Wat vind jij van...
25 april 2024 - 11:21    reactie #25
geplaatst door: trabant
Toen met papa en mama naar de V&D nog iets bijzonders was:



https://www.troostwijkauctions.com/l/-bimbo-box-A1-19776-211
Wat vind jij van...
25 april 2024 - 16:04    reactie #26
geplaatst door: JPZ
Zou tegenwoordig vast gecanceld worden, zo’n aapjes orkest.
300+ New Features! 50 or so might not be intended but they're still new!
Wat vind jij van...
25 april 2024 - 19:04    reactie #27
geplaatst door: puk1980
Hadden ze geen blonde haren?
"The number of people that predict the end of Moore's law doubles every two years."
Wat vind jij van...
26 april 2024 - 11:47    reactie #28
geplaatst door: orange
Haha, oh ja!! Hier ook in het trappenhuis van de oude V&D in Amersfoort.
Geweldig ding!
Sinds 12-01-1963.
Hobby > Music in Motion: www.drumcorpsinprogress.nl
Wat vind jij van...
26 april 2024 - 12:20    reactie #29
geplaatst door: ouwemac
Zou tegenwoordig vast gecanceld worden, zo’n aapjes orkest.

Terecht
heb je weleens zo’n orkest gehoord?
Ik ben 77 en woke. Dat bevalt prima….En ook ik hoor bij een Elite. De vraag is alleen welke Elite.
Wat vind jij van...
14 mei 2024 - 12:18    reactie #30
geplaatst door: trabant
Dat die fockin' Batavieren met hun met water aan te lengen zaanse pakjesmaaltijden, hun tot snot gekookte groenten en hun smetvrees geen culinaire deuk in een pakje boter waterige halvarine kunnen slaan is één ding.
Maar dat ze met hun lobbyistentengels de inheemse productie van mijn lievelingskaas de nek hebben omgedraaid is echt een stap te ver.
Rommedoe - Deze Nederlandse roodschimmel werd slachtoffer van ‘eigen kaas eerst’
Wat vind jij van...
28 september 2024 - 12:47    reactie #31
geplaatst door: G0erwt
Één iPad voor een papierloos kantoor staat qua milieubelasting bijvoorbeeld gelijk aan 15 jaar papierverbruik. Maar hoe lang gaat een iPad mee...?

Inmiddels een 'draadje' dat kennelijk niet meer zo actueel lijkt? Covid is al weer achter de rug en bijna(?) iedereen gaat weer braaf naar zijn werkplek. Niet zo zeer omdat je daar je werk beter doet natuurlijk, maar voor de sociale contacten.  ik denk dat we niet echt over dat soort milieuaspecten nadenken.
In 1995 had ik een baan met een geaccepteerd clausule: twee dagen per week thuiswerken! Dat kon toen dus ook al; gelukkig. In de twee jaren dat ik dat deed reed ik desondanks 50.000KM per jaar!
Met videoconferencing zou dat nu meer nodig (moeten) zijn.
Als tijd geen rol meer speelt
Wat vind jij van...
28 september 2024 - 12:59    reactie #32
geplaatst door: G0erwt
Laten we elkaar hier om menigen vragen over allerhande onderwerpen. Het antwoord "wat vind je zelf" mag niet worden gegeven, als je niks te melden hebt, zeg dan niks. Maar we zijn natuurlijk wel geïnteresseerd in dat antwoord, dus stel bij voorkeur een vraag en geef meteen jouw antwoord (mening) erbij.

Mijn inspiratie kwam hier vandaan:

130 km/u is de maximum snelheid in Nederland. Die snelheid zou je continu moeten kunnen rijden.

Maar wat vind jij?
Ook een oud 'draadje' dat overigens wel weer actualiteit gaat krijgen: de maximum snelheid, overdag, is 100 KM/uur. In steden, zoals Amsterdam, zelfs maar 30 KM/uur.
Wat mij betreft PRIMA, maar ... de nieuwe 'regeringsclub' heeft plannen weer 130 toe te staan.

Hoe denken we daarover; gezien de toenemende drukte op de wegen? Zeker nu de OV-bedrijven steeds meer moeite hebben een fatsoenlijke dienstregeling aan te houden. Tegen betaalbare tarieven.
Als tijd geen rol meer speelt
Wat vind jij van...
28 september 2024 - 15:01    reactie #33
geplaatst door: trabant
Alleen de wind kan ongehinderd overal 130.
Die nepgermaan grossiert in beloften die lekker klinken, maar die simpelweg niet waar te maken zijn. Niet in deze kleine stadstaat, niet in deze volgebouwde rivierdelta die de Batavieren ooit voor de bebouwde kom hebben aangezien.
Bovendien moet die 130 achter aansluiten. Eerst gratis bier!
Wat vind jij van...
28 september 2024 - 16:40    reactie #34
geplaatst door: G0erwt

