Ergens heb ik het vermoeden dat dat komt om dezelfde reden als, bijvoorbeeld, computerfabrikanten het graag hebben over hoeveel sneller hun computer is dan al die andere, maar niks vertellen over hoe bruikbaar hij is voor wat je er ook echt op wilt doen. Daarmee bedoel ik: als een film er goed uitziet, kijken mensen er eerder naar dan naar eentje die er niet goed uitziet, en als ze eenmaal in de bioscoop zitten, is het geld verdiend dus de kracht (of gebrek daaraan) van het verhaal maakt dan ook niet echt meer uit.
Als voorbeeld: welke van deze zou meer mensen naar de bioscoop lokken?
of
Nu heb ik één van deze twee films gezien en de andere niet, wat komt omdat ik weinig heb met die andere terwijl ik die ene geweldig vind … Maar ik vermoed dat mijn smaak hier andersom is dan die van de massa

Daarnaast heb je natuurlijk ook nog eens dat als je mensen hun hele leven niks anders dan opgeklopte prut serveert, ze dat lekker vinden omdat ze nog nooit iets beters geproefd hebben.