(andere) de-installeervraag iMessage
12 januari 2015 - 21:59   
geplaatst door: DrStevil
Ik heb nog een de-registreervraag voor iMessage. Dat is een andere vraag dan die ik bij een eerder draadje tegenkwam.

Bij de overgang naar Yosemite (10.10.1) is bij het opfrissen van het account van een van de gebruikers iets fout gegaan: De gegevens van gezinslid G werden ingevoerd bij gezinslid N. Gezinslid G had ook al de eigen gegevens ingevoerd bij installatie van gezinslid G, zodat mails, bookmarks etc van G bij N terechtkwamen.

Dit lijkt nu (bijna) helemaal te zijn opgelost/teruggedraaid na interventie van AppleSupport. Het blijkt echter dat de  gegevens van G bij het account van iMessage zichtbaar blijven. Deze zijn wel uitgeschakeld, maar nog altijd zichtbaar. Hoe kan je een account verwijderen? simpel op de "-" klikken (berichten - voorkeuren - accounts) is niet mogelijk. Wat zie ik over het hoofd?

MacBook Pro 13,3" M2 16 GB 1T (2022) | iPhone SE A2296 128GB (2020)
(andere) de-installeervraag iMessage
14 januari 2015 - 01:13    reactie #1
geplaatst door: Fix
edit: niet goed gelezen.

(Bewerkt door Fix om 1:14, 14-01-2015)

(andere) de-installeervraag iMessage
14 januari 2015 - 02:06    reactie #2
geplaatst door: HEXDIY
Ik vermoed
Citaat
Inloggen bij Mijn supportprofiel en uw wachtwoord wijzigen of uw telefoonnummer verwijderen.

Daarna wachtwoord/ telefoonnummer weer terugzetten, zo je wil.
Of variaties op het thema; bron: http://support.apple.com/nl-be/TS5185
Interessant probleem, trouwens.

(Bewerkt door HEXDIY om 2:08, 14-01-2015)

If it ain't broke, don't fix it! Recycle the planet, we're gonna need it! Think different, think twice, Apple!
M1 is a success! Please do not forget Mac OS.
(andere) de-installeervraag iMessage
14 januari 2015 - 02:29    reactie #3
geplaatst door: Flix
Staat die (inactieve) account niet in Systeemvoorkeuren>Internetaccounts? Daar zou je 'm kunnen weghalen.