden, bovendien zijn dat allemaal zware lompe bakken met een hoge(re) motorrijtuigenbelasting.
Een i20 van de periodes 2012 of 2013 is ook echt geen leuke auto.
Heb je wel eens een Kia C'eed vanaf 2012 bekeken? Wat een lelijk mormel.
Kortom; we hebben echt wel heel veel auto's bekeken en vergeleken. En er is niet zo heel veel wat zowel van buiten als van binnen interessant is, gecombineerd met zuinigheid en lage motorrijtuigenbelasting.
De 208 zit goed, ziet er goed uit (in mijn optiek dan uiteraard), is zuinig, is betrouwbaar genoeg en heeft binnen het compacte formaat toch genoeg ruimte.
Begin van de week hopen we er een te gaan bekijken die binnen het budget en gewenste uitrustingsniveau valt.
Dit is toch helemaal niet zo heel erg zuinig? Mijn benzineauto rijdt 1 op 18 ofzo. ...
15 jaar terug kon je daar misschien nog de blits mee maken, maar hybrid is nou niet bepaald een optimale keus. De moderne motoren draaien daar rondjes om.