1. Over het algemeen is men (hier en elders) er niet van gecharmeerd openlijk te gaan klagen over acties van anderen. Het is alsof je met modder gaat gooien, terwijl het publiek (hier: de macfreakers) geen enkel idee hebben waar het over gaat, laat staan dat men er echt in geïnteresseerd zal zijn. Je beklag dien je mijns inziens te doen bij diegene waar je je tekort gedaan voelt. Kan diegene ook reageren. Hoeft ook (liefst!) niet eens publiekelijk, kan ook via PM, of e-mail.
2. Iedereen heeft recht op een eigen mening. Ook de moderators en forumbeheerders. Iedereen mag die mening uiten. Alleen heeft een beheerder zijn (!) forum opgezet om zijn (!) hobby of beroep uit te oefenen en anderen in zijn (!) forum de gelegenheid te geven er in deel te nemen. De beheerder bepaalt dus de regeltjes, wat gezegd mag worden, wat door de beugel kan, en zelfs wie er lid mag worden, blijven, of niet. Ben je het er niet mee eens, dan dien je zijn "huis" te verlaten.
3. Verbannen gebeurt doorgaans pas na meerdere misdragingen en waarschuwingen. Daar kan ook een hele discussie per mail of PM aan vooraf gaan. Verbannen gebeurt meestal als blijkt dat vanaf een zeker adres meerdere malen misdragingen hebben plaats gevonden. Dat kan dus onder meerdere accounts gebeurt zijn.
Of je nu al dan niet recht bent verbannen daar, het is jammer voor je maar helaas. Het heeft geen zin hier te gaan uithuilen, schelden, mopperen of klagen. De enige manier om je eventuele gelijk te halen en krijgen is door je tot de beheerder aldaar te wenden.