Die nepgermaan grossiert in beloften die lekker klinken, maar die simpelweg niet waar te maken zijn. Niet in deze kleine stadstaat, niet in deze volgebouwde rivierdelta die de Batavieren ooit voor de bebouwde kom hebben aangezien.
Bovendien moet die 130 achter aansluiten. Eerst gratis bier!
Dat bier vloeit weer rijkelijk tijdens de oktober-feesten in München. Maar dat even terzijde.
Wat G.W. al 20 jaar vertelt zijn sprookjes ... maar er zijn kennelijk wel zo'n 2.5 miljoen mensen, die daar in geloven ... Zou die groep dan voor een groot deel bestaan uit mensen met het predikaat 'laag geletterd"? Want juist sprookjes worden bij uitstek mondeling overgedragen.
Het op schrift stellen van sprookjes is in Europa pas rond 1600 begonnen ... natuurlijk m.u.v.  de religieuze sprookjes. Die zijn veel ouder.
Als tijd geen rol meer speelt
Wat vind jij van...
28 september 2024 - 23:18    reactie #35
geplaatst door: ICT Consultant
In 1995 had ik een baan met een geaccepteerd clausule: twee dagen per week thuiswerken! Dat kon toen dus ook al; gelukkig. In de twee jaren dat ik dat deed reed ik desondanks 50.000KM per jaar!
Met videoconferencing zou dat nu meer nodig (moeten) zijn.
Thuiswerken kan op zich al een hele tijd. Alleen was het management er voor corona niet klaar voor: het is makkelijker om te kijken hoe lang iemand op kantoor zit dan te kijken wat hij oplevert.
Wat vind jij van...
28 september 2024 - 23:27    reactie #36
geplaatst door: ICT Consultant
Ook een oud 'draadje' dat overigens wel weer actualiteit gaat krijgen: de maximum snelheid, overdag, is 100 KM/uur. In steden, zoals Amsterdam, zelfs maar 30 KM/uur.
Wat mij betreft PRIMA, maar ... de nieuwe 'regeringsclub' heeft plannen weer 130 toe te staan.

Hoe denken we daarover; gezien de toenemende drukte op de wegen? Zeker nu de OV-bedrijven steeds meer moeite hebben een fatsoenlijke dienstregeling aan te houden. Tegen betaalbare tarieven.
Hard rijden is leuk, maar niet echt milieubewust.

Volgens mij heeft orange dat al gezegd, altijd 100; daar kan ik me wel bij aansluiten. Of rij 107, "onder de flitsgrens". Dat kun je beter volhouden dan proberen 130 te rijden.
Wat vind jij van...
29 september 2024 - 09:44    reactie #37
geplaatst door: orange
Ik heb inmiddels een Smart Roadster gekocht als tweede autootje.
Direct laten tunen met 20 PK extra; dak open, de polder in en daar met 120 tussen de koeien door.
Of met 90 km/u over de verkeersheuveltjes hier op de Eemdijk. Heerlijk!

Je moet je nog ergens op kunnen uitleven natuurlijk (overigens haal ik dan nog steeds gemiddeld bijna 1:20).  :happy:

Maar 130 op de snelwegen hoeft voor mij echt niet. Oké, één keer ben ik om acht uur 's-avonds even de snelweg op geweest, om te voelen wat 130 km/u met open dak doet (ging best nog lekker eigenlijk).

Sinds 12-01-1963.
Hobby > Music in Motion: www.drumcorpsinprogress.nl
Wat vind jij van...
29 september 2024 - 11:33    reactie #38
geplaatst door: trabant
Als ik in mijn oude schicht 80 rij, voelt het alsof ik dra zal opstijgen.
Wat vind jij van...
29 september 2024 - 16:57    reactie #39
geplaatst door: ICT Consultant
Heer Olivier!

Iedereen moet z'n steentje bijdragen aan een beter milieu. Een Trabant is misschien niet de schoonste auto, en een cabrio als tweede auto mogelijk ook niet, maar je moet ook lol hebben. Dus geniet ervan!

Wat minder vlees eten, de was doen als de zon schijnt, enzovoort, er is genoeg te doen om het verschil te kunnen maken.
Wat vind jij van...
30 september 2024 - 15:19    reactie #40
geplaatst door: iSan
130 = tegen.
110 = voor. Dat is net wat fijner rijden dan 100. En nog net zuinig genoeg.

Ze willen 130, omdat dat de staatskas natuurlijk sneller vult. Niet iedereen kan in buurlanden voordeliger tanken en dan is het kassa voor minister van Financiën. Ik trap daar niet in. Ik vrees alleen voor veiligheid wanneer ik besluit om 105-110 te blijven rijden.
Wat vind jij van...
30 september 2024 - 16:44    reactie #41
geplaatst door: ICT Consultant
Snel rijden hoeft niet gevaarlijk te zijn, grote snelheidsverschillen op dezelfde weg is dat wel.

160 rijden op een lege droge rechte weg is leuker dan 100 rijden. Maar lange stukken lege droge rechte wegen zijn er niet veel, dus echt veilig zal het niet zijn. En het verbruik is meer dan dubbel vergeleken met 100 rijden. Dus zuinig is het ook niet.

