Zullen we het bv. eens hebben over auto's die harder kunnen dan 130 km/uur?
...130 km/u is de maximum snelheid in Nederland. Die snelheid zou je continu moeten kunnen rijden....
Een EV is beter voor het milieu dan een ICE, onder alle omstandigheden…
Zijn elektrische wagens echt milieuvriendelijk?Geen CO2-uitstoot bij elektrische wagens? Klopt inderdaad. En toch zijn ze niet zo onschuldig als ze lijken. Zo mogen de volgende elementen zeker niet uit het oog worden verloren...Hoe de verbruikte elektriciteit wordt geproduceerdHet klopt dat de lucht niet wordt vervuild als u met een 100% elektrisch voertuig rijdt. Maar hebt u er al eens bij stilgestaan hoe de stroom waarop die wagen rijdt, eigenlijk werd geproduceerd? Wereldwijd: 60% van de elektriciteit afkomstig van fossiele brandstoffenWereldwijd wordt gemiddeld 60% van alle elektriciteit opgewekt met kolen en gas, en dat zijn fossiele brandstoffen. Dat betekent dat een elektrische wagen bijna evenveel CO2 per kilometer uitstoot als een benzine- of dieselwagen.
Ik had een stuk gelezen dat een elektrische auto minimaal 388.000 km moet rijden om net zo duurzaam te zijn als een fossiele brandstof auto, de innovatie gaat op best snel want het was een paar jaar geleden nog boven de 600.000. Begrenzen maw weet ik nog niet, lijkt me een beetje betuttelend.
...In Duitsland zijn alle auto's begrensd op 250...
Heb geen flauw idee meer waar ik het had gelezen, het ging in eerste instantie om warmtepompen die niet aan de voorschriften deden voor duurzaamheid, gelukkig hebben ze daar wat op gevonden om de tolerantie ter vergroten toen paste het wel in het beleid, maar dat is een andere discussie.Wel vind ik het jammer dat we nu de zeebodem gaan gebruiken voor grondstoffen voor de accu’s terwijl de puls visserij is verboden.
...@orangeEr is geen wet die voorschrijft dat auto's moeten worden begrensd op 250 km/h, maar een afspraak...
...Er is een afspraak van vooral de Duitse merken om hun auto's op 250 te begrenzen...
Terwijl jij stelde dat ALLE auto's in Duitsland zijn begrensd op 250.