Laten we hopen dat het 100 blijft, waarbij de marge wat groter wordt, zodat je onder de 110 niet geflitst wordt.
Wat vind jij van...
30 september 2024 - 17:01    reactie #42
geplaatst door: iSan
Snel rijden hoeft niet gevaarlijk te zijn, grote snelheidsverschillen op dezelfde weg is dat wel.
Ja, precies dat bedoel ik. Ik ben ook niet vies van hard rijden (130). Haal ik even snel met 115 km/h een vrachtwagen in, knalt er een dikke zwarte BMW bijna bovenop mijn auto. En dan met groot licht knipperen. Tja, ik wist niet dat ik met 130 moest inhalen op een 100km/h weg???  :wacko:
Wat vind jij van...
30 september 2024 - 17:58    reactie #43
geplaatst door: trabant
ik mocht willen dat mijn autootje de 130 haalt!
De tachonaald kan maar tot 120 en als die dat aanwijst is er wel een tomtom of smartphone die die euforische voorstelling tempert, want tja, dat onderdeel is ook al zeker vijftig jaar oud.
Zulke snelheden zijn sowieso een recept voor een vastloper.
Wat vind jij van...
8 oktober 2024 - 19:46    reactie #44
geplaatst door: puk1980
Op veler verzoek: zo duurzaam is de accu van een elektrische auto precies.

TL;DR: Over hele levensduur is e-auto beter voor klimaat.
"The number of people that predict the end of Moore's law doubles every two years."
Wat vind jij van...
9 oktober 2024 - 17:35    reactie #45
geplaatst door: nnsa
Op veler verzoek: zo duurzaam is de accu van een elektrische auto precies.

TL;DR: Over hele levensduur is e-auto beter voor klimaat ?
Hier nog wat nuancering…:

[niet naar puk1980, maar naar de weglatingen in het nu.nl artikel, van hetzelfde nivo als dat de Pfas verontreiniging in Dordrecht niet wordt veroorzaakt door Chemours, maar door regenwormen…]

https://www.wyniasweek.nl/elektrische-accu-is-niet-de-heilige-graal-voor-de-wankelende-duitse-auto-industrie/
Bewerkt: 9 oktober 2024 - 18:52 door nnsa
Wat vind jij van...
9 oktober 2024 - 19:02    reactie #46
geplaatst door: jaco123
Is daar echt nog steeds discussie over? Ik dacht dat het inmiddels allang duidelijk was dat elektrische auto's heel veel minder slecht voor het milieu zijn dan auto's met verbrandingsmotoren?

Transitie naar EV versnelt de laatste jaren behoorlijk snel als ik om me heen kijk. Jammer dat veel mensen nog koudwatervrees hebben en een tussenstap via hybride doen, maar goed, alle beetjes helpen zullen we maar zeggen...
Wat vind jij van...
9 oktober 2024 - 19:58    reactie #47
geplaatst door: nnsa
Is daar echt nog steeds discussie over? Ik dacht dat het inmiddels allang duidelijk was…
Nee, dat is niet overal duidelijk. Ook worden er elementen (al of niet bewust) weggelaten. Ik ben niet tegen EV’s, maar wel tegen éénzijdige discussies. Maar we gaan het wel zien. Voor dat je het weet is het 2030…
Wat vind jij van...
9 oktober 2024 - 22:33    reactie #48
geplaatst door: jaco123
Ach ja, mensen kunnen slecht met verandering omgaan en worden dan ineens irrationeel en kijken niet meer naar feiten.
Daarnaast: wie heeft er nu écht inzicht in alle feiten? Eigenlijk niemand, iedereen probeert er op basis van wat je hoort en leest zelf een stukje eigen interpretatie van de werkelijkheid te maken.

Jammer dat er nog zoveel verdeeldheid is. Ik dacht ook altijd dat een EV niks voor mij was omdat ik zo weinig rijdt. Maar ga je er echt aan rekenen dan is het een no-brainer. Brandstofauto's zijn hopeloos inefficiënt. Ik bespaar ondanks dat ik weinig rijdt, toch meer energie met mijn EV dan dat ik met mijn warmtepomp bespaar...

Uiteindelijk is elke stap waarbij er minder energie verbruikt wordt een goede bijdrage. Dat is eigenlijk het enige wat telt en waar we als mensheid mee bezig zouden moeten zijn: minder verbruiken.
Wat vind jij van...
9 oktober 2024 - 22:53    reactie #49
geplaatst door: orange
...Transitie naar EV versnelt de laatste jaren behoorlijk snel als ik om me heen kijk. Jammer dat veel mensen nog koudwatervrees hebben...
Nou, het is denk ik meer dat veel mensen een bankrekening hebben die het niet toelaat 50.000 stuk te slaan op een EV, die met verbrandingsmotor 35.000 zou kosten.

Hoewel het verschil snel minder aan het worden is. En als de Chinezen eenmaal de fabrieken hier gaan bevolken is het EV-hek wel van de dam.

De eerste Tesla (weliswaar tweedehands) is hier inmiddels ook al toegevoegd aan het immer uitdijende auto-arsenaal.
Sinds 12-01-1963.
Hobby > Music in Motion: www.drumcorpsinprogress.